    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura - czy sprzedawca ma obowiazek wystawi??
    Date: Thu, 2 Sep 2004 10:44:04 +0200

    On Wed, 1 Sep 2004, Rafal wrote:

    >+ Użytkownik "Ryszard G." <r...@w...pl> napisał
    [...]
    >+ > Należałoby jeszcze zapytać sprzedawcę, kto ewentualnie zapłaci
    >+ grzywnę ?
    >+
    >+ > Kodeks karny skarbowy:
    [...]
    >+ > IMHO to sprzedawca odmawia wystawienia faktury i to on będzie
    >+ > płacił grzywnę.
    >+
    >+ dobrze, wszytsko staje się jasne, tylko, że trzykrotnie, kiedy
    >+ tam byłem, rozmawiałem ze sprzedawczynią, szef "na urlopie do
    >+ 5-go...

    Kiedy to Ryszard ci tłumaczy że to jest SPRAWA SPRZEDAWCY
    a nie szefa ! Myślisz że np. w hipermarkecie w Rzeszowie mogą
    cię posłać do "szefa w Warszawie" ?
    Na moje oko wyglą to tak, jakby kierowca zatrzymany przez patrol
    tłumaczył się że "nie używał kierunkowskazów bo szef mu nie
    kazał" - a co to kogo obchodzi ??
    Mandat - i "Pan jeszcze raz przejedzie skrzyżowanie włączając
    kierunkowskazy".

    >+ własciciel), i pewnie niebedzie chciala podpisac oświadczenia, ze
    >+ mnie poinformowała o odmowie wystawienia faktury przez
    >+ szefa.....

    Ale to JEJ sprawa. Zapowiedz to jej, ew. wcześniej nagrywając
    rozmowę... Przecież to nie jest tak że pracownik na jakimś
    stanowisku może się powoływac że "on się nie zna" !!
    Na czym jak na czym, ale na pobieraniu zapłaty i jej dokumentowaniu
    to sprzedawca chyba musi się znać :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)