  • 11. Data: 2007-03-08 14:52:39
    Temat: Re: spolka cywilna likwidacja ...problemik maluski
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Thursday, March 8, 2007, 2:02:50 PM, you wrote:

    [...]

> [...]

    Ja nie polecam jakiejkolwiek wspólnej d.g.

    > Spółka z o.o..

    Wysokie koszty jej obsługi.

    > W Polsce koniecznie wieloosobowa.

    Jeśli chce sie prowadzić ja na skraju opłacalności i pobierać
    (wysokie) wynagrodzenie. Ale płacenie składek ZUS od wynagrodzeń
    boli...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2007-03-08 15:04:44
    Od: "Wojciech Kulesza" <w...@n...org>

    > Jak mawiał mój promotor - sc służy do wspólnego zbudowania płotu przez
    > dwóch sąsiadów.

    Rozumiem, że promotor widział tylko dg w swoich skryptach.

    Wojtek

  • 13. Data: 2007-03-08 15:16:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojciech,

    Thursday, March 8, 2007, 4:04:44 PM, you wrote:

    > Rozumiem, że promotor widział tylko dg w swoich skryptach.

    Jasne. A Ty kiedykolwiek zmieniałeś skład s.c.?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2007-03-08 17:38:42
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Marcin T." <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > NO właśnie chodziło mi o rozwinięcie. Jeśli nie nadaje się do prowadzenia
    > stałej działalności gosp. to do czego, np. działalności artystycznej,
    > wspólnych inwestycji rodziny w siakiś zagajnik czy sąsiadów we wspólny
    > basen?

    Dokładnie tak.

    > No ale wymóg kapitałowy i trochę więcej obowiązków.

    Wymóg kapitałowy niewielki, wrzucasz auto i już spełniony, zresztą można
    kupić za grosze jakieś zubożałe spółki.
    Obowiązki są, to prawda.
    Ale księgowość prowadzisz raz, a nie tyle razy ilu wspólników.

    Do tego możesz się zatrudnić - będziesz wiedział jaki to plus gdy spróbujesz
    wziąć kredyt w banku prowadząc działalność (lub sc).

    > No właśnie chodziło mi o spółki osobowe, poza sc mało się orientuję w
    > korzyściach

    Niewiele ich.
    Raczej minusy, chyba że coś w komandytowej.

    > i obowiązkach z nich.

    A tych z kolei prawie tyle co w sp z o.o.

    > W ogóle są mało znane i rzadko stosowane.

    Dokładnie.

  • 15. Data: 2007-03-08 17:40:58
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Wysokie koszty jej obsługi.

    Przesada.
    Księgowa robi mi księgowość za tą samą cenę co wcześniej za działalność.
    A na samym ZUS oszczędzam pod 10 000 rocznie.

    > Jeśli chce sie prowadzić ja na skraju opłacalności i pobierać
    > (wysokie) wynagrodzenie.

    ????
    Bo?

    > Ale płacenie składek ZUS od wynagrodzeń
    > boli...

    Wynagrodzenia nie są obowiązkiem.
    Wręcz przeciwnie - największy plus takiej spółki to brak konieczności
    płacenia zus.

  • 16. Data: 2007-03-08 17:42:11
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Wojciech Kulesza" <w...@n...org> napisał w wiadomości

    > Rozumiem, że promotor widział tylko dg w swoich skryptach.

    Nie trafiłeś.
    To był niejaki Andrzej Wierciński, ongiś syndyk Stoczni Gdańskiej.
    Praktyk pełną gębą, prawnik a nie naukowiec.

  • 17. Data: 2007-03-08 18:13:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Thursday, March 8, 2007, 6:40:58 PM, you wrote:

    > Przesada.
    > Księgowa robi mi księgowość za tą samą cenę co wcześniej za działalność.

    Jakas tania księgowa Ci się trafiła. Ale za księgi odpowiada zarząd a
    nie księgowa.

    > A na samym ZUS oszczędzam pod 10 000 rocznie.

    Niby w jaki sposób mozesz zyskać tyle na ZUSie w sp. z o.o.?

    > ????
    > Bo?

    ZUS.

    > Wynagrodzenia nie są obowiązkiem.

    Za darmo będziesz pracował? Jak chcesz wyprowadzić pieniądze ze
    spółki?

    > Wręcz przeciwnie - największy plus takiej spółki to brak konieczności
    > płacenia zus.

    Wytłumacz, proszę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2007-03-08 18:52:49
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 08.03.2007 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał/a:

    > Jakas tania księgowa Ci się trafiła. Ale za księgi odpowiada zarząd a
    > nie księgowa.

    To tak jak w DG :)

    > Niby w jaki sposób mozesz zyskać tyle na ZUSie w sp. z o.o.?

    Pełniąc funkcję prezesa bez wynagrodzenia? Podobno w przypadku gdy prezes
    jest udziałowcem, to jakoś można to zrobić, argumentując że pracuje pod
    dywidendę.

    Dywidendą? Umowami o dzieło?
    --
    Samotnik

  • 19. Data: 2007-03-08 19:20:50
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Jakas tania księgowa Ci się trafiła. Ale za księgi odpowiada zarząd a
    > nie księgowa.

    Jak przy każdej działalności.
    Przy spółce z o.o. jest jeden plus - najpierw ścigają spółkę.

    > Niby w jaki sposób mozesz zyskać tyle na ZUSie w sp. z o.o.?

    A pomnóż sobie stawkę zus dla DG razy 12....

    > ZUS.

    Brak.

    > Za darmo będziesz pracował? Jak chcesz wyprowadzić pieniądze ze
    > spółki?

    Ozusowane są tylko umowy o pracę (zlecenia).
    Jeśli nie zawrzesz umowy (albo zawrzesz ją nieprawidłowo) a jesteś w
    zarządzie, to zus-u brak.
    Sprawdzone - kontrola ZUS wywaliła mi taką umowę pod byle pretekstem z
    papierów.
    Ich wola - od paru lat dostają 0 zł składek. ;-)

  • 20. Data: 2007-03-08 19:23:35
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Pełniąc funkcję prezesa

    Niekoniecznie prezesa.
    Funkcji trochę jest.

    > bez wynagrodzenia?

    A dlaczego bez wynagrodzenia?
    Bez umowy o pracę, wynagrodzenia możesz mieć, tak jak każdy inny członek
    organów osób prawnych.

    > Dywidendą?

    Za drogo - podwójny podatek.

    >Umowami o dzieło?

    To już prędzej, choć bardziej śliskie ze strony skarbówki.