    From: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spóźniona deklaracja a odliczenie
    Date: Mon, 28 Oct 2002 20:34:50 +0100

    news:apk1dr$53r$1@news.tpi.pl...

    > Ok, ale powiedz mi, co mówi ustawa wyraźnie w tym konkretnym przypadku
    > który opisałam?
    > Nie ma przepisu który uzaleznia prawo do odliczenia VAT od złożenia w
    > terminie deklaracji.
    Hola, hola - na odliczenie VAT'u naliczonego masz 2 m-ce. Czy nie ma żadnego
    związku ze złożeniem deklaracji?

    A co za tym idzie, nie ma przepisu mówiącego co
    > zrobić z podatkiem nierozliczonym w poprzednich miesiącach a wykazanym
    > na poprzednich deklaracjach.

    Tak sądzisz? - Ciekawa konkluzja............

    > Ale wyroków uznających że jest własnie tak - podatnik traci prawo do
    > odliczenia VAT - jest na tony. Opieraja sie na "przesłankach".
    > Niestety - w wyrokach równiez nie znalazłam wyjasnienia, co z VATem z
    > poprzednich miesięcy.

    Przesłanki wynikają z przepisów. O'k, możesz "ich" (przesłanek) nie lubić.
    Ale tak jest.

    > Co zrobic gdy nie ma jednoznacznej odpowiedzi, albo gdy praktyka nie
    > zgadza sie z ustawą?

    Ooooooooooooo to ciekawe? praktyka nie zgadza się z Ustawą?

    > Gdy czytam te wyroki, to mam wrażenie że podobnie możnaby odmówic
    > uznania czegos za koszt uzyskania przychodu z powodu nie złożenia w
    > terminie deklaracji rocznej.

    Zbyt daleko idące uproszczenie.

    Za to przecież jest tylko mandat - nikt
    > nikomu kosztów ani odliczeń nie wycina. A wydaje mi sie że przesłanki
    > mogłyby być takie same.

    Ooooooooooooooo Tu przeholowałaś. Przemyśl to. Jaki to ma związek?

    > O ile wiem, to wyroki SN nie sa źrodłem prawa, maja tylko wartość
    > "autorytetu".

    Nieprawda. Jeśli wyrok SN jest wpisany do Księgi zasad prawnych - to ta
    Księga stanowi źródło prawa.

    > Konstytucja każe mi respektowac ustawy i wydane na mocy ich delegacji
    > rozporządzenia.

    Czyżby?????????????? Tylko tyle? Mylisz się. A akty niższej rangi? Ustawa
    nakłada obowiązki (bądź je zdejmuje), a przestrzegać trzeba przepisów.

    > A US powie mi, że wyrok NSA, a nawet SN, nie jest wiążący, jeżeli będzi
    > dla mnie korzystny. W odwrotnej sytuacji USy chętnie podpieraja sie
    > wyrokami "swoich" NSA.
    > A ja chce tylko bezpiecznego rozwiązania.
    > Oczywiście poza super-bezpiecznym nieodliczaniem VAT naliczonego w ogóle.

    Niech się podpierają. Ich prawo. A przestrzegać przepisów MUSZĄ!

    > Bardzo bym chciała kierować sie wyłącznie ustawami i rozporządzeniami,
    > ale one nie mówia co robic w tym konkretnym, wcale nie bardzo
    > specyficznym, przypadku.
    >
    > W sumie nie moje nogi, nie moje żylaki. Ale sam fakt że nie wiem co
    > doradzić znajomemu strasznie mnie irytuje. A on przyszedł do fachowca i
    > oczekuje że mu fachowiec (co z tego że po znajomości) poradzi.
    >
    > Po prostu nie wiem, jak bym postapiła gdyby sprawa dotyczyła mnie samej.
    > I jak tu radzic komuś innemu? Jak przekonac, gdy sama mam tylko
    > wątpliwości? Tak sie nie da pracować...

    Z tym się zgadzam (ostatni akapit).
    Ale - trzymaj się przepisów.

    > Maddy