    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: delegacja a KPiR
    Date: Wed, 24 Apr 2002 23:22:23 +0200
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    .stanpol.com.pl...

    > ...i kiedy wliczasz w KUP ?
    > Przy zakupie ?

    Tak, od razu w tym mommencie

    > (myślę o zarzucie: przecież Pan
    > jeździ prywatnie -:[ !)

    A jak w takim razie odeprzesz zarzut związany z
    zakupem papieru czy tuszu do drukarki "przecież
    Pan może drukować całkiem prywatnie, prowadzi Pan
    dg w domu ? to pewnie dzieci zuzyły na pisanie
    wypracowań, a zakup dyskietek, skąd ja mam miec
    pewność że uzywa ich Pan w dg a dał ich pan swoim
    dzieciom ? ..... i tak dalej aż doprowadzimy to do
    paranoi .....
    Zresztą zawsze można zdać pytanie czy aby
    wszystkie rozmowy telefoniczne wychodzące z US sa
    związane z działałnośią tej "firmy" i czy nie ma
    tam rozmów prywatnych (telefon do szkoły w sprawie
    dziecka, rejestracja do lekarza, tel. do domu bo
    dziecko chore ...)

    > A może w delegacji ?
    > (ale wtedy wskazując "bilety z zakupu nr..." ?)
    > Hm...

    jasne jeszcze na tym bilecie każ sobie postawić
    pieczątke firmową usługobiorcy z datą i jego
    podpisem oraz oświadczeniem że to TY byłeś u niego
    (na wypadek gdyby us twierdził że to "przecież
    mogła Pana żona jechać tramwajem w tamtą stronę"

    a tak generalnie to ja poruszam się "per pedes"
    (bo komputer rzozmiękcza mięśnie :-) ale jak sie
    trafi zlecenie na peryferiach miasta i mam
    podpisana umowę to kupuję od razu bloczek biletów
    (15-20 szt) "na firmę". Zreszta tak mi kiedyś
    powiedziała pani z US.

    > BTW: kilka razy widziałem pytanie o bilety
    miesięczne;
    > jeśliba twoja technologia była "podatkowo
    koszerna" -:)
    > to b.m. też powinien...

    No jak napisałem powyżej, ja tego nie robię
    regularnie ale sporadycznie, jeżeli miąłbym pracę
    związana z codziennymi dojazdami do klienta i
    potrafiłbym wykazać taki związek to nie miałbym
    żadnych zachamowań aby kupić bilet miesięczny (bo
    tak po prostu jest taniej).

    Inna sprawa że te wsszystkie powyższe obawy są
    śmieszne w konfrontacji np. ze sp. z o.o. których
    właściciele wykorzystuja samochody firmowe do
    prywatnych celów bez ograniczeń i zachamowań w tym
    wyjazdy na zagraniczne wakacje (i jest to norma).
    Czy którakolwiek tego typu firma rozlicza się z
    rozmów telefonicznych na podstawie bilingu
    (mieliśmy tyle tyle rozmów firmowych a tyle
    prywatnych) a czy tak robią US'y :-) ?

    Sark