  • 1. Data: 2002-12-14 21:02:28
    Temat: jeszcze o jednoosobowej DG ... bo chyba to nie jest takie proste w 2003 jak się wydawało ....
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    chcę prowadzić działalność
    robić strony WWW dla przedsiębiorstw
    wykonuję pracę samodzielnie, a czasami zlecam wykonanie części prac innym
    osobom na umowę o dzieło

    do tej pory nie było z tym problemu

    czy w świetle UPDOF art 13 p.8 będzie teraz inaczej ?

    a może po prostu wystarczy w "ofercie" napisać, że "robię strony zarówno dla
    firm jak i osób fizycznych" ?
    tylko czy wykonując pracę dla osób fizycznych od razu muszę mieć kasę
    fiskalną ?:))))

    a podobno przepisy miały zostać uproszczone :)))

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2002-12-14 23:37:48
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2002, plusz wrote:
    [...]
    >+ tylko czy wykonując pracę dla osób fizycznych od razu muszę mieć kasę
    >+ fiskalną ?:))))

    To też staje się FAQ :]
    Nie, są limity roczne. "Z głowy czyli z niczego":
    - kwotowy 40kzł
    - max. 20 kontrahentów
    - max. 50 sprzedaży
    [...]
    >+ a podobno przepisy miały zostać uproszczone :)))

    Bardzo proszę bez takich pomysłów ;) !!
    Najprostszym 'uproszczeniem' byłby prikaz używania
    kasy przez każdą DG :] (również u nieVATowców, a co :>)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-12-15 01:18:21
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Bardzo proszę bez takich pomysłów ;) !!
    > Najprostszym 'uproszczeniem' byłby prikaz używania
    > kasy przez każdą DG :] (również u nieVATowców, a co :>)

    Prawdę mówiąc z każdym czytaniem owego rozporządzenia
    udaje mi się w nim dostrzec coraz to inną mozliwą wykładnię.
    Pan minister powinien go chyba podać za wzór swoim podwładnym
    jak należy formułować przepisy aby były dla podatnika maksymalnie
    nieczytelne i wieloznaczne - byc może już to nawet zrobił :-(

    pozd.Pix

  • 4. Data: 2002-12-15 12:26:19
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości news:atglh1$2fu$1@news.tpi.pl...
    > Pan minister powinien go chyba podać za wzór swoim podwładnym
    > jak należy formułować przepisy aby były dla podatnika maksymalnie
    > nieczytelne i wieloznaczne - byc może już to nawet zrobił :-(

    Pan minister powinien albo przyznać się, że jest głupi, albo, że jest wrednym
    nieznoszącym swego narodu dupkiem.:-(
    Chyba, że jest on zwykłym polakiem, psem ogrodnika, co to sam nie zje i drugiemu nie
    da.
    Takim co wszystko obróci przeciw swoim pobratymcom:-(
    I jak już przyjmiemy do wiadomości, że to zwykła , zwierzęca walka o byt, "wybrańców
    narodu" z narodem, łatwiej nam będzie tępić
    wszelakich urzędasów utrudniających nam życie:-(

  • 5. Data: 2002-12-24 13:58:10
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
    > chcę prowadzić działalność
    > robić strony WWW dla przedsiębiorstw
    > wykonuję pracę samodzielnie

    Samodzielnie ? to bardzo dobrze o Tobie świadczy, może nawet mister finasów
    pochwali cię za operatywność i umięjętność zdobywania klientów na rynku
    firm, pokaże jako przykład dla innych np. bezrobotnych .... jest tylko
    jeden warunek musisz przetrwac niektóre jego pomysły ;))

    >, a czasami zlecam wykonanie części prac innym
    > osobom na umowę o dzieło

    No i OK a jezeli już chcesz byc tak do końca corect to pamiętaj że powinni
    byc zatrudniani w zakresie istotnie związanym z twoja działalnością (np.
    nie może być to sprzątaczka
    czy body guard :) a więc ktoś kto (współ)zaprojektuje Ci ikonki, dokona
    testowania strony ....
    Chociaz IMO to mozna sobie spokojnie darować jezeli wykonujesz usługi tylko
    dla firm w ramach zarejestrowanej DG. Ale fakt że niefortunny zapis,
    traktowany literalnie, może przysporzyć problemów

    > do tej pory nie było z tym problemu

    i teraz też nie będzie ale należy pamiętać że

    > czy w świetle UPDOF art 13 p.8 będzie teraz inaczej ?

    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/doc/zm_01.doc

    "Zmiany w zakresie opodatkowania przychodów z działalności gospodarczej:
    1. Wprowadzono do ustawy definicję pozarolniczej działalności gospodarczej.
    W związku z tym, że spod działania ustawy Prawo działalności gospodarczej
    wyłączonych jest kilka grup zawodowych, np. adwokaci, istnieje potrzeba
    jednoznacznego uregulowania, co należy rozumieć - dla potrzeb ustawy o
    podatku dochodowym od osób fizycznych - przez pozarolniczą działalność
    gospodarczą. Zgodnie z art. 5a pkt 6 zmienionej ustawy jest to działalność
    gospodarcza w rozumieniu przepisów Ordynacji podatkowej (art. 3 pkt 9
    Ordynacji), z wyjątkiem działalności, o której mowa w art. 13 ustawy o
    podatku dochodowym od osób fizycznych. "

    "Zmiany w zakresie charakterystyki źródeł przychodów:
    Istotną zmianą jest zmiana polegająca na zdefiniowaniu przychodów z
    działalności gospodarczej, z której to jednoznacznie wynika, iż do
    przychodów z działalności gospodarczej nie zalicza się przychodów, które
    wypełniają dyspozycję art. 13 ustawy, tj. dyspozycję przepisu regulującego
    przychody z działalności wykonywanej osobiście (np. umowy zlecenia, umowy o
    dzieło, przychody z tytułu kontraktów menedżerskich i umów o podobnym
    charakterze).
    Celem tej zmiany jest wyeliminowanie praktycznych wątpliwości przy
    stosowaniu przepisów art. 13 i 14 ustawy, co zlikwiduje z kolei problemy
    dotyczące kwalifikacji danych przychodów do źródła, jakim jest działalność
    wykonywana osobiście. "

    > a może po prostu wystarczy w "ofercie" napisać, że "robię strony zarówno
    dla
    > firm jak i osób fizycznych" ?

    Na pewno nie zaszkodzi tak się reklamować, a że fizyczni do ciebie nie będą
    przychodzić, to co, masz łapanke na ulicy robić i silą ich zmuszać ? ...
    przecież to bzdura

    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/doc/zm_03.doc

    > a podobno przepisy miały zostać uproszczone :)))

    jak to miały byc, ciągle są i w tym jest cały problem że nikt nie chce tego
    procederu przerwać

    Sark