    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak wprowadzić prywatny towar do firmy
    Date: Fri, 2 Nov 2007 10:08:48 +0100

    On Thu, 1 Nov 2007, MarekZ wrote:

> [...]
    [...]
    > Z połową tony cementu nawet ja widzę problem. Z żelazkami mniejszy,

    Nie bardzo - idzie o ilość.

    IMO teza o "przeznaczeniu" jest nie na miejscu. Trzeba by mieć prasowalnię,
    żeby twierdzić że do własnego użytku potrzebna jest paleta żelazek;
    mimo że US nie ma prawa do określania środków których uzywa prowadzący,
    to w tej skali IMO teza "bo ta paleta była potrzebna do wewnętrznych
    potrzeb" by się w przeciętnej małej firmie nie ostała.

    > z prętem stalowym żadnego. :-)

    Co, 70mb pręta zaliczysz jako "środek trwały"???

    > Ja sobie w ten sposób radzę z odbiornikami GPS z USA.
    > Wprawdzie do ilości 147 szt jeszcze mi dość daleko, ale być może za pewien
    > czas tę liczbę osiągnę. ;-) A co, lubię często zmieniać i mieć ciągle nowy.
    > ;-)

    No toż piszę że przesadzasz.
    Nabywasz *JEDEN* GPS naraz, może dwa, prawda?
    A pytający pytał o nabycie *towaru*, czegoś na czym zarabia się za pomocą
    handlu.

    Taki szczegół: a po co kombinować, inaczej mówiąc: co Ci to daje, takie
    "ściągnięcie"? Bo chyba nie chcesz powiedzieć, ze nie płacisz VAT
    przy imporcie, czekając aż US do tego dojdzie i powiadomi celników :>

    A tak w kwestii formalnej, też było kilka razy na grupie, opinie
    specjalistów wskazywane w prasie również były zgodne w tym zakresie:
    środki trwałe i wyposażenie, czyli rzeczowe składniki majatku
    przeznaczone do wykorzystywania wewnątrz DG, przy sprzedaży zalicza
    się do przychodów *ubocznych*, jako że są w osobnym ustępie ustawy
    razem z odsetkami i innymi przychodami.
    Po polsku: w KPiR wykazuje się ich sprzedaż w kol. 8 a nie 7 KPiR,
    chyba nie ma podstaw do "przeksięgowania na towar" - możesz takie
    podstawy wskazać? Znaczy powód dla którego przestajemy uważać
    "były środek trwały" za "nieśrodek trwały" :) i *możemy* nie zaliczyć
    tej sprzedaży zgodnie z art.14.2 ?
    Ustawa stanowi jedynie, że w razie "wycofania z korzystania" środka
    trwałego może nie być podstaw do prowadzenia amortyzacji, no i to
    że przychód ze sprzedaży ST/wyposażenia jest "przychodem rownież",
    a te pozycje minister kazał ujmować w innej rubryce.

    pzdr, Gotfryd