  • 11. Data: 2006-11-08 00:20:31
    Temat: Re: Zwolnienie z podatku VAT dla rozpoczynającego Dz.G.
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    McBain <m...@p...fm> w
    <news:1162932963.618005.31200@h48g2000cwc.googlegrou
    ps.com>:

    > O to chodzi, że nie byłem jeszcze zwolniony, ja dopiero zaczynam DG.
    > Do tych 10 tys Euro to mam jeszcze daleko, daleko, kto wie czy w ogóle
    > do nich dojdę. O taką sytuację mi chodzi.

    Czy tak daleko do 45/365 z tych 10kEUR to ja nie byłbym taki pewien, bo
    licznik ułamka tyka i sie może nagle zmniejszyć do jedności na przykład

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2006-11-08 00:22:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Nov 2006, McBain wrote:

    > Jeszcze jedno pytanko, jeżeli byłbym zwolniony z VATu to wystawiam
    > faktury ze stawką 0%

    Daj sobie powiedzieć, że łazisz przy żółtym i czerwonym świetle
    na tych pasach ;)
    0%, zwolnienie i niepodleganie to trzy RÓŻNE stany prawne.

    > i dopisuje, że zgodnie z art takiego i takiego
    > jestem zwolniony z płacenia VATu?

    Nie, taka faktura nazywa się "rachunek", z założenia nie wspomina
    się tam o VAT.

    > Działam w branży usług graficznych.

    "mało"!

    > Przepraszam, jeżeli moje pytania są troche głupie, ale dopiero
    > zaczynam i mam mały mętlik w głowie

    Doceniamy :)
    Ale... sprawdź co "od zawsze" piszę. I uważam że mam prawo wymagać
    od każdego jęczącego - bo sam zastosowałem.
    Przeczytaj na początek te 3000 czy 4000 postów z archiwum...

    > nim gadać. SZUKAM NOWEGO KSIEGOWEGO! :(

    Też znajdziesz w archiwum. Autor seryjnie wymienił pięciu.
    Po czym ... zabrał się za przepisy ;) (oczywiście księgowego
    wziął, ale pod własną kontrolę :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2006-11-08 00:29:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > O to chodzi, że nie byłem jeszcze zwolniony,

    Ależ byłeś. To tak jak z tym poetą, co to nie wiedział ze całe
    życie prozą mówił... naprawdę!

    > ja dopiero zaczynam DG.

    ...i napisałeś że już zrezygnowałeś ze zwolnienia.
    Więc *już* nie jesteś zwolniony.
    A dlaczego "księgowy kazał" - nie wiemy. "mało danych".

    > Do tych 10 tys Euro to mam jeszcze daleko, daleko, kto wie czy w ogóle
    > do nich dojdę. O taką sytuację mi chodzi.
    > Czyli chyba mogę być zwolniony z VAT.. mylę się?

    Wrrr.... wziął sobie dwa wycinki artykułu na krzyż, te o tym że
    wolno na pasach przechodzić, ale resztę ma gdzieś... słowo!
    Nie mogłeś przynajmniej do końca tego art.113 doczytać??
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    Cytuję:
    +++
    11. Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub
    zrezygnował z tego zwolnienia, może dopiero po upływie 3 lat,
    liczšc od końca miesišca, w którym utracił prawo do zwolnienia
    lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia
    okreœlonego w ust. 1.
    ---

    Jak dotrzesz do okolic 2500. posta z archiwum (BTW: *NIE* sugeruję
    żeby czytać po kolei!), to już będziesz wiedzieć że metodą na
    "powrót do zwolnienia" jest ew. spółka cywilna - z jej wadami
    rzecz jasna.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2006-11-08 00:36:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Nov 2006, 'Tom N' wrote:

    > McBain <m...@p...fm>
    >
    > Czy tak daleko do 45/365 z tych 10kEUR to ja nie byłbym taki pewien, bo
    > licznik ułamka tyka i sie może nagle zmniejszyć do jedności na przykład

    Hm... no chyba że w tym roku planuje zero sprzedaży (bo to że mowa
    o roku *poprzednim* zacytował). A kiedy sprzedaż się zaczęła też nie
    wiemy :) (no bo skąd)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2006-11-08 08:15:05
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > No i to jest gwóźdź programu: myślisz że ktoś tu za wróżkę
    > robi? Ja nie. Niby SKĄD mamy wiedzieć, czy dotyczy czy nie
    > dotyczy, jak NIC nie napisałeś - co w tej DG robisz?

    > ...jak dobrze pójdzie to przeprosisz za pomówienie ;) - zakładając
    > że się nie mylę iż masz "w DG" jakieś czynności wykluczające
    > zwolnienie.

    Albo też można założyć na 97 % ( o ile nie wystepuje wykluczenie), że
    ponieważ potencjalni kontrahenci wspominali o fakturach (albo przeczytał
    w prasie, że od NIEvatowca to sie nie kupuje, ponieważ i tak płaci się
    VAT ukryty - wpierw przyszły przedsiębiorca poszedł do US zarejestrować
    działalność, później znalazł biuro, które przemówiło do niego a później
    stwierdził,że <księgowy> mu źle powiedział. Jeżeli taka była
    konieczność , powiedział dobrze. Mniej więcej 90 % osób, które planują
    otworzyć działalność robi to właśnie w tej kolejności, zamiast zacząć od
    znalezienia firmy, która będzie obsługiwała ich od strony
    podatkowo-rachunkowej.

    Oczywiście mógł znależć się w tych 3 %, i zamiast zacząć od doradcy
    podatkowego, który zada mu kilkadziesiąt pytań wskazując najtańsze z
    mozliwych wybory ( od strony VAT oraz od dochodówki) poszedł do
    księgowego, który na wszelki wypadek nie ma certyfikatu na znajomość
    prawa podatkowego:D;>

  • 16. Data: 2006-11-08 09:21:31
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-11-2006 o 01:17:31 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    (...)

    Tak dla jasności bo chyba posta mojego wcięło - na VAT-R można wybrać
    również
    zwolnienie i dostać potwierdzenie stanu który dla większosci zaczynających
    DG jest naturalny - nie wiem po co to komu ale pewnie kilku masochistów
    tak zrobiło.

  • 17. Data: 2006-11-08 11:11:24
    Od: "McBain" <m...@p...fm>

    Witam,

    Po pierwsze to ja na nikogo przecież nie krzyczę, grzecznie pytam,
    proszę ze mnie nie robić potwora od razu :( Może był cień histerii
    w mojej wypowiedzi jak się zorientowałem co sobie zrobiłem.. ech,
    kto by się nie zdenerwował??

    Na księgowego się zdenerwowałem, ponieważ pytałem go o to
    zwolnienie, powiedział, że mnie to nie dotyczy. Nie wiem już sam
    może źle się zrozumieliśmy. Ostatnio go pytałem też o faktury dla
    klientów z Uni, którzy nie są płatnikami VAT (kilka wątków
    niżej), stwierdził że stawka 0%, wg was 22% i jakoś bardziej wam
    jednak ufam :)) No powiedzcie jak tu się nie zdenerwować na niego?

    Co do mojej branży, usługi graficznie, dokładnie cyfrowy retusz
    fotografii. Dostaję zdjęcia od klienta, retuszuje, odsyłam, dostaje
    kase. Kilku klientów chciało faktury, więc postanowiłem się
    zarejestrować jako płatnik, nie zdając sobie do końca z
    konsekwencji.

    Archiwum w miarę możliwości też czytuje, czytałem o problem z
    księgowymi i jestem przerażony, przecież jak tak dalej pójdzie to
    mnie chyba wsadzą :(

    Ostatnie pytanie w sprawie tego nieszczęsnego VATu, jeżeli nie
    zakreśliłem, że rezygnuje to jestem zwolniony, czy nie?

    Chyba nie zostanie mi nic innego jak dużo zarobić, robić duże
    odliczenia i jakoś na tym dużo nie stracić. Pikuś :)))

    Pozdrawiam serdecznie
    Wojtek

  • 18. Data: 2006-11-08 11:17:31
    Od: "McBain" <m...@p...fm>

    Chciałem jeszcze podziękować Wam za wszystkie odpowiedzi :)
    Wiecie może moi drodzy, gdzie mógłbym znaleźć jakiś wzór faktury
    in english?

    Wojtek

  • 19. Data: 2006-11-08 11:22:21
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-11-2006 o 12:17:31 McBain <m...@p...fm> napisał(a):

    > Chciałem jeszcze podziękować Wam za wszystkie odpowiedzi :)
    > Wiecie może moi drodzy, gdzie mógłbym znaleźć jakiś wzór faktury
    > in english?

    Zrób standardową fakturę i dopisz angielskie dopiski np tak jak tu:

    http://gospodarka.gazeta.pl/img/firma/infor/i02/2004
    /134/i02.2004.134.062.0005.002.gif

  • 20. Data: 2006-11-08 11:26:54
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-11-2006 o 12:11:24 McBain <m...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > proszę ze mnie nie robić potwora od razu :( Może był cień histerii
    > w mojej wypowiedzi jak się zorientowałem co sobie zrobiłem.. ech,

    :)

> [...]
    > niżej), stwierdził że stawka 0%, wg was 22% i jakoś bardziej wam
    > jednak ufam :)) No powiedzcie jak tu się nie zdenerwować na niego?

    Stawka 0% to przy dostawie towarów(po spełnieniu kilku warunków),
    ty swoje usłuygi tylko przez internet świadczysz czy może zdjęcia
    fizycznie idą?

> [...]
    > kase. Kilku klientów chciało faktury, więc postanowiłem się
    > zarejestrować jako płatnik, nie zdając sobie do końca z

    Jak wyżej - sporo zależy od tego czy fizycznie idą czy netem

    > Archiwum w miarę możliwości też czytuje, czytałem o problem z
    > księgowymi i jestem przerażony, przecież jak tak dalej pójdzie to
    > mnie chyba wsadzą :(

    E tam zaraz wsadzą :) Do 4000 z kawałkiem uszczuplenia to zaledwie
    wykroczenie
    skarbowe :) A i bałagan w papierach to przy tej skali mandat góra.

    > Ostatnie pytanie w sprawie tego nieszczęsnego VATu, jeżeli nie
    > zakreśliłem, że rezygnuje to jestem zwolniony, czy nie?

    A co zakreśliłeś?
    Ten VAT-R to jest niezły szajs, jeśli nic nie zakreśliłeś to na mój gust
    tak jakyś dopiero "very" zaczynał sprzedaż.

    > Chyba nie zostanie mi nic innego jak dużo zarobić, robić duże
    > odliczenia i jakoś na tym dużo nie stracić. Pikuś :)))

    A czemu miałbyś stracić? Płacisz 22% VAT, odliczasz, jesteś na 0(chyba że
    tylko dla angoli robisz wtedy poczekasz chwilkę na zwrot).

    pozdrawiam