  • 131. Data: 2014-03-20 22:55:14
    Temat: Re: powstać ma Rada ds. Unikania Opodatkowania
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 22:47, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > W większości krajów europy zachodniej jak dobrze zarabiasz to zabiorą Ci połowę
    > lub więcej. Więc o czym konkretnie mówisz?

    caly czas nieprzerwanie o tym, ze w UK zabieraja mniej niz w PL

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 132. Data: 2014-03-20 22:57:48
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    ja napisalem:

> [...]

    Pytam zatem - jak z tym dobrobytem.

    Uzyj innego wskaznika, bo z PKB tajwanu po prostu dowaliles.

    Jest dwa razy wyzszy od naszego, a uwazasz, ze to my jestesmy krajem z
    dobrobytem. A tajwan nie.

  • 133. Data: 2014-03-20 23:00:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, niebieski <n...@i...eu> wrote:

    [...]

    > Teraz mamy ogromny interwencjonizm państwowy i redystrybucję dóbr, więc
    > możesz mówić o obecnej sytuacji, a nie wolnym rynku i twoim działaniu na
    > nim.

    Ogromny to on był za PRL. Jeśli nie widzisz różnicy, cóż.

    > Przecież twierdziłeś, że to właśnie dzięki interwencjonizmowi twój
    > sektor dobrze prosperuje. Ale dlaczego zmuszasz mnie, abym to ja płacił
    > za twój luksus?

    Nie. Stwierdziłem, że taki sektor (IT) działa w krajach cywilizowanych.
    A te jeszcze nie wymyśliły sposobu by nie mieć urzędników. W odpowiedzi
    na bardzo proste pytanie, czy potrzebny jest urzędnik czy nie.
    Nadintepretacje tego stwierdzenia robisz na własne ryzyko
    i ich autorstwo przypisuj sobie, a nie mnie.

    > Ten system jest z założenia zły

    Nie zgadzam się.

    > Monopole istnieja właśnie dzięki tej ingerencji.

    Nieprawda. Monopol to naturalna konsekwencja kapitalizmu i tego że
    firmy dążą do maksymalizacji zysku.

    > Przecież teraz rządzą. Bardzo im z państwem dobrze i po drodze.

    Niewykluczone że mają duży wpływ (to jest bolączka ludzi, którzy są przekupni, a nie
    idei państwa jako takiego), ale nie rządzą. Korupcja jest to problem całego
    demokratycznego świata (USA wliczając), a nie tylko nasz.

    Państwo przynajmniej w założeniach ma staranie się o losy obywateli.
    Korporacje (na odpowiednim poziomie) nawet by tego nie próbowały, bo by
    nie musiały, tak jak teraz mają chociaż ciutkę trudniej.

    > Dla ciebie może i nie. Dla wolnego człowieka obecny jest więzieniem.

    I znów się nie zgadzam. Ani z użytymi określeniami "wolny człowiek", ani
    użytą argumentacją (a w zasadzie jej brakiem, rzuciłeś tylko kilka twierdzeń).
    To jest czysta manipulacja i tyle.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 134. Data: 2014-03-20 23:06:29
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 23:00, Wojciech Bancer wrote:

    > Nie. Stwierdziłem, że taki sektor (IT) działa w krajach cywilizowanych.
    > A te jeszcze nie wymyśliły sposobu by nie mieć urzędników.

    A moze jest roznica miedzy tym co ja pisze, a "nie miec". Ja pisze, ze
    wkurwia mnie zwiekszanie ich ilosci ponad miare.

    > Państwo przynajmniej w założeniach ma staranie się o losy obywateli.

    tyle teoria.

    > Korporacje (na odpowiednim poziomie) nawet by tego nie próbowały, bo by
    > nie musiały, tak jak teraz mają chociaż ciutkę trudniej.

    na rynku z 14% bezrobocia firmy nie troszcza sie o tania sile robocza, fakt.

  • 135. Data: 2014-03-20 23:07:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, Wiesiaczek <W...@c...pl> wrote:

    [...]

    > No dobrze, próbuj!
    >
    > To jak z tą wyspą było? :)

    No dobrze, to się bawmy.
    Wyspa w powyższym porównaniu (bezludna) to metafora obrazująca
    niewielką komórkę organizacyjną nie istniejącą jako bardziej
    złożona struktura wymagająca cokolwiek większej organizacji.

    Zwierzęta organizują się w stada.

    My z racji bardziej rozwiniętych funkcji oraz wyższego poziomu
    rozwoju potrzebujemy bardziej rozwiniętych form organizacyjnych.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 136. Data: 2014-03-20 23:12:01
    Od: ikka <i...@n...pl>

    On 03/19/2014 04:43 PM, Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Czyli nawet w tak małej zbiorowości jest potrzebny dedykowany administrator,
    > czyli innymi słowy - urzędnik. To co dopiero mówić o takim zbiorze jakim jest
    > państwo?
    >
    > A w ogóle o czym to jest dyskusja? Jaki procent budżetu państwa jest przeznaczany
    > na mechanizmy urzędnicze? Nie sądzę by był znaczący. Z tego co pamiętam, to taka
    > instytucja jak ZUS, na swoje utrzymanie wydaje coś chyba ok 3%? Instytucje
    finansowe
    > które zarządzają środkami często liczą sobie dużo więcej.

    no dobrze, zobaczmy:

