  • Data: 2004-06-07 07:56:25
    Temat: Re: podatek od sprzedaży obrazu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 7 Jun 2004, WSm wrote:
    [...]
    >+ Na to pytanie nie odpowiem, nie wiem. Nie jestem księgowym, ani prawnikiem.

    Ja też nie ! :)

    >+ Skoro umowa przeniesienia praw majątkowych jest opodatkowana PCC, to
    >+ przecież nie może być w rozliczeniu rocznym dodatkowo rozliczona w podatku
    >+ dochodowym, jako nieopodatkowana w momencie zrealizowania - czy dobrze
    >+ myślę?

    Źle myślisz, IMO & AFAIK. Skąd pomysł że ona jest "nieopodatkowana
    w momencie zrealizowania" ?? Składa się (osobno) PCC i osobno PIT...
    Na jedną transakcję może być nałożonych kilka podatków naraz, to
    nie jest tak że zapłacenie przy zakupie paliwa akcyzy powoduje
    że możemy uznać iż VATu już nie trzeba :]
    PCC a dochodowy są odrębne.

    >+ Taką, jak powyżej interpretację podatkową przeniesienia praw majątkowych do
    >+ własnej twórczości stosuję w kilku miastach w kraju od kilkunastu lat, w
    >+ porozumieniu każdorazowo z odnośnym US, gdzie opłacam teraz PCC, a opłatę
    >+ skarbową dawniej. I wszystkie interpretują taką umowę identycznie. I są
    >+ zgodne co do prawidłowości takiej umowy.

    A pytałeś owych USów czy na pewno od sprzedaży *własnych* (samemu
    namalowanych) obrazów nie płaci się podatku dochodowego ??
    Bo jak spytałeś TYLKO o to czy dobrze naliczasz PCC to US ci TYLKO
    na to pytanie odpowiedział - USy nie pełnią roli doradzców podatkowych
    (i dobrze o tym wiedzieć) usiłujących znaleźć :) w interesie podatnika
    wszystkie pułapki (a wręcz przeciwnie :]) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)