eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[podatki.biz] Postępowanie egzekucyjne w administracji - rząd planuje zmiany › Re: [podatki.biz] Postępowanie egzekucyjne w administracji - rząd planuje zmiany
  • Data: 2010-11-09 08:18:43
    Temat: Re: [podatki.biz] Postępowanie egzekucyjne w administracji - rząd planuje zmiany
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-09 09:07, Maddy pisze:

    > To nie jest proste rozwiązanie - wymaga znajomości nie tylko
    > poszczególnych sesji wychodzących we wszystkich bankach, ale także ich
    > regulaminów (nie zawsze bank gwarantuje wyjście przelewów najbliższą
    > sesją)

    Nie gwarantuje, ale - pomijając sporadyczne awarie - wysyła zgodnie z
    regulaminem.

    >i skorelowania tego z zesjami wchodzącymi do ZUS. Dla każdej wpłaty.
    >
    > Oczywiście może to załatwić odpowiedni system informatyczny.
    > Ale nie ma takiego systemu ani w US ani w ZUS, nie mówiąc już np. o
    > wydziałach finansowych wszystkich Urzędów Miast i Gmin. Te także

    Takie wyliczenia może zrobić ktokolwiek, niepotrzebny jest system
    informatyczny. Może również powstawać oddolnie (jeśli na skutek kontroli
    okaże się, że przelew wysłany w terminie z banku X dotarł do ZUS w dniu
    i godzinie Y, to informację taką można zapisać do wewnętrznego algorytmu
    ustalania dat płatności).

    > potrafią "wykryć" jednodniowe spóźnienie np. w podatku od nieruchomości
    > i wezwać do zapłaty odsetek.

    I co w tym dziwnego?

    > Urzędy nie przechowują danych o układzie sesji wychodzących wszystkich
    > banków w Polsce. Nie maja systemów analizujących każda wpłatę

    Skąd wiesz? I nie demonizujmy, takich banków jest kilkadziesiąt,
    łącznie z tymi, o których szary Kowalski nigdy w życiu nie słyszał.

    > przychodząca na konto urzędu po terminie płatności.
    > To byłoby marnotrawienie pieniędzy podatników, skoro dużo taniej i
    > prościej jest dołączyć jedną dodatkową datę do danych przesyłanych do KIR.

    Nie twierdzę, że tak nie jest, ale jeśli nie, to nie trzeba się od
    razu odwoływać do jasnowidzów.

    > Fantazjujesz.

    Z jasnowidzami?

    > W Multi mogę złożyć dyspozycję przelewu na ZUS o 23:59 i będę miała na
    > potwierdzeniu datę z dnia złożenia przelewu, chociaż z banku pieniądze
    > wyjdą sesją o 16 dnia następnego.
    > A jednak moje zapłaty zostają uznane za terminowe. Od lat. Jedyne
    > spóźnienia, które wytknął mi ZUS to przelew faktycznie złożony po
    > terminie płatności.

    Zrób test - wyślij przelew kolejnego dnia o 0:01, jak będą chcieli
    odsetki, to wiadomo że dostają datę przelewu, jeśli nie - liczą po sesjach.

    > Cud?

    Znów fantazjujesz ;)

    BTW: czy przelewy z banków zagranicznych też liczą się w dniu zlecenia?

    --
    Liwiusz