  • 31. Data: 2008-01-07 09:31:18
    Temat: Re: faktura z PDFa nie uprawnia...
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > ...do wirtualnej drukarki...
    > Albo "do zbioru", z zamiarem wydrukowania później (i zapomnieniu
    > o tym do czasu kiedy pojawi się kontrola).

    > No ale jak aplet w Javie ma sprawdzić, czy wydrukowano PAPIER?

    No i tu może być problem, faktycznio to że wydrukowano, nie oznacza że
    wydruk się udał.

  • 32. Data: 2008-01-09 22:15:29
    Od: p...@o...pl

    Czyli np takie google działa nieleglnie na terenie Polski, tak?

    W pomocy czytamy: "Aktualnie nie wysyłamy faktur większości
    reklamodawców biorących udział w programie Google AdWords ani pocztą
    tradycyjną, ani elektroniczną. Korzystając ze strony Podsumowanie
    płatności, można jednak wyświetlić i wydrukować zarówno fakturę, jak i
    potwierdzenie wpłat związanych z kontem AdWords."

    moze mi ktos to wyjasnic?

    pozdr

  • 33. Data: 2008-01-10 08:44:48
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-01-2008 o 23:15:29 <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > płatności, można jednak wyświetlić i wydrukować zarówno fakturę, jak i
    > potwierdzenie wpłat związanych z kontem AdWords."

    Zależnie jak jest w Irlandii czy gdzie tam są. Może im też się opłacać
    dostać grzywnę a zaoszczędzić na wysyłkach.
    Natopmiast dla Ciebie nie ma to (chyba?) znaczenia - i tak musisz wystawić
    fakturę wewnętrzną,
    do której podpinasz to co masz, czyli choćby ten wydruk.

    pozdr,
    tommyz

  • 34. Data: 2008-01-10 09:41:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jan 2008, p...@o...pl wrote:

    > Czyli np takie google działa nieleglnie na terenie Polski, tak?

    Nie, przecież oni nic nie "wciskają" do Polski.
    Co najwyżej sam sobie "pobierasz" zza granicy, więc jeśli czynisz to
    w celach gospodarczych (w rozumieniu podatku VAT, podatku dochodowego
    i wszelkich innych podatków) to możemy najwyżej poszukać przepisów,
    nakazujących *Tobie* udokumentowanie transakcji :>

    Popatrz na to tak: wykonasz jakąś usługę w Polsce, dla amerykanina,
    niech będzie z USA albo Kanady. I co, *TY* masz mieć obowiązki
    wobec *ichniego* US?

    > moze mi ktos to wyjasnic?

    Tylko tak, że również wewnątrz UE podatki są jedynie *częściowo*
    poddane wspólnym regulacjom - zharmonizowane są VAT i akcyza,
    a i to bez szczególnego obowiązku dla świadczącego usługi
    w miejscu pobytu.

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2008-01-10 09:44:48
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    t...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > fakturę wewnętrzną,
    > do której podpinasz to co masz, czyli choćby ten wydruk.

    a co z firmami polskimi, mającymi siedzibę w Polsce, i wysyłającymi
    faktury w postaci PDF na terenie Polski? Jak chociażby BlueMedia,
    obsługująca doładowania komórkowe via internet. Jak rozumiem, im nic nie
    grozi, a ja nie mogę odliczyć Vatu z tej faktury, a nie wiem, czy aby
    mogę ją uznać za dokument, dokumentujący (masło-maślane) poniesienie
    kosztu. Tak?

    andy_nek

  • 36. Data: 2008-01-10 09:55:51
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 10:44:48 Andrzej Kłos <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > grozi, a ja nie mogę odliczyć Vatu z tej faktury, a nie wiem, czy aby
    > mogę ją uznać za dokument, dokumentujący (masło-maślane) poniesienie

    Nie wiem czy im nic nie grozi, może mają wiążącą interpretację że tak
    można.
    IMVHO poniesienie kosztu da się od biedy na tym zaksięgować, odliczyć
    VAT-u nie można
    (zgodnie z prawem). Ale - jest taki patent - zaginasz kartkę dwa razy i
    już faktura robi
    się "przysłana" :)

    pozdr,
    tommyz

  • 37. Data: 2008-01-10 10:25:24
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 10:41:15 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Popatrz na to tak: wykonasz jakąś usługę w Polsce, dla amerykanina,
    > niech będzie z USA albo Kanady. I co, *TY* masz mieć obowiązki
    > wobec *ichniego* US?

    Wg ich prawa może miec obowiązki, w końcu w ustawach można zapisać wszytsko
    - inna sprawa że póki co nie mogą tego wyegzekwować.

    pozdr,
    tommyz

  • 38. Data: 2008-01-10 10:25:43
    Od: p...@o...pl

    On 10 Sty, 10:41, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > poddane wspólnym regulacjom - zharmonizowane są VAT i akcyza,
    > a i to bez szczególnego obowiązku dla świadczącego usługi

    Na fakturze jest dopisek:
    Zgodnie z artykułem 21.1(b) Szóstej Dyrektywy Rady odbiorca usług jest
    zobowiązany rozliczyć VAT za tę usługę

    czyli kolejny bezsens i/lub niewiedza urzednikow - zagraniczne firmy
    maja prawo wysylac polskim firmom faktury w pdf/html, natomiast
    polskie polskim nie, ech...

  • 39. Data: 2008-01-10 10:33:50
    Od: p...@o...pl

> [...]
    > poddane wspólnym regulacjom - zharmonizowane są VAT i akcyza,
    > a i to bez szczególnego obowiązku dla świadczącego usługi

    Ja sie co prawda nie znam ale czy nie jest tak, ze firmy swiadczace
    uslugi na terenie Polski musza przestrzegac polskiego prawa?

    pozdr
    pp

  • 40. Data: 2008-01-10 21:33:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jan 2008, p...@o...pl wrote:

> [...]
    >
    > czyli kolejny bezsens i/lub niewiedza urzednikow - zagraniczne firmy
    > maja prawo wysylac polskim firmom faktury w pdf/html, natomiast

    Ba, tu i ówdzie za granicą mają "normalnie" rozwiązaną sprawę
    wystawiania f-r w ogóle: w miarę potrzebny wystawia się *egzemplarze*
    faktury i tyle.
    Bez bzdurnych pomysłów w stylu "oryginalny oryginał, oryginalna
    kopia" (no bo jak można zrobić *kopię oryginału*, na przykład na
    kserokopiarce, to mamy "normalną kopię" z napisem "oryginał",
    jak każda kopia zresztą :> a nie "podrabianą kopię" wymaganą
    przez przepis w .pl).

    pzdr, Gotfryd