  • Data: 2004-12-31 09:55:05
    Temat: Re: ksiegi rachunkowe
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Maddy,
    >
    > Nic nie miałem do powiedzenia w sprawie wyboru formy. Gdyby to było
    > ode mnie zależne, w życiu nie postawiłbym spółki z o.o. Ale do tego
    > też trzeba było mieć te kilka lat temu wiedzę na temat _obecnego_
    > stanu gospodraki. Spółka nie powstała po to, żeby dryfować.

    Zmienić branzę. Sprzedać spółkę i załozyć działalnośc w formie
    adekwatnej albo dryfowac dalej i psioczyć na księgową której za dobrze
    biznes idzie i "za dużo" zarabia.
    Może idzie jej lepiej bo potrafi ciąć zbędne koszty, racjonalizować
    wydatki i znalazala branże w której moze zarobić?

    > Przeginasz.

    Doprawdy?
    W obecnej chwili nie wziełabym na siebie odpowiedzalności za prowadzenie
    pełnych ksiąg za 500zł miesiecznie. Musialabym zacząc głodem przymierać.
    Przy takich cenach nie zarobiłabym na ubezpiecznie OC (które jest
    obowiązkowe, jakbys nie wiedział).

    > Czy naprawa banalnej usterki w samochodzie to duży problem? Bawisz się
    > w mechanika samochodowego, jak się coś zepsuje? Jesteś zadowolona, jak
    > mechanik weźmie 200 PLN za dokręcenie śrubki?

    Ok, wynajmij do prowadzenia ksiąg mechanika samochodowgo.
    A przed sądem nie cię reprezentuje sprzataczka, weźmnie mniej niż adwokat.
    A zamawianie dziury w zębie jest o niebo tańsze od wizyty u dentysty.

    > Liczę na _adekwatność_ opłaty w stosunku do poniesionego wysiłku.

    Czyli albo uważasz że machając łopatą zasługiwałaby na więcej bo więcej
    wysiłku włożyła w pracę albo przyjmiesz do wiadomośc, że pare lat się
    uczyła, na co dzień dłubie w durnych przepisach i jest to jakis wysiłek
    plus ponosi odpowiedzialność karno-skarbową za prawidłowość ksiąg.
    I że płacisz jej za wiedze której sam nie posiadasz.
    Mnie klienci płaca też za to, że robię to czego oni nienawidzą.
    Ba, czasami spotykam sie ze wspólczuciem "jak pani to wytrzymuje, jak
    bym miał w tym zawodzie pracowac to bym zwariował".

    Adekwatnośc zapłaty do WYSIŁKU w Twojej wersji oznacz ze nie płacimy za
    wiedzę i jej udosteopnianie innym tylko za pot i za godzinę. To już
    było, mam nadzieje że nie wróci.

    Moze znajdz księgową która pracuje wolniej, wolniej przyswaja nowe
    informacje i strasznie sie meczy obsługując komputer a na dodatek nie
    lubi swojego zawodu - nie bedziesz się czuł taki pokrzywdzony.

    > Nie. Oznacza to tylko i wyłącznie to, że ten rynek jest chory. Jak
    > każdy rynek, do którego dostęp podlega reglamentacji.

    Akurat zdobycie licencji dla kogoś kto ma przyzwoitą wiedzę na temat
    podatków i rachunkowości jest śmiesznie proste a biur rachunkowych jest
    jak chwastów.
    No chyba że uparłeś się żeby prowadził Ci księgi biegły rewident, zdaje
    sie lubisz nieadekwatne do potrzeb rozwiązania.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813