  • Data: 2010-11-09 16:49:55
    Temat: Re: podatek od nieruchomości a działalność gospodarcza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 9 Nov 2010, rt wrote:

    > czy mozecie mi podac podstawe prawną ?

    Czy zapodanie słownikowego znaczenia słowa "zająć", opisanego przez
    autorów którzy są jednocześnie członkami Rady Języka Polskiego, czyli
    organu w myśl ustawy o języku kompetentnego do oceny i opisu języka,
    wyczerpuje Twoje oczekiwanie? ;)
    Bo jak chodzi o sam podatek:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatkach
    -i-oplatach-lokalnych-1_2_34.html
    +++
    Art. 5
    [...] stawki nie mogš przekroczyć rocznie: [...]
    [...]
    b)
    <uwaga na użyte słowo!>
    zwišzanych z prowadzeniem działalnoœci gospodarczej
    oraz
    <uwaga - osobna treść!>
    od budynków mieszkalnych lub ich częœci
    <BACZNOŚĆ>
    zajętych
    <spocznij>
    na prowadzenie działalnoœci gospodarczej
    - 17,31 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
    [...]

    Jak widać, *dla budynków mieszkalnych* (innych to nie dotyczy!)
    kryterium nie jest "wykorzystywanie", lecz "zajęcie" danej
    powierzchni.

    > ewentualnie skierować gdzie szukać przpisów

    ...w internecie... :|
    [...tu ma być spoiler...]
    (:P)

    > - bo
    > po roku własnie przyszlo mi pismo w sprawie podatku od nieruchomości.

    Bądź łaskaw przytoczyć jego treść.
    Powinieneś oberwać za podsycanie niezdrowej ciekawości, co też "twoi"
    urzędnicy wysmażyli! :)

    > Pozdrawiam

    ...wzajem, Gotfryd
    (KPiR, VAT, "powierzchnia niewydzielona", *nie* opodatkowana podwyższoną
    stawką i *nie* wliczam wydatków "związanych z lokalem" innych niż
    odrębna - znaczy "druga obok osobistej" - linia telefoniczna)