    Kancelaria prezydenta - zatrudnienie w 2012 to 400 osób. średnie
    miesięczne wynagrodzenie brutto prawie 10000 zł. Wydatki na 2013r to
    prawie 180mln zł.
    Kancelaria premiera w 2014r wydatki mają wynieść 125mln zł.
    Zatrudnienie 627 osób, średnie wynagrodzenie 7500.
    1 mln na nagrody dla pracowników kancelarii prezesa rady ministrów

    mamy 1500 karetek i 1700 samochodów rządowych. i 1000 czołgów.
    rząd ma do dyspozycji
    ponad 300 samochodów. Dla porównania - zobacz ile jest w szwecji.
    Rocznie to ok 6mln zł. MSZ ma 60 samochodów. Srednie wynagrodzenie
    kierowcy to 5000zł.
    ile kosztowały budowy budynków ZUSu?
    przeniesienie składek z ofe do zus będzie nas kosztowało dodatkowe 1000
    urzędników i 80 mln zł na ich pensje. plus wydatki na ich stanowiska
    pracy. 800 mln zł na utrzymanie systemu inf. rocznie!

    i tak dalej.

    utrzymanie urzędników ZUS (2012r) to ponad 4 mld zł. Jednostki
    samorządu terytorialnego (2012r) 16 mld zł

    można tak dalej wyliczać.
    nie mówiąc już o tym, co wyprowadza kościół.

    rzecz nie jest w tym - nawiązując do twoich innych wypowiedzi - że
    zabiorą. rzecz jest w tym, na co zabiorą.
    nie zgadzam się na limity leczenia chorych na raka, na wizytę u
    endokrynologa w 2017roku, nie zgadzam się na 500 radnych, na
    domniemanie winy w urzędzie, na stopień skomplikowania przepisów i
    bezkarność urzędników.
    nie zgadzam się na finansowanie katechetów.
    dlatego wolę płacić takie same podatki gdzie indziej. tam, gdzie
    przedsiębiorca nie jest defaultowo winny.

    można te pieniądze lepiej wykorzystać. dużo lepiej.
    i szlag mnie trafia jak sobie myślę, w jakim nędznym stanie jest to
    państwo.
    i wiesz co? nie chcę płacić na te limuzyny, na rozdawnictwo, na
    prywatne przeloty, na armię urzędników.
    w końcu się udławisz - ty i ten rząd, bo już nie będzie kogo doić.

    pobudka!

  • 137. Data: 2014-03-20 23:13:13
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 23:07, Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    >
    > My z racji bardziej rozwiniętych funkcji oraz wyższego poziomu
    > rozwoju potrzebujemy bardziej rozwiniętych form organizacyjnych.

    Innymi slowy organizujemy sie w duze stada.

    I teraz ty uwazasz, ze duze stado, w ktorym polowa pracuje na druga
    polowe jest OK. Bo ta druga polowoa robi rzekomo cos przydatnego. A ja
    uwazam, ze lepiej jakby tylko 3/4 musialo pracowac na 1/4.

  • 138. Data: 2014-03-20 23:17:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    > Urzednik moze nawet bledna decyzja zniszczyc czyjes zycie, i nie
    > poniesie za to konsekwencji.

    Bankowiec też to może (i też on nie poniesie konsekwencji).

    > A co byloby niedoroswinietego jakbys nie musial pracowac dla urzednikow?

    A co strasznego stałoby się jakbyś nie przeinaczał celowo tego co piszę?

    > A ilu jest urzednikow na 1000 mieszkancow i czy jest wiecej czy mniej
    > niz lekarzy na 1000 mieszkancow?

    Nie znalazłem takich danych, więc nie wiem.

    > Nie, wtedy przyslesz urzednika i on sprawiedliwie zadecyduje co robic...

    Urzędnik mógłby np. dobrze promować swój region i przez to próbować przyciągać
    inwestorów. Można też oczywiście liczyć że wszystko "samo się".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 139. Data: 2014-03-20 23:21:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, Wiesiaczek <W...@c...pl> wrote:

    [...]

    > A nigdy na to nie wpadłeś, że i Ty jesteś zbędny? (No, bez obrazy, mowa
    > o sensie zawodowym :) )

    Oczywiście. Nie ma ludzi niezastąpionych.
    Ale IT (jako gałąź, dziedzina, czy jak zwał) już nie jest.
    Moja w tym głowa, bym był na tyle w tej dziedzinie dobry, by nikt
    nie chciał mnie zastępować. Jak na razie działa.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 140. Data: 2014-03-20 23:25:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, ikka <i...@n...pl> wrote:

    [...]

    > no właśnie. jest jakiś społecznie akceptowalny poziom obciążeń. W
    > momencie, kiedy te obciążenia są zbyt duże, ludzie uciekają. Za granicę,
    > w szarą strefę, gdziekolwiek. A to nakręca spiralę dalej.
    >
    > Ale ty o tym wiesz doskonale, prawda?

    Większym problemem jest niechęć do rezygnacji z przywilejów.
    Struktura wydatków państwa, to przede wszystkim wydatki sztywne,
    do których zmiany jest potrzebna zmiana prawa - i zazwyczaj zgoda
    jakieś znaczącej grupy społecznej na rezygnację z części przywilejów.

    I to jest prawdziwy problem, a nie jakieś drobne zaoszczędzone na
    tych dodatkowych etatach urzędniczych.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl