  • Data: 2004-12-31 09:09:57
    Temat: Re: ksiegi rachunkowe
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Maddy,

    Friday, December 31, 2004, 9:32:06 AM, you wrote:

    [...]

    > Dlatego dla tak mikrej działlności taniej byłoby założyć jednoosobowa DG
    > albo spółkę osobową a nie kapitałową. Chyba że kolega wybrał PK bo taki
    > miał kaprys. A to wtedy nich cierpi.

    Nic nie miałem do powiedzenia w sprawie wyboru formy. Gdyby to było
    ode mnie zależne, w życiu nie postawiłbym spółki z o.o. Ale do tego
    też trzeba było mieć te kilka lat temu wiedzę na temat _obecnego_
    stanu gospodraki. Spółka nie powstała po to, żeby dryfować.

    > 500zł za pełną księgowość to i tak jak za darmo.

    Przeginasz.

    > Skoro taka księgowa tylko wklepuje te kilka faktur, w jedno popołudnie
    > ma z głowy i nic poza tym nie musi robić to jaki problem zrobić to samemu.

    Czy naprawa banalnej usterki w samochodzie to duży problem? Bawisz się
    w mechanika samochodowego, jak się coś zepsuje? Jesteś zadowolona, jak
    mechanik weźmie 200 PLN za dokręcenie śrubki?

    > Bo można założyć że kolega nasz uważa, iż płacenie komus tylko za to że
    > samemu sie czegoś zrobic nie umie to jest zdzierstwo, bo liczy się czas
    > i wysiłek a nauka rachunkowości, prawa podatkowego i okolicznego to
    > żaden wysiłek. Jak łopatą nie macha 10 godzin dziennie to nie pracuje?

    Liczę na _adekwatność_ opłaty w stosunku do poniesionego wysiłku.

    > A może jednak, skoro nie mozna znaleźc nikogo tańszego, to znaczy ze ta
    > praca tyle jest na rynku warta?

    Nie. Oznacza to tylko i wyłącznie to, że ten rynek jest chory. Jak
    każdy rynek, do którego dostęp podlega reglamentacji.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl