  • 21. Data: 2009-04-24 11:12:58
    Temat: Re: pożyczka - nie pożyczka - a co na to US
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gss5dg$fb6$1@news.wp.pl...

    > no nie byłabym przekonana tak do końca

    [ciach]

    Pytanie brzmiało "czy ma prawo bez_żadnego_powodu".
    A Ty podałaś przypadki, gdy powód jest.

  • 22. Data: 2009-04-24 11:27:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-24, icek2 <i...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > zrobie gotówke :)
    > wypłaca z banku, do reki, on wpłaca sobie na konto
    >
    >:)

    Tia... A potem US spyta "a skąd ten przychód?"

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2009-04-24 11:54:14
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-04-24, icek2 <i...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Tia... A potem US spyta "a skąd ten przychód?"

    z oszczednosci "w skarpecie"

    dochód ma, to chyba moze odkładac do skarpety?

    to nie suma 1 mln zeby nie wiadomo skad się wzieła :)

    --
    pozdros
    icek

  • 24. Data: 2009-04-24 12:32:00
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Baloo napisał:

    > Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > [ciach]
    >
    > Pytanie brzmiało "czy ma prawo bez_żadnego_powodu".
    > A Ty podałaś przypadki, gdy powód jest.

    A przepraszam, nie wzięłam pod uwagę faktu, że mowa o sytuacji, w
    której urzędnik nudząc się przy biurku miałby prawo klikac na
    kilkadziesiat milionów kont ;>
    Proszę o wybaczenie....
    ale tym bardziej nie rozumiem skąd bierze się problem u pytającego?

    jeszcze raz proszę o wybaczenie

  • 25. Data: 2009-04-24 13:20:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    icek2 wrote:

    > zrobie gotówke :)
    > wypłaca z banku, do reki, on wpłaca sobie na konto

    a do czego mu te pieniądze
    zeby potem nie było pytania, za co sobie kupił ten samochód.

  • 26. Data: 2009-04-24 13:43:47
    Temat: [OT] Re: pożyczka - nie pożyczka - a co na to US
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    icek2 wrote:

    > z oszczednosci "w skarpecie"

    Mnie to zawsze zastanawia, po co ludzie kombinują jak "koń pod górę",
    kiedy jest prosta, bezkosztowa i legalna metoda rozwiązania konkretnego
    problemu.

    No może z tym brakiem kosztów to przesadziłem.
    Potrzebne są 3 minuty na zczytanie o co chodzi plus kartka papieru
    potrzebna do wystawienia weksla.

    Ale najwyrażniej takie kombinowanie jako naród mamy po prostu we krwi.

    Piotrek

  • 27. Data: 2009-04-24 13:49:32
    Temat: Re: [OT] Re: pożyczka - nie pożyczka - a co na to US
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> [...]
    > potrzebna do wystawienia weksla.
    > Ale najwyrażniej takie kombinowanie jako naród mamy po prostu we krwi.

    Niekoniecznie. Ja na przykład nie wiem, co ma wystawienie weksla do
    udzielenia pożyczki ojcu. Weksel to rodzaj zabezpieczenia (na wypadek,
    gdyby ojciec nie chciał oddać kasy), a obawy w opisywanej sytuacji dotyczą
    podatku, do którego ew. może mieć roszczenia US.
    Co ma jedno do drugiego? Ja w każdym razie nie wiem.

  • 28. Data: 2009-04-24 13:55:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Baloo wrote:
> [...]
    > dotyczą podatku, do którego ew. może mieć roszczenia US.
    > Co ma jedno do drugiego? Ja w każdym razie nie wiem.

    A zdałeś sobie choć tyle trudu, żeby wpisać do Google słowo weksel?
    A jeszcze lepiej "weksel własny".

    Zgaduję, że pierwsze trzy linki wyjaśnią 90% wątpliwości.

    Resztę można doczytać między innymi w postach Liwiusza czy Gotfryda albo
    dopytać.

    Piotrek

  • 29. Data: 2009-04-24 14:07:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotrek pisze:

> [...]
    >
    > Zgaduję, że pierwsze trzy linki wyjaśnią 90% wątpliwości.
    >
    > Resztę można doczytać między innymi w postach Liwiusza czy Gotfryda albo

    Bądźmy łaskawi. Weksle to bardzo trudny temat. Dlatego dam rybę,
    zamiast wędki:

    http://www.weksel.pl/rodzaje.html

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2009-04-24 14:08:14
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał

    > A zdałeś sobie choć tyle trudu, żeby wpisać do Google słowo weksel?
    > A jeszcze lepiej "weksel własny".

    A Ty zadałeś sobie trudu, by przeczytać mój post?
    Wiem, co to jest weksel. Wyobraź sobie, że do tego stopnia głupi nie
    jestem.
    Nie rozumiem jednak co ma piernik do wiatraka i dlaczego wystawienie weksla
    miałoby chronić kogokolwiek przed ew. roszczeniami US'u.

    > Zgaduję, że pierwsze trzy linki wyjaśnią 90% wątpliwości.

    Nie wyjaśniły nic poza tym, co sam napisałem.

    > Resztę można doczytać między innymi w postach Liwiusza czy Gotfryda

    Których konkretnie, bo przejrzałem wątek i widzę tylko jeden post Gotfryda,
    gdzie o wekslu mowy nie ma.
    Liwiusz się nie wypowiadał w ogóle.

    > albo dopytać.

    Toż właśnie dopytałem w poprzednim poście, a Ty zamiast po prostu napisać
    konkretnie, robisz jakieś durnowate wykłady na tematy bliżej nieokreślone.
    Jesteś w stanie opisać całą procedurę i wyjaśnić po co w tej konkretnej
    sytuacji potrzebny jest weksel?