  • 21. Data: 2005-02-17 11:03:36
    Temat: Re: jak zatrudnić księgową?
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/17/2005 11:40 AM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Po tym przydługim tłumaczeniu się :) prosiłbym jakbyś mógł
    > zapodać konkretny przepis.
    > Bo jak wiesz igłę w stogu siana czasem trudno znaleźć - równie
    > dobrze można komuś nieobeznanemu z ustawą o VAT kazać
    > wydedukować w pół godziny co ma zrobić z VATem przy sprzedaży
    > "samochodu nabytego wg Lisaka" :)
    >
    > ...w którym artykule szukać ?

    Możemy podyskutwać, ale nie dzisiaj bo mnie już to zmęczyło.
    Ćwierćinteligenci też mają swój próg odporności na chamstwo.

    --
    gefragt

  • 22. Data: 2005-02-17 11:17:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello du,

    Thursday, February 17, 2005, 11:54:07 AM, you wrote:

    > Madziuleńko, jest takie magiczne słowo "proszę". Najlepiej sprawdź sobie
    > jego znaczenie w swoim słowniczku. Nie wiem (mam wątpliwości mówiąc
    > szczerze ale chociaż spróbuj) czy pomoże Ci to w zrozumieniu, że
    > impertynencje, które prawisz nie zachęcają do dzielenia się z Tobą
    > posiadaną wiedzą. Dlatego, że nie warto tracić czasu na kogoś kto nie
    > przyjmuje do wiadomości, że może się czasem mylić. O zwykłym obrażaniu
    > rozmówcy nie wspomnę bo tego, jestem pewien, nie zrozumiesz.

    Aleś zasofizmacił... Wstyd.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2005-02-17 11:18:39
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    du hast mich gefragt napisał(a):

> [...]
    > przyjmuje do wiadomości, że może się czasem mylić. O zwykłym obrażaniu
    > rozmówcy nie wspomnę bo tego, jestem pewien, nie zrozumiesz.

    Jak juz pisalam - sa tacy ludzie którzy uważają za obrazę żądanie
    potwierdzenia swoich teori, anwet keidy te teori przypadkiem moga
    sprowadzic na kogos kłopoty - tak jak twoja toeoria na jakąś biedą,
    pseudo-ksiegową ktorej to stowarzyszenie zleci prowadzenie ksiąg w
    siedzibie, bo do tego nie trzeba licecnji "jak jeden pan co sie nie
    podpisał na podatkach powiedział".

    Działasz na szkodę co najmniej jednego uczestnika tej dyskusji, osoby
    ktorej ewidentnie nie stac na zasięgnęcie fachowej, płatnej porady, i
    wygląda ta tak, jakbyś usiłował uciąć wszelka dyskusję ktora mogla by
    wyciągnąć na światło dzinne fakt, że nie wiesz o czym mowisz, a ja mam
    zamiar cię przed tym powstrzymać.
    Jak to uwiera Twoje ego to juz tym gorzej dla ego.

    Ale ja Cie nie miałam i nie mam zamiaru o nic prosić.
    Chcesz żeby przestała pisać że twoja teoria to bzdury, udowodnij ze taką
    nie jest. To jest proste - jedno zdanie. Moge się wtedy nawet
    publicznie pokajajać i zwracac się do ciebie per "o wielki i
    wszechwiedzący". Nie ma sprawy.

    Mnie na zaprzestaniu wyrażania tej opinii nie zależy. Może da ona do
    myślenia komuś, kto chciał by się Twoją teorią kierować w praktyce dzis
    lub w przyszłości.
    Bardziej zalezy mi zeby ktoś sie o Ciebie nie pokaleczył niż na tym żeby
    nie naruszac Twojego samozadowolenia i błogiego poczucia wyższości.

    Jedno krotkie zdanie. Nie potrafisz go sformułować - no cóż, to juz nie
    mój problem.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 24. Data: 2005-02-17 11:39:52
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/17/2005 12:17 PM, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Aleś zasofizmacił... Wstyd.

    Że co proszę? Słownik słownik słownik słownik słownik...że się wykręcam?
    Po prostu nie chce mi się już na ten temat rozmawiać. Zmęczyłem się tą
    cała dyskusją. Nie mam ochoty się dalej opluwać, nie bawi mnie to. Nie
    mam ciśnienia żeby komukolwiek cokolwiek udowadniać. Tak, niemal się
    wzruszyłem kiedy niezłomna Maddy uświadomiła mi jaką krzywdę mogę
    popełnić biednej księgowej w stowarzyszeniu, ale przecież "joryk"
    oryginator tego wątku już wybrał inne rozwiązanie więc możemy podjąć
    dyskusję kiedy indziej, kiedy atmosfera się oczyści, zwłaszcza, że my tu
    właśnie tylko dyskutujemy i "*** Stosujesz sie do powyższych teorii na
    własną odpowiedzialność *** ".

    --
    gefragt

  • 25. Data: 2005-02-17 11:47:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    du hast mich gefragt napisał(a):

    > Madziuleńko, jest takie magiczne słowo "proszę". Najlepiej sprawdź sobie
    > jego znaczenie w swoim słowniczku. Nie wiem (mam wątpliwości mówiąc

    A tak a porpos, ja wiem ze to nieładnie tak wątpić w Twoją pamieć
    wszechwieczną i zdolnośc czytania ze zrozumienie a nawet między
    wierszami (tak samo jak w to, że wiesz jaki to przepis a nie podasz bo
    nie i już, takie Twoje boskie prawo) ale oto co napisałam w odpowiedzi
    na Twojego pierwszego posta, z tą szczególej urody teorią o której w
    całym tym wątku chodzi.

    Cytat:

    > A *poproszę* przepis.
    > Bo rozporządzenia o usługowym prowadzeniu ksiąg rachunkowych nic
    > takiego nie wynika. Z ustawy o doradztwie podatkowym także nie.

    Koniec cytatu.

    Ja wiem ze to niewygodne, ale ja na samym początku poprosiłam ładnie o
    podanie przepisu. Sorry, zapomniałam uklęknąć, moja wina.
    Ale ja niewierząca, jak bożek sie na mnie wypina to ja na niego też,
    tyle że mnie jego wypięcie mniej boli niz jego moje. ;-)
    Może dlatego że nie zależy mi na kręgu rozanielonych wyznawców,
    spijających słowa z moich warg...

    Oj, cięzko ma bożek jak na agnostyka trafi, ciężko. Biedaczek... i nawet
    porządnego pioruna pod ręka nie ma. ;-)

    Zaraz sie dowiem ze wprawdzie prosiłam, ale takim tonem że na pewo
    chciałam go obrazić... i jeszcze sie złośliwie usmiechałam. Wredne
    babsko, za grosz szacunku. ;-)

    Maddy

    ps. coraz bardziej mnie to bawi, chyba sobie poarchiwizuję, kolekconuję
    takie egzemplarze; posadzę go koło Jacusia Kijwskiego z pręgierza, maja
    wiele wspólnego, może wymienią porady na temat budowy ołtarzyków i ktory
    pidestał wygodniejszy i co zrobić jak kobieta bije i to publicznie

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 26. Data: 2005-02-17 11:54:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello du,

    > Że co proszę? Słownik słownik słownik słownik słownik...że się wykręcam?

    Nie. Że na żądanie podania konkretnego przepisu odpisałeś 'jesteś
    głupia i masz śmierdzące nogi'.

    > Po prostu nie chce mi się już na ten temat rozmawiać. Zmęczyłem się tą
    > cała dyskusją. Nie mam ochoty się dalej opluwać, nie bawi mnie to.

    Na razie oplułeś Magdę. Ale - skoro tak to odczuwasz - widocznie
    resztki sumienia posiadasz.

    [...]

    > oryginator tego wątku już wybrał inne rozwiązanie więc możemy podjąć
    > dyskusję kiedy indziej, kiedy atmosfera się oczyści,

    Puszczasz bąka i czekasz na oczyszczenie atmosfery? Może jednak
    należało wyjść do toalety i tam sobie popuścić?

    [...]

    Disclaimer: siedzę na tej grupie nie od wczoraj i znam humory Magdy.
    Mi też zdarzało się obrywać odłamkami jej P.M.S. Ale jednak wolę
    puszczać bąki w toalecie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2005-02-17 11:58:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > Po prostu nie chce mi się już na ten temat rozmawiać. Zmęczyłem się tą
    > cała dyskusją. Nie mam ochoty się dalej opluwać, nie bawi mnie to. Nie

    Nie był żadnej dyskusji.
    Ty powiedziałes co wiedziałes ale nie chcesz powiedziec skad wiesz więc
    o czym dyskutować?
    No może o Twojej świętej osobie i o tym jak formułowac pytania żeby cię
    nie obrazić a połechać ego w pupkę.

> [...]
    > dyskusję kiedy indziej, kiedy atmosfera się oczyści, zwłaszcza, że my tu
    > właśnie tylko dyskutujemy i "*** Stosujesz sie do powyższych teorii na

    I do kolekcji, do kolekcji.
    Kurcze, lepszy niż niejeden troll...

    Atmosfera sie nie oczyści, koteczku, bez Twojego współudziału.
    Oczywiście, mogles ja oczyścic jednym zdaniem. Zaraz jak *poprosiłam" o
    podanie podstawy prawnej.
    Ale nie chcesz, wiec czemu sie skarżysz?

    Ja jestem wredna i pamiętliwa, złośliwa i bez krzty szacunku, zwłaszcza
    dla anonimowych półbogów. Taka sie widac urodziłam.
    Zwłaszcza pamieta każdego, kto nad udowodnie swojej teorii przedkłada
    tupanie nóżką i babskie fochy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 28. Data: 2005-02-17 12:30:06
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/17/2005 12:54 PM, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Nie. Że na żądanie podania konkretnego przepisu odpisałeś 'jesteś
    > głupia i masz śmierdzące nogi'.

    Aha. A w łeb słownikiem jeszcze nie dostałeś? Za używanie za mądrych słów?

    > Na razie oplułeś Magdę. Ale - skoro tak to odczuwasz - widocznie
    > resztki sumienia posiadasz.

    Być może, ale sam zostałem opluty w wątku o fp i fgśp.

    > Puszczasz bąka i czekasz na oczyszczenie atmosfery? Może jednak
    > należało wyjść do toalety i tam sobie popuścić?

    No tak, czekam. A co mam robić? Przerzucać się dalej tymi gupotami?

    > [...]
    >
    > Disclaimer: siedzę na tej grupie nie od wczoraj i znam humory Magdy.
    > Mi też zdarzało się obrywać odłamkami jej P.M.S. Ale jednak wolę
    > puszczać bąki w toalecie.

    Aleś teraz mi zaimponował Wąski!

    --
    gefragt

  • 29. Data: 2005-02-17 13:25:22
    Temat: Re: czy księgowa może pracować bezumownie i nieodpłatnie, jako wolontariusz?
    Od: "joryk" <j...@w...pl>

    > Wniosek: księgowa musiałaby się ZOBOWIĄZAĆ do wykonania tej czynności
    > (...) na piśmie, (...)
    > I wtedy będzie to ZLECENIE.

    NIE-KO-NIECZ-NIE. :)))
    Mamy jeszcze ustawę o działalności pozytku publicznego i wolontariacie
    gdzie jest nowy typ pacjenta: wolontariusz - "rozumie się przez to osobę,
    która ochotniczo i bez wynagrodzenia wykonuje świadczenia na zasadach
    określonych w ustawie."
    Jaki jest charakter tego stosunku prawnego? Jest to nowa jakość w stosunku
    do starych stosunków: umowy o pracę, zlecenia, dzieła lub innych usług
    nienazwanych.
    tu jest ustawa http://pozytek.ngo.pl/labeo/app/cms/x/20972
    a tu jest fragment:
    "Art. 44.

    1. Świadczenia wolontariuszy są wykonywane w zakresie, w sposób i w czasie
    określonym w porozumieniu z korzystającym. Porozumienie powinno zawierać
    postanowienie o możliwości jego rozwiązania.

    2. Na żądanie wolontariusza, korzystający jest obowiązany potwierdzić na
    piśmie treść porozumienia, o którym mowa w ust. 1, a także wydać pisemne
    zaświadczenie o wykonaniu świadczeń przez wolontariusza, w tym o zakresie
    wykonywanych świadczeń.

    3. Na prośbę wolontariusza korzystający może przedłożyć pisemną opinię o
    wykonaniu świadczeń przez wolontariusza.

    4. Jeżeli świadczenie wolontariusza wykonywane jest przez okres dłuższy niż
    30 dni porozumienie powinno być sporządzone na piśmie."

    pozdrawiam

  • 30. Data: 2005-02-17 14:35:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Feb 2005, joryk wrote:

    >+ > I wtedy będzie to ZLECENIE.
    >+
    >+ NIE-KO-NIECZ-NIE. :)))

    Thx. za obudzenie :)

> [...]
    >+ do starych stosunków: umowy o pracę, zlecenia, dzieła lub innych usług

    Prawdę mówiąc - pozostają pewne wątpliwości co do przynajmniej
    elementów :) pasujących z przepisów ogólnych.
    Nie przymierzając za dokładnie to można porównać regulacje KP
    do regulacji KC: prawdą jest iż "tworzą nową jakość" (umowę
    o pracę) ale akurat umowa o pracę kwalifikuje się z p. widzenia
    KC do umów nie nazwanych :) (*jakby* nie była nazwana w KP, to
    mam na myśli :)) dlatego iż *wyklucza* dopasowanie do umów
    zlecenia czy o dzieło: wynagrodzenie należy się za "przyjście
    do pracy" czyli "gotowość"...
    Natomiast z tego nie wynika żeby do spraw *nie* uregulowanych
    w KP nie miały zastosowania przepisy KC - mają.
    Zgadza się dotąd ?
    No to teraz pytanie: czy umowa bezpłatnego zlecenia tylko
    dlatego że *również* spełnia wymogi umowy wolontariatu
    *przestaje* być umową zlecenia ?
    IMHO nie. Tyle, iż przepisy ustawy o wolontariacie będą
    miały pierwszeństwo przed regulacjami KC - *o ile występuje
    sprzeczność* ! - jako szczegółowsze.

    Natomiast prawdą jest iż trzeba je (przepisy "wolontarialne")
    w tym momencie "przymierzyć" do ograniczeń przepisów
    dot. prowadzenia ksiąg. Pewnie sam ustawodawca nie przewidywał
    co z tego wyniknie ;)

    >+ tu jest ustawa http://pozytek.ngo.pl/labeo/app/cms/x/20972

    Thx. !

    --