  • 41. Data: 2009-04-24 21:20:40
    Temat: Re: [OT] Re: pożyczka - nie pożyczka - a co na to US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Apr 2009, Baloo wrote:

    > Niekoniecznie. Ja na przykład nie wiem, co ma wystawienie weksla do
    > udzielenia pożyczki ojcu. Weksel to rodzaj zabezpieczenia

    Widzę że już sobie wyjaśniłeś - ale dla czytelników jeszcze raz.
    Weksel *może* pełnić rolę "zabezpieczenia". I dlatego staram się
    pilnować, żeby zaznaczyć że w przypadku o którym mowa nie chodzi
    o weksel kaucyjny (taki "zabezpieczający").
    Weksel zasadniczo jest "pieniądzem" - prywatnym środkiem płatniczym,
    papierem wartościowym albo jak tam kto woli.
    I z tej okazji wymiana pieniądza nie pieniądz nie jest pożyczką,
    i od czasu zniesienia opłaty skarbowej od weksli (z czym CZASEM
    występował kłopot, i dobrze że znieśli, szczególnie po zniesieniu
    znaczków skarbowych), jak ktoś to ujął: "uwalnia od obowiązku
    kontaktu z US".
    Oczywiście samego weksla (po skończeniu transakcji) nie zawadzi zachować
    (w roli dowodu "skąd były pieniądze"). Unieważnionego, żeby czasem
    ktoś nie chciał za niego zapłaty.

    > Co ma jedno do drugiego? Ja w każdym razie nie wiem.

    Już wiesz :)
    Wiesz co to weksel i nie zainteresowałeś się nigdy "jak toto jest
    opodatkowane"?? Nie wierzę ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2009-04-26 17:18:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

> [...]
    > Oczywiście samego weksla (po skończeniu transakcji) nie zawadzi zachować
    > (w roli dowodu "skąd były pieniądze"). Unieważnionego, żeby czasem

    Jakieś szczegóły techuniczne? Jakieś kwity - oprócz samego weksla
    oczywiście - należy spisać, żeby potem mogły stanowić dowód, że np. 3
    marca wymieniłem weksel na gotówkę, a 7 marca odwrotnie?

    MJ