  • 141. Data: 2014-03-20 23:32:57
    Temat: Re: powstać ma Rada ds. Unikania Opodatkowania
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 23:17, Wojciech Bancer wrote:

    > Bankowiec też to może (i też on nie poniesie konsekwencji).

    Noooo iiiii?

    Czyli akceptujemy jednych, bo sa tez inni?

    > A co strasznego stałoby się jakbyś nie przeinaczał celowo tego co piszę?

    No to odpowiedz konkretnie.

    JEst mniej urzednikow. Zalozmy. A kraj nie jest przez to mniej
    cywilizowany. Ma tylko mniejsza armie urzedasow.

    Nie mozesz pracowac jak bedzie mniej urzedasow?

    Potrzebujesz miec jakas okreslona mase urzedasow, aby pracowac?

    Ponizej tej masy nie mozesz pracowac?

    > Nie znalazłem takich danych, więc nie wiem.od

    IT, powiadasz? Szkolenia z Googla nie mieliśta? Czy od googlania masz
    urzednika?

    Więc...

    A jak zgadujesz?

    http://forsal.pl/artykuly/662621,oecd_polska_ma_najm
    niej_lekarzy_w_ue_w_przeliczeniu_na_mieszkanca.html

    W 2010 roku na 1000 mieszkańców Polski przypadało zaledwie 2,2 lekarza

    http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,14205993,Polska_
    krajem_biurokracji__Zamiast_ciac_etaty__rosnie.html

    Z wyliczeń GUS wynika, że obecnie jest ich [urzednikow] aż 443,1 tys.
    (bez ZUS i sektora obrony narodowej)

    liczmy 450 000 na 38 000 000

    ale doliczmy ZUS

    500 000 na 38 000 000

    500 na 38 000

    500/38 = 13 urzednikow na 1000 obywateli.

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 142. Data: 2014-03-20 23:34:22
    Od: ikka <i...@n...pl>

    On 03/20/2014 11:25 PM, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, ikka <i...@n...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Większym problemem jest niechęć do rezygnacji z przywilejów.
    > Struktura wydatków państwa, to przede wszystkim wydatki sztywne,
    > do których zmiany jest potrzebna zmiana prawa - i zazwyczaj zgoda
    > jakieś znaczącej grupy społecznej na rezygnację z części przywilejów.
    >
    > I to jest prawdziwy problem, a nie jakieś drobne zaoszczędzone na
    > tych dodatkowych etatach urzędniczych.

    Zgoda. przywilejom mówimy nie.
    Ale przy tym wydatki na urzędników to nie tylko pensje. to również
    samochody, stanowiska pracy, budynki, koszty stałe. to różne systemy
    informatyczne, które trzeba stworzyć, zintegrować, obsłużyć.

    nie mówimy tylko o urzędnikach zus. mówimy też o liczbie posłów,
    radnych, samorządowców, o ich wydatkach, za które płacimy my. a jakość
    obsługi jest mniej niż mierna.

    popatrz, jakie mamy zespoły parlamentarne, popatrz, kto lata do sopotu
    samolotem dwa razy w tygodniu.
    to wszystko zebrane razem przestaje być drobne.
    popatrz na jakość i ilość ustaw. to nie jest optymalizacja.
    nawet nie jest blisko.

    najgorsze jest to, że nikt z jaśniepanujących nie ma jaj, żeby to
    zmienić. co tyczy się również kandydatów na jaśniepanujących.

  • 143. Data: 2014-03-20 23:35:46
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 23:21, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, Wiesiaczek <W...@c...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Oczywiście. Nie ma ludzi niezastąpionych.
    > Ale IT (jako gałąź, dziedzina, czy jak zwał) już nie jest.
    > Moja w tym głowa, bym był na tyle w tej dziedzinie dobry, by nikt
    > nie chciał mnie zastępować. Jak na razie działa.

    Az stosowną decyje wyda urzednik.

    Ot nawet tak durną, jak "w branzy IT od 2014 roku moga pracowac tylko
    osoby z nazwiskami zaczynajacymi sie samogloska".

    Na mocy ustawy, ktora wchodzi w moc z dniem.....

  • 144. Data: 2014-03-20 23:38:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > W zrozumieniu.

    No to peszek. W tym Ci nie pomogę.

    > Wyglada na to, ze masz przy sobie urzednika, ktory
    > pozwala ci pracowac.

    Tak. Koniecznie przy mnie. Dyszy mi w kark wręcz.
    Nawet teraz. Jakbyś starał się zrozumieć, a nie
    dopierdolić, to byś problemów nie miał. Ot co.

    > Najpierw podaj w liczbach bezwzglednych jaka jest optymalna i wyjasnij
    > czemu niz obecna.

    Już pisałem (zignorowałeś), że nie ma takiej liczby.

    > A po drugie?

    Dostępność lekarzy w placówkach prywatnych się pogarsza i jest to widoczne.
    Po fazie inwestycji biznes musi zarobić, więc tnie. :)

    > Poniewaz bo?

    Tak.

    > Wyjasnij, bo to ciekawie sie robi...

    Jak pomyślisz, to zrozumiesz.

    > i zdechnie. tak samo jak teraz.
    > wiec jaki sens placic za "scieme spoleczna"?

    Bo czasem można ulżyć w cierpieniach.

    > A teraz tak - mam smiertelna chorobe i chce sie NIE UBEZPIECZYC w ZUS.
    > Po prostu umre. Bo prywatny mnie nie wyleczy ani nie ubezpieczy. NFZ tez
    > nie zaplaci milionow, zeby mnie uratowac.
    >
    > Wiec wybieram droge - umre, trudno, ale nie chce placic za uslugi NFZ.

    Nie rozumiesz idei ubezpieczenia społecznego, prawda?
    W tym wypadku dorzucasz się do puli kogoś kogo można uratować, a na
    leczenie go nie stać.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 145. Data: 2014-03-20 23:40:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > No to zmienic podatki lub poczynic oszczednosci.
    > Ale nie... politycy i urzedasy nie widza problemu.

    Nie politycy i urzędnicy. Wyborcy nie chcą oszczędności, które
    miałyby się na nich jakkolwiek odbić. To przede wszystkim.
    Problem w tym, że to tak naprawdę jedyne miejsce gdzie można
    poczynić realne, a nie kosmetyczne oszczędności.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 146. Data: 2014-03-20 23:42:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > ale to nie moja wina, ze podejmuje takie kroki. to wina wysokich
    > podatkow w PL i niskich w innym cywilizowanym kraju.

    W innych też są wysokie.

    > jak sam pisales - dazymy do zachodu.
    > no to ja nie czekam, ja sie przenosze.

    To sprawdź ile z tych zachodnich krajów ma stawki PIT 40%.
    Różnica jest taka, że ich chwilowo bardziej stać na to
    by dotować "biednych" cwaniaczków takich jak Ty.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 147. Data: 2014-03-20 23:43:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    > Dlatego firmy uciekajace z placeniem podatkow do UK mowia nogami "dosc
    > okradania nas przez rzont"

    E tam zaraz firmy. Słabo radzące sobie cwaniaczki, a nie żadne firmy.
    Jakoś powazniejszej firmy będącej takim tworem jeszcze nie spotkałem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 148. Data: 2014-03-20 23:52:44
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 23:38, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No to peszek. W tym Ci nie pomogę.

    Jestem ze starej PRL-owiskiej szkoly, gdzie jakos panowalo
    przeswiadczenie, ze to nie uczen tępy tylko nauczyciel dupa.

    > Tak. Koniecznie przy mnie. Dyszy mi w kark wręcz.

    Tak myslalem :D

    > Nawet teraz. Jakbyś starał się zrozumieć, a nie
    > dopierdolić, to byś problemów nie miał. Ot co.

    Musisz mi ustawowo zabronic :D

    > Już pisałem (zignorowałeś), że nie ma takiej liczby.

    bo dąży do nieskończoności? :D

    > Dostępność lekarzy w placówkach prywatnych się pogarsza i jest to widoczne.
    > Po fazie inwestycji biznes musi zarobić, więc tnie. :)

    pisalem to przypomne

    w polsce

    2,2 lekarza na 1000 osob

    13 urzednikow na 1000 osob

    > Tak.

    aha.

    no to zalosne jednak co piszesz. bo to co piszesz to myslisz.

    > Jak pomyślisz, to zrozumiesz.

    widac nie mysle bo nie rozumiem.

    urzednik zaklada kajdany, bez jego zgody nie mozna przekroczyc granicy

    ale jak urzednika nie ma to ja nie widze przeszkod.

    na piechote nawet mozna podrozowac.

    urzednim mi nie potrzebny do przejscia z A do B.

    Tobie najwyrazniej tak.

    LOL kurewa ;D

    > Bo czasem można ulżyć w cierpieniach.

    Nie wolno. Eutanazja - urzednicy zabronili. Aborcja plodu uszkodzonego -
    urzedasy zabronili.

    > Nie rozumiesz idei ubezpieczenia społecznego, prawda?

    Chuj mnie obchodzi spoleczne ubezpieczenie w momencie gdy mam pewnosc ze
    zdechne polegajac na tym ubezpieczeniu.

    > W tym wypadku dorzucasz się do puli kogoś kogo można uratować, a na
    > leczenie go nie stać.

    A dlaczego tym kims nie moge byc ja?

  • 149. Data: 2014-03-20 23:53:18
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 23:43, Wojciech Bancer wrote:

    > E tam zaraz firmy. Słabo radzące sobie cwaniaczki, a nie żadne firmy.
    > Jakoś powazniejszej firmy będącej takim tworem jeszcze nie spotkałem.

    Oderwany jestes od rzeczywistosci ze az zal :D

  • 150. Data: 2014-03-20 23:55:25
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 23:42, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > W innych też są wysokie.

    Ale nizsze niz u nas.

    > To sprawdź ile z tych zachodnich krajów ma stawki PIT 40%.

    To sprawdz jaka w UK jest kwota zwolniona od podatku. I ile trzeba
    zarabiac, zeby wejsc w inny niz najnizszy prog.

    > Różnica jest taka, że ich chwilowo bardziej stać na to
    > by dotować "biednych" cwaniaczków takich jak Ty.

    Ty to jestes panisko widac. Bogacz co pewnie srednia krajowa dostaje
    plus trzynastka i barburka.

    Prowadziles kiedys firme chocby jednoosobowa, czy tak sobie popierdujesz
    z firmy realizujacej kontrakty dla budzetowki.