    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kpir- jak ewidencjonowac koszty bankowe??
    Date: Sat, 22 Jan 2005 23:07:50 +0100

    On Sat, 22 Jan 2005, wojtek wrote:
    [...]
    >+ kosztów. Nie można więc zrobić zbiorczego dowodu wewn.kosztów
    >+ i zaksięg. w KPIR.

    Zgoda.
    Co powiesz na koncept zapisania kilku transakcji w jednej pozycji,
    konkretnie - czy jest przepis stanowiący iż zapisaniu kilku numerów
    operacji w jednej pozycji KPiR nie ujdzie ?

    >+ Zgodnie z par.13 za dowody księgowe uznaje się dowody opłat
    >+ bankowych.Moim zdaniem kopia przelewu nim nie jest.

    Ale on nie ma "kopii przelewu".
    On ma wydruk *transakcji bankowej*.
    Ja też zresztą :)
    I na tej podstawie księguję jakby co :)
    Tudzież zapodaję iż kilka dyskusji było, google powinien pamiętać ;)
    Oczywiście wydruk podpisuję (i przywalam pieczątkę, acz to raczej
    coby sobie a nie dokumentowi powagi dodać ;)).

    >+ Jeżeli nie posiadasz not
    >+ bankowych obciążeniowych dot.opłaty za przelewy (czyli dowodów opłat
    >+ bankowych), bo bank takich nie wystawia dowodem księgowym jest w tym
    >+ przypadku wyciąg bankowy, na podstawie którego dokonujesz wpisu do PKPIR.

    O to to :)
    Samemu się go drukuje ;) !

    >+ Użytkownik "rumo" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    [...]

    ...i apllikuję sig extra ;) (bez delimitera, coby komuś nie
    umknął :))

    >+ > takowe zaksięgujesz-podstawa ksiegowania jest wydruk z konta.
    >+ > Po co komplikować sprawe pisząc jeszcze DW.Mi się wydaje

    ...że wręcz "nie należy".
    W 1. roku DG robiłem DW, podyskutowałem (tak, tu :)) i... zmieniłem
    zdanie. Na "nie należy" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?