  • 101. Data: 2009-02-15 11:51:04
    Temat: Re: mala ksiegowosc RP
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 15 luty 2009 11:50
    (autor Tomy M.
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gn8s4o$jci$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Gdzie ta spora funkcjonalność XP w porównaniu do 98 ?

    Przecie, poza nazwą, to zupełnie inny system. Inna architektura. 98 to była
    graficzna nakładka na jednozadaniowego DOSa. Nie obsługiwała uprawnień, nie
    obsługiwała wielozadaniowości w zasadzie. każdy proces mógł grzebać po
    sprzęcie, po pamięci... Nie było możliwości logowania się na określonych
    użytkowników/uprawnienia.

    W czasach DOSa i Win9x mnożyły się wirusy, a system sypał notorycznie bo
    cokolwiek źle napisanego psuło wszystko.

    Do tego obsługa urządzeń, takich jak aparaty czy pendrajwy oraz większych
    dysków twardych i większej pamięci.

    system plików NTFS kontra atrapa w postaci tablicy alokacji plików....

    > Obsluga pamięci RAM jest zasadniczon nieistotna w poważnych
    > zastosowaniach graficznych gdyż praca na plikach ważących
    > ponad 1GB i tak wymaga ciągłego swapowania ... nie ma różnicy
    > w tym ile masz pamięci.

    Buhahahahaha

    > W 98SE sieć LAN działał duuuużo lepiej (szybciej i bez
    > problemów) poza tym można było udostępniać foldery
    > z indywidualnie ustawionymi hasłami w XP to NIEMOŻLIWE
    > i NIE DA SIĘ TEGO ZROBIĆ W ŻADNEN SPOSÓB ...

    Wydaje ci się. Da się i jest możliwe. Można przydzielać dowolnie ACL-e.

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 102. Data: 2009-02-15 13:08:39
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomy M. napisal:
    > Gdzie ta spora funkcjonalność XP w porównaniu do 98 ?

    Kolosalna. Na poziomie technologii wykorzystywanych
    w duzych projektach infrastrukturalnych.

    W przypadku uzytkownikow domowych sa to zmiany malo
    istotne poza bardzo poprawiona, a w zasadzie zbudowana
    od zera obsluga mediow strumieniowych. No i stabilnosc
    jest - dopiero po SP1 - o niebo lepsza niz w W98.

    > w tym ile masz pamięci. KOMPLETNIE ŻADNEJ RÓŻNICY.

    Tylko w programach, ktore stosujesz. U mnie wyjscie
    poza 2 GB dalo olbrzymie przyspieszenie i gwaltowny
    spadek swapowania.

    > Możliwość używania dużych plików ... w 98SE malutki
    > programik pozwalał to obejść (dzielenie pliku w locie
    > na kilka mniejszych, bezobslugowe).

    Nie bardzo rozumiem o czym piszesz. Przybliz to, prosze.

    > W 98SE sieć LAN działał duuuużo lepiej (szybciej i bez
    > problemów) poza tym można było udostępniać foldery
    > z indywidualnie ustawionymi hasłami w XP to NIEMOŻLIWE
    > i NIE DA SIĘ TEGO ZROBIĆ W ŻADNEN SPOSÓB ...

    Ehm, ty piszesz o Pro, czy o Home?

    > w większości firm WSZYSCY udostępniają wszystko BEZ
    > ZADNEGO hasła i zajebiście poprawil się bezpieczeństwo :-)

    Powtarzam: piszesz o Pro, czy o Home? A z twojego opisu
    wynika, ze piszesz o firmach krzaczkach bez infrastruktury.
    Ot, postawili sobie co najwyzej wspolna grupe, ale zapomnieli
    o ustawieniu kont i hasel. No to maja lamerzy, co chcieli :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 103. Data: 2009-02-15 13:22:27
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 15 luty 2009 14:08
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gn944n$mda$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > W przypadku uzytkownikow domowych sa to zmiany malo
    > istotne

    Bo nie chcą. Jakby używali kont nie-admina, to by nie było tylu cyrków z
    wirusami. Choć po części się nie dziwię, bo windziane programy słabo sobie
    radzą, a już w 2001 zupełnie se nie radziły, z pracą z ograniczonymi
    uprawnieniami. Do tego brak mechanizmu sudo utrudniał pracę z nieadmina i
    jednoczesne uruchamianie pewnych rzeczy z usera. To znaczy chyba gdzieśtam
    coś takiego windows jak sudo ma, ale konia z rzędem temu, kto to umie
    używać.

    > Nie bardzo rozumiem o czym piszesz. Przybliz to, prosze.

    Pewnie o ograniczeniach Tablicy Alokacji Plików... Ta atrapa systemu plików
    ma maks 2GiB pliki.

    > Ehm, ty piszesz o Pro, czy o Home?

    W Home też się ACLe da, ale trzeba mieć narzędzie spoza MSa ZTCW.

  • 104. Data: 2009-02-15 13:54:30
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Jacek_P pisze:
    > Powtarzam: piszesz o Pro, czy o Home?
    Ludziska zlitujcie się co mają xpki, viśty i inne cuda do
    pl.soc.prawo.podatki?

  • 105. Data: 2009-02-15 16:22:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 15 luty 2009 14:54
    (autor Radek Wroclawski
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <49981e9c$1@news.home.net.pl>):

    > Ludziska zlitujcie się co mają xpki, viśty i inne cuda do
    > pl.soc.prawo.podatki?

    Nie masz [I]gnore w czytniku? Nie wyłazimy poza ten wątek, a miło czasami
    sobie poklachać nie na temat :D

  • 106. Data: 2009-02-15 17:20:54
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-02-2009 o 17:22:29 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > wasz znak: <49981e9c$1@news.home.net.pl>):

    > Nie masz [I]gnore w czytniku? Nie wyłazimy poza ten wątek, a miło czasami

    Przypomnę Ci to gdy następnym razem pojawi się jakiś spamer
    a ja go zrypię :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 107. Data: 2009-02-15 19:30:33
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Tristan pisze:
    > Nie masz [I]gnore w czytniku? Nie wyłazimy poza ten wątek, a miło czasami
    > sobie poklachać nie na temat :D
    to sobie załóżcie odpowiedni wątek na grupach m$...

  • 108. Data: 2009-02-15 22:18:38
    Od: "Tomy M." <tomy@_spam_ansibl.com>

> [...]
    > obsługiwała wielozadaniowości w zasadzie. każdy proces mógł grzebać po
    > sprzęcie, po pamięci... Nie było możliwości logowania się na określonych

    Dobrze napisany program działał doskonale, wielozadaniowość
    w XP jest dokładnie taka sama. Za dużo folderów reklamowych
    się naczytałeś, z punktu widzenia użytkownika ta wielozadaniowość
    niczym się nie różni.

    > W czasach DOSa i Win9x mnożyły się wirusy, a system sypał notorycznie bo
    > cokolwiek źle napisanego psuło wszystko.

    Nie ... podłącz gołego 98 do Internetu, a następnie podłącz
    XP do Internetu. Na 100% Xp szybciej złapie wirusa czy malware
    niż 98SE. Nie wynika to z popularności obydwu sysetmów
    lecz z tego że w 98 trudniej jest znaleźć dziurę, jest stary
    i już solidnie poprawiony. W XP problemem jest już samo
    wyłączenie autostartu. Możemy się założyć że 90% ludzi
    z tej grupy nie jest w stanie SKUTECZNIE wyłączyć autostratu
    w systemie XP (w PRO i HOME robie sięto trochę inaczej)

    > Do tego obsługa urządzeń, takich jak aparaty czy pendrajwy oraz większych
    > dysków twardych i większej pamięci.

    A tutaj już pokazałeś mi na ile znasz się na systemach
    operacyjnych. Gdybyśsię znał wiedziałbyś że rozpoznawanie
    pamięci masowej opiera się o jeden sterownik (by Maximus).
    Jest on od dawna dostępny wraz z SP2.1b
    http://sp.up.pl/
    Oczywiście Microsoft nigdy tego nie zaktualizował, ale ktoś
    inny się o to postarał.

    > system plików NTFS kontra atrapa w postaci tablicy alokacji plików....

    FAT32 to atrapa ? Napisz nam tutaj jaki system plików masz
    a APARACIE CYFROWYM, MP3, TELEFONIE itd. Tak więc bzdury pleciesz.
    System plików FAT32 jest szybszy od NTFS, predkość dostępu do plików
    jest liniowa i ilość plikó na dysku nie ma nanią wpływu.
    A jeżeli już mówimy o atrapach, to prawdziwy system plików zaczyna
    się od ext3.

    > Buhahahahaha

    Jesteś grafikiem? Jak będziesz miał 17 letnie doświadczenie
    w grafice i stacjach roboczych do grafiki to mogę z Tobą porozmawiać.
    Nie chce mi się rozmawiać z kimś od kogo niczego ciekawego
    się nie dowiem.

    > Wydaje ci się. Da się i jest możliwe. Można przydzielać dowolnie ACL-e.

    Mało wiesz. NIE DA SIĘ. Niemożliwe jest takie ustawie dostępu
    aby dostęp do określonego folderu miał KAŻDY kto zna hasło.
    W systemie NT każdy kto ma mieć dostęp do czegokolwiek MUSI
    mieć zalożone KONTO. Konto gość tutaj nie pomaga bo gdy
    katalogów jest 40 to tyle kont musiałoby być założonych
    i do tego osoba która się loguje MUSI WIEDZIEĆ na jakie
    konto się zalogować i jakiego hasła użyć.

    Stare rozwiązanie było wygodniejsze. Szczególnie w niedużych
    ale dynamicznych sieciach. Pracujesz w jakiejś sieci?
    Sam sprawdź ile zasobów jest dostępne bez żadnych zabepieczeń.

    Poza tym obecnie praca w niedużej sieci BEZ SERWERA jest strasznie
    upierdliwa i męczaca.

    Sądzę że jesteś typowym "etatowcem" ... czas nic dla Ciebie nie znaczy
    siedzisz w robocie 8 godzin i czy kompueter działa czy nie, to masz
    płacone tyle samo. Jak się coś sypnie ... spoko , godziny lecą.
    Jest 16:00 rzucasz kapote, pie*dolisz firmę i robotę.

    Gdyby jednak za godzinę pracy płacono Ci 90 zł netto, przy czym za
    czas zmarnowany na zmagania z systemem nie dostawałbyś ani złotówki
    to inaczej byś patrzył na jakość systemów Microsoft.

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 109. Data: 2009-02-15 22:59:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 15 luty 2009 23:18
    wasz znak: <gna4sj$sk1$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

> [...]
    > w XP jest dokładnie taka sama. Za dużo folderów reklamowych
    > się naczytałeś, z punktu widzenia użytkownika ta wielozadaniowość

    taaaaaaaaaaaa......

    > Nie ... podłącz gołego 98 do Internetu, a następnie podłącz
    > XP do Internetu.

    Phi... Podłączam masowo i nic się nie dzieje.

    > Na 100% Xp szybciej złapie wirusa czy malware
    > niż 98SE. Nie wynika to z popularności obydwu sysetmów
    > lecz z tego że w 98 trudniej jest znaleźć dziurę, jest stary
    > i już solidnie poprawiony.

    Taa... zwłaszcza że Update dla 98 wycofano i jak się system posypie, to się
    ma całkowicie goły.

    > W XP problemem jest już samo
    > wyłączenie autostartu.

    ????

> [...]
    > Jest on od dawna dostępny wraz z SP2.1b
    > http://sp.up.pl/
    > Oczywiście Microsoft nigdy tego nie zaktualizował, ale ktoś

    No więc nawet jak zainstalujesz ten nieoficjalny SP, to nadal mój Kingston
    na 98 nie działa. Sprawdzone, bo czasami się muszę niestety z 98 użerać.

    > FAT32 to atrapa ?

    Oczywiście.

    > Napisz nam tutaj jaki system plików masz
    > a APARACIE CYFROWYM, MP3, TELEFONIE itd.

    A widzisz różnicę pomiędzy zabawką a systemem w kompie? Do mp3playera to fat
    jest OK, bo tam wystarczy lista plików i tyle.

    > Tak więc bzdury pleciesz.
    > System plików FAT32 jest szybszy od NTFS,

    Mooożliwości ma spektruma, lecz to jest windziarzy duma, jejejejeje... :D

    > Mało wiesz. NIE DA SIĘ.

    Mało wiesz, da się.

    > Niemożliwe jest takie ustawie dostępu
    > aby dostęp do określonego folderu miał KAŻDY kto zna hasło.

    A po co każdy kto zna hasło? Ustawiam ACLe na konkretnych userów.

    > W systemie NT każdy kto ma mieć dostęp do czegokolwiek MUSI
    > mieć zalożone KONTO.

    Ano. Na tym polegają normalne systemy. Są konta i uprawnienia dla danych
    kont. A nie że każdy może grzebać po wszystkim...

    > Konto gość tutaj nie pomaga bo gdy
    > katalogów jest 40 to tyle kont musiałoby być założonych
    > i do tego osoba która się loguje MUSI WIEDZIEĆ na jakie
    > konto się zalogować i jakiego hasła użyć.

    Nie, ta osoba loguje się na swoje konto i to konto ma uprawnienia do danego
    zasobu, a do innego nie ma.

    > Pracujesz w jakiejś sieci?

    Ano.

    > Sam sprawdź ile zasobów jest dostępne bez żadnych zabepieczeń.

    Zero.

    > Poza tym obecnie praca w niedużej sieci BEZ SERWERA jest strasznie
    > upierdliwa i męczaca.

    Możliwe.

> [...]
    > płacone tyle samo. Jak się coś sypnie ... spoko , godziny lecą.
    > Jest 16:00 rzucasz kapote, pie*dolisz firmę i robotę.

    hihihihi.

    > Gdyby jednak za godzinę pracy płacono Ci 90 zł netto, przy czym za
    > czas zmarnowany na zmagania z systemem nie dostawałbyś ani złotówki
    > to inaczej byś patrzył na jakość systemów Microsoft.

    Ale jak ja patrzę na jakość? Przecie nie mówię, że są cudowne, ale że XP a
    98 to przeskok ogromny.

  • 110. Data: 2009-02-15 22:59:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 15 luty 2009 18:20
    (autor Tomek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.upek44a0l60ql1@unk>):

    > Przypomnę Ci to gdy następnym razem pojawi się jakiś spamer
    > a ja go zrypię :-)

    A bo karmienie spamera bez sensu jest :D
    Za to rozwijające intelekt dyskusje....

    No dobra, już się wyłączam.