  • 1. Data: 2004-04-16 08:53:20
    Temat: umowa cywilno-prawna czy faktura
    Od: "violetta" <f...@s...pl>

    Witam,
    Mam takie pytanie, jeśli ktoś zna odpowiedź to bardzo poproszę :
    jeśli dokonałam zakupu kiosku na umowę cywilno-prawną i zaliczyłam go do
    środków trwałych i amortyzowałam , a teraz prowadząc cały czas działalność
    gospodarczą chcę go sprzedać to czy sprzedaż ma być na umowę cywilno-prawną
    czy też na fakturę

  • 2. Data: 2004-04-16 09:28:30
    Temat: Re: umowa cywilno-prawna czy faktura
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    nospam wrote:

    > Ale czy od sprzedazy srodka trwałego jako "zw" robi się proporcję??
    > :-O.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Zulka

    jaka proporcje....

    Proporcji od sprzedazy fakturowanej sie nie robi..

    A pytanie bylo, czy od ej sprzedazy placi sie PCC

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-04-16 09:50:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2004, violetta wrote:

> [...]
    >+ gospodarczą chcę go sprzedać to czy sprzedaż ma być na umowę cywilno-prawną

    Mogę gryźć ? :)
    W *każdym* przypadku sprzedajesz "na umowę" - nieważne czy ona
    ustna czy pisemna :]
    Umowa IMO *nigdy* nie jest dokumentem księgowym !
    Umowa jest "wyrażeniem woli", a z zasady podatkowi podlegają czynności
    *dokonane* co dokumentują kwity wpłaty, rachunki, paragony, faktury...

    Jak na moje oko to zaryzykuję dedukcję że pytasz czy ma być to sprzedaż
    "dokonana osobiście" i potwierdzona *rachunkiem*, czy sprzedaż
    "w ramach DG" potwierdzana *fakturą*.

    Odpowiedź jest w ustawie o podatku dochodowym: składniki majątku
    ujęte w EST przy sprzedaży zalicza się do dochodu z DG.
    Czyli wystawisz fakturę.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-04-16 09:54:56
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maddy wrote:

    > Może to opatentujesz? Bo koncepcja, w świetle obowiązujących przepisów,
    > jest nowatorska ;-)
    > Jeszcze wczoraj jak sie sprzedawało cos ze stawka "zw" to nalezało cały
    > VAT naliczony dotyczący sprzedazy ogółem (ten ktorego nie mozna
    > przypożądkowac jednoznacznie do konkretnego typu sprzedazy -
    > opodatkownej lub zwolnionej) rozliczyc poporcją wlasnie.

    Madziu. CZEGