  • Data: 2004-06-07 06:49:36
    Temat: Re: podatek od sprzedaży obrazu
    Od: "WSm" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0406062226060.-721337@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    [...]
    > [...]
    >
    > ???
    > Czekaj, czekaj. TEGO to nikt wcześniej nie pisał ;)
    [...]
    > Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    > 7) kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw
    > majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c)
    > ---
    >
    > Jak autorskie prawo majątkowe nie jest prawem majątkowym to ja już
    > nie wiem co jeszcze mogłoby się ostać ;) - o literalnej treści
    > art. 18 nie wspominając :)
    Na to pytanie nie odpowiem, nie wiem. Nie jestem księgowym, ani prawnikiem.
    Skoro umowa przeniesienia praw majątkowych jest opodatkowana PCC, to
    przecież nie może być w rozliczeniu rocznym dodatkowo rozliczona w podatku
    dochodowym, jako nieopodatkowana w momencie zrealizowania - czy dobrze
    myślę?
    Taką, jak powyżej interpretację podatkową przeniesienia praw majątkowych do
    własnej twórczości stosuję w kilku miastach w kraju od kilkunastu lat, w
    porozumieniu każdorazowo z odnośnym US, gdzie opłacam teraz PCC, a opłatę
    skarbową dawniej. I wszystkie interpretują taką umowę identycznie. I są
    zgodne co do prawidłowości takiej umowy.
    WSm