    From: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kpir- jak ewidencjonowac koszty bankowe??
    Date: Sat, 22 Jan 2005 23:07:39 +0100

    Użytkownik "wojtek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:csufs9$cp7$1@kujawiak.man.lodz.pl...
    > znalazłem:
    > Zgodnie z Rozp.MF w spr.prow.PKPIR dowody wewn. mogą dotyczyć wyłącznie
    > zakupu prod.rolnych,materiałów pomocn.,czynszu,energii,opłat znakami
    > skarb.
    > itd. (par.14).Jest to katalog zamknięty i nie zawiera opłat bankowych. Co
    > do
    > zbiorczych dowodów księg. to mogą one dotyczyć wyłącznie przychodów, a nie
    > kosztów. Nie można więc zrobić zbiorczego dowodu wewn.kosztów i zaksięg.w
    > KPIR.Zgodnie z par.13 za dowody księgowe uznaje się dowody opłat
> [...]

    No dobrze a jakie przepisy ZABRANIAJĄ zbiorczego zaksięgowania tak
    wystawionych wyciągów bankowych, jednorazowo, na koniec miesiąca. Bo ja nie
    znalazłem. Przecież jest to wygodniejszy i czytelniejszy sposób zapisu. Poza
    tym amortyzacja jest też kosztem a księgować chyba można zbiorczo
    (przynajmniej programy księgowe to umożliwiają).

    Stasiek G.