eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[podatki.biz] Postępowanie egzekucyjne w administracji - rząd planuje zmiany › Re: [podatki.biz] Postępowanie egzekucyjne w administracji - rząd planuje zmiany
  • Data: 2010-11-09 08:07:10
    Temat: Re: [podatki.biz] Postępowanie egzekucyjne w administracji - rząd planuje zmiany
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09-11-2010 08:31, Liwiusz pisze:

    > Ty jak zwykle zakładasz coś, zamiast wybrać najprostsze rozwiązanie -
    > wiedząc o której godzinie przyszedł przelew i znając sesje wychodzące
    > poszczególnych banków, można określić, kiedy przelew został wysłany.

    To nie jest proste rozwiązanie - wymaga znajomości nie tylko
    poszczególnych sesji wychodzących we wszystkich bankach, ale także ich
    regulaminów (nie zawsze bank gwarantuje wyjście przelewów najbliższą
    sesją) i skorelowania tego z zesjami wchodzącymi do ZUS. Dla każdej wpłaty.

    Oczywiście może to załatwić odpowiedni system informatyczny.
    Ale nie ma takiego systemu ani w US ani w ZUS, nie mówiąc już np. o
    wydziałach finansowych wszystkich Urzędów Miast i Gmin. Te także
    potrafią "wykryć" jednodniowe spóźnienie np. w podatku od nieruchomości
    i wezwać do zapłaty odsetek.
    Urzędy nie przechowują danych o układzie sesji wychodzących wszystkich
    banków w Polsce. Nie maja systemów analizujących każda wpłatę
    przychodząca na konto urzędu po terminie płatności.
    To byłoby marnotrawienie pieniędzy podatników, skoro dużo taniej i
    prościej jest dołączyć jedną dodatkową datę do danych przesyłanych do KIR.

    Fantazjujesz.

    > Tym bardziej, że są banki, które wysyłają przelewy do ZUZ tylko raz
    > dziennie, np. mbank robi to po 16, więc jeśli przelew do ZUS dojdzie
    > zawsze następnego dnia określoną sesją przychodzącą.

    W Multi mogę złożyć dyspozycję przelewu na ZUS o 23:59 i będę miała na
    potwierdzeniu datę z dnia złożenia przelewu, chociaż z banku pieniądze
    wyjdą sesją o 16 dnia następnego.
    A jednak moje zapłaty zostają uznane za terminowe. Od lat. Jedyne
    spóźnienia, które wytknął mi ZUS to przelew faktycznie złożony po
    terminie płatności.

    Cud?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl