  • 21. Data: 2007-01-11 14:38:49
    Temat: Re: mBiznes MAX i odsetki
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:op.tlycu5t0ko1joi@bu-8b31d8846187...
    > Dzień dobry,
    >
    > Czy od odsetek z konta w mBanku
    > mBiznes MAX muszę zapłacić podatek
    > czy bank sam go potrąca?:/

    Konto mbiznes obecnie jest nieoprocentowane (chyba od przeszło roku lub
    więcej) - czyli 0 procent odsetek - nie masz więc od czego płacić podatku.
    Co do konta mbiznes max, to jest to konto "lokacyjne", gdzie od dopisywanych
    odsetek bank ściąga należny podatek "Belki", więc niczego nie musisz płacić.
    Wystarczy popatrzeć w "historię" i wszystko tam stoi jak byk.
    EWa

  • 22. Data: 2007-01-11 15:05:05
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    t wrote:

    > No ale co to ma do daty powstania kosztu?

    Bo tak jednym okiem czytam i chyba czegos nie doczytalem - co z tymi
    zmianami od poczatku roku? W koncu cos sie zmienilo, czy jest jak
    dawniej. Ktos pisale, ze koszty wrzyca sie teraz zgodnie z data
    wystawienia faktury/rachunku. Tak? Czy cos przeoczylem lub zle
    zrozumialem?

    --
    2007

  • 23. Data: 2007-01-11 15:11:54
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 11-01-2007 o 16:05:05 Hikikomori San <h...@o...eu>
    napisał(a):

> [...]
    > dawniej. Ktos pisale, ze koszty wrzyca sie teraz zgodnie z data
    > wystawienia faktury/rachunku. Tak? Czy cos przeoczylem lub zle

    Hmm no w sumie, co nie zmienia faktu ze wrzucasz je w okresie któego
    dotyczą

  • 24. Data: 2007-01-11 15:43:04
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 11-01-2007 o 16:11:54 t <r...@o...pl> napisał(a):

    > Hmm no w sumie, co nie zmienia faktu ze wrzucasz je w okresie któego
    > dotyczą

    Przemyślałem sprawę - i taki wyciąg to jest jedynie kopia oryginału
    trzymanego w systemie bankowym. Oryginał ma datę dopisania tychże odsetek
    do konta.
    To samo się tyczy wyciągów drukowanych ze strony interentowej konta.

  • 25. Data: 2007-01-11 15:52:40
    Od: Harnaś <_...@w...pl_USUN_TO_>

    On Thu, 11 Jan 2007 15:38:49 +0100, "Ero Walensdorf"
    <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> wrote:

> [...]
    >odsetek bank ściąga należny podatek "Belki", więc niczego nie musisz płacić.
    >Wystarczy popatrzeć w "historię" i wszystko tam stoi jak byk.

    Masz konto mBiznes max, czy tylko teoretyzujesz? Bo mi się zdaje, że
    to drugie...

    --
    Harnaś

  • 26. Data: 2007-01-11 16:21:20
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Harnaś" <_...@w...pl_USUN_TO_> napisał w wiadomości

    > Masz konto mBiznes max, czy tylko teoretyzujesz? Bo mi się zdaje, że
    > to drugie...

    Mam oba. A Ty?
    EWa

  • 27. Data: 2007-01-11 17:08:36
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 11-01-2007 o 16:52:40 Harnaœ <_...@w...pl_USUN_TO_>
    napisał:

    > Masz konto mBiznes max, czy tylko teoretyzujesz? Bo mi się zdaje, że
    > to drugie...

    Dzwoniłem do mBanku i miła Pani potwierdziła, że podatek
    od odsetek z mBiznes MAX jest odliczany i odprowadzany do US.
    Czy ta Pani wprowadziła mnie w błąd?
    Czy może mimo to jest obowiązek ujęcia odsetek w KPiR
    (i w związku z tym podwójne odpodatkowanie odsetek)?
    To drugie wydaje się niemozliwe.

    Piotr

  • 28. Data: 2007-01-11 18:50:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jan 2007, t wrote:

> [...]
    > konta.
    > To samo się tyczy wyciągów drukowanych ze strony interentowej konta.

    Powiem że punkt widzenia mi się spodobał :)
    Tyle, że nie odnosiłbym go do "wyciągu" a do potwierdzenia transakcji.
    Wyciągi chyba generowane są po zakończeniu m-ca?

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2007-01-11 19:06:38
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 11-01-2007 o 19:50:48 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Powiem że punkt widzenia mi się spodobał :)
    > Tyle, że nie odnosiłbym go do "wyciągu" a do potwierdzenia transakcji.
    > Wyciągi chyba generowane są po zakończeniu m-ca?

    Ano, i to w dowolnym momencie. Ale faktycznie kontroler może powiedzieć
    - "czemu koszt w listopadzie skoro wyciąg/wydruk z grudnia",
    zgodnie z naszym ulubionym Art 22.6b :)

    pozdr

  • 30. Data: 2007-01-11 20:29:10
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 10-01-2007 o 20:10:02 PiotrB. <p...@n...pl> napisał:

    > Czy od odsetek z konta w mBanku
    > mBiznes MAX muszę zapłacić podatek
    > czy bank sam go potrąca?:/

    Dowiedziałem się że rachunek mBiznes Max w mBanku nie jest rachunkiem
    firmowym i mBank potrąca od odsetek na nim zaliczkę na podatek dochodowy.
    co oznacza, że nie trzeba wykazywać tych odsetek w KPiR.
    Na zwykłym mBiznes, które jest kontem firmowym oprocentowanie jest 0%
    więc problem nie występuje.

    Gdyby ktoś nie zgadzał się z powyższym to dajcie znać,
    bo w końcu chciałbym zamknąć rok.:)

    Piotr