  • 21. Data: 2004-07-22 16:23:49
    Temat: Re: spolka cywilna i nowa działalnosc wspolnika
    Od: "Miku" <m...@n...interia.pl>

    kurcze moj bład- wiec co teraz zrobic?
    jak naprawic ten bład?

  • 22. Data: 2004-07-22 19:11:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jul 2004, Miku wrote:

    >+ kurcze moj bład- wiec co teraz zrobic?
    >+ jak naprawic ten bład?

    Nie tylko twój - ale i urzędu.
    Ja bym wydrukował zacytowane strony (urzędów, doradzców
    i USów) i sporządził pismo iż za radą urzędu dokonano
    nieprawidłowego wpisu i prosi się o sprostowanie przez
    wykreślenie "nowego" wpisu i uzupełnienie poprzedniego,
    jednocześnie wnioskujac o zwolnienie z opłaty ze względu
    na to iż urząd ci tak poradził... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 23. Data: 2004-07-22 23:15:51
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.op.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:

> [...]
    > wykreślenie "nowego" wpisu i uzupełnienie poprzedniego,
    > jednocześnie wnioskujac o zwolnienie z opłaty ze względu

    Jedyne sensowne wyjście z tej sytuacji.

    Miku, pamiętaj jednak, gdy już będziesz miał jeden wpis ( łączny na własną
    działalność i w ramach sc ), że w twojej deklaracji ZUS nastąpią zmiany.

    Składki na ubezpieczenia: emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe oraz na
    fundusz pracy liczysz od podstawy co najmniej minimalnej, jak każdy
    przedsiębiorca ale ubezpieczenie _zdrowotne_ liczysz od podwojonej podstawy
    ( czyli płacisz składkę w podwójnej wysokości ).

    Do ubezpieczenia zdrowotnego własna DG i bycie wspólnikiem w SC, to dwa
    różne tytułu do ubezpieczenia, choć nie trzeba tego zgłaszać na dodatkowym
    ZUA do ZUS ( bo kod ubezpieczenia jednak taki sam ) a wystarczy podwójnie
    naliczyć składkę.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 24. Data: 2004-07-23 13:03:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004, it was written:
    [...]
> [...]
    >+ przedsiębiorca ale ubezpieczenie _zdrowotne_ liczysz od podwojonej podstawy
    >+ ( czyli płacisz składkę w podwójnej wysokości ).

    ...chyba że z góry założy pozytywny (hm... znaczy: NEGATYWNY) wynik
    apelacji w Krakowie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 25. Data: 2004-07-30 14:49:22
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 17. lipca 2004 18:13 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Gotfryd Smolik news:

    > Oczywiście. Ale rejestracji podlegają współwłaściciele, a NIE
    > spółka ! :) Taki prowadzący DG podaje nazwę prowadzonej DG - ale
    > akcent jest na "osoba prowadząca działalność" jako podmiot.
    > Spółka jest przedmiotem...

    Tak, ale dowcip polega na tym, że gość chce mieć np.

    Usługi Erotyczne Spółka Cywilna

    oraz

    Sprzedaż jajek Jan Nowak.

    Dwie różne DG pod dwiema różnymi firmami.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 26. Data: 2004-07-30 20:33:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jul 2004, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ Tak, ale dowcip polega na tym, że gość chce mieć np.
    [...]
    >+ Dwie różne DG pod dwiema różnymi firmami.

    Przyznam że ustawodawca niejasno (powinienem niby napisać: "wyjątkowo
    niejasno", ale taki poziom niejasności to u nas norma a nie wyjątek...)
    opisał sprawę użycia kilku firm przez jednego przedsiębiorcę :(

    Art. 43(8)§1 i §3 oraz art. 43(9)§2 K.C. wskazują iż ustawodawca
    dopuszcza zachowanie firmy razem z przedsiębiorstwem - z czego można
    dedukować iż nie jest zabronione działanie pod kilkoma firmami byleby
    były to osobne przedsiębiorstwa.
    Ale przepisu pozwalającego (jasno) zażądać innej (kolejnej) firmy
    przez tego samego przedsiębiorstcę nie widzę :(
    Inne sprawa, iż pamiętam że czas jakiś trwało nim ustawodawca w końcu
    wziął i pozwolił "normalnie" rejestrować 1-osobową sp. z o.o. (kiedyś
    też było to niemożliwe, ale ileś przykładów "z życia" - na przykład
    śmierć ojca, którego jedyny wspólnik, syn - będący jedynym spadkobiercą
    - w końcu również stawał się właścicielem 1-os sp. z o.o.).
    Kiedy S.C. była "przedsiębiorcą" (miała zdolność prawną będąc ułomną
    osobą prawną) sprawy były IMHO *jednak* prostsze :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 27. Data: 2004-07-31 08:26:28
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Tristan Alder pisze:

> [...]
    >
    > oraz
    >
    > Sprzedaż jajek Jan Nowak.
    >
    > Dwie różne DG pod dwiema różnymi firmami.

    I opak powinien brzmiec wpis do ewidencji PRZEDSIEBIORCOW..

    Boguslaw

  • 28. Data: 2004-08-01 18:05:23
    Od: "Miku" <m...@n...interia.pl>

    witam
    i dziekuje za wszelkie info.
    teraz juz wiem ze jest bład. niestety dostalem tez regon na ten nowy wpis. i
    co robic dalej? isc do UG i zlozyc pisemkko o wykreslenie tego nowego wpisu
    i dopisanie tej dzialnosci do pierwszego wpisu? jest to mozliwe?
    a co z 7 dniowym terminem w US do zgloszenia o NIP?

    pzdr
    miku

  • 29. Data: 2004-08-02 07:04:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Aug 2004, Miku wrote:

    >+ witam
    >+ i dziekuje za wszelkie info.
    >+ teraz juz wiem ze jest bład. niestety dostalem tez regon na ten nowy wpis.

    Nie wiem czy przypadkiem REGON nie jest prawidłowy ! :)
    GUS spisuje chyba wszystko "jak leci", jeśli owo "coś" jest "podmiotem"
    - wcale nie musi mieć osobowości. Jak kupisz z kimś na spółę dom, to na
    taki "podmiot" też REGON dostaniesz.
    Spytaj GUSu jak to jest :)

    >+ co robic dalej? isc do UG i zlozyc pisemkko o wykreslenie tego nowego wpisu
    >+ i dopisanie tej dzialnosci do pierwszego wpisu? jest to mozliwe?

    Hm... nie wiem co robić, nie jestem doradzcą :]
    Ja bym wysmarował pismo z objaśnieniem że wpis jest nieprawidłowy
    i proszę UM/UG o dokonanie "stosownych zmian i poinformowanie mnie" :)

    >+ a co z 7 dniowym terminem w US do zgloszenia o NIP?

    Jak dla mnie nie ma wyboru: powiadomiłbym, przy okazji powiadamiając
    że wpis jest nieprawidłowy i jak UM/UG zajmie stanowisko to US też
    zostanie powiadomiony co z tym fantem dalej robić :)
    *Mi się wydaje* że US nie powinien wydawać NIPu na nieprawidłowy
    wpis, bo będzie cyrk :], ale... z drugiej strony NIP jest na spółkę,
    a nie "na wpis". No to może US powinien wydać NIP "na spółkę" właśnie...
    IMHO - zgłosić trzeba, dokładnie opisać co się stało też - a później
    to chyba w US są ludzie kompetentni którzy będą wiedzieć czy spółce
    należy nadać NIP na nieprawidłowy wpis, prawdaż ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 30. Data: 2004-08-02 07:49:49
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 2 sie o godzinie 09:04, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik news
    napisał(a):

> [...]
    > to chyba w US są ludzie kompetentni którzy będą wiedzieć czy spółce
    > należy nadać NIP na nieprawidłowy wpis, prawdaż ? ;)

    Zauważ Gotfryd że miku spółkę /posiada/ od dawna i jest z nią wszystko OK.
    Teraz miku /zgłosił/ samodzielną działalność - a przecież do tego typu DG
    jest stosowany _osobisty_ NIP który na pewno posiada.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany