    From: "wojtek" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kpir- jak ewidencjonowac koszty bankowe??
    Date: Sat, 22 Jan 2005 22:27:55 +0100

    znalazłem:
    Zgodnie z Rozp.MF w spr.prow.PKPIR dowody wewn. mogą dotyczyć wyłącznie
    zakupu prod.rolnych,materiałów pomocn.,czynszu,energii,opłat znakami skarb.
    itd. (par.14).Jest to katalog zamknięty i nie zawiera opłat bankowych. Co do
    zbiorczych dowodów księg. to mogą one dotyczyć wyłącznie przychodów, a nie
    kosztów. Nie można więc zrobić zbiorczego dowodu wewn.kosztów i zaksięg.w
    KPIR.Zgodnie z par.13 za dowody księgowe uznaje się dowody opłat
    bankowych.Moim zdaniem kopia przelewu nim nie jest. Jeżeli nie posiadasz not
    bankowych obciążeniowych dot.opłaty za przelewy (czyli dowodów opłat
    bankowych), bo bank takich nie wystawia dowodem księgowym jest w tym
    przypadku wyciąg bankowy, na podstawie którego dokonujesz wpisu do PKPIR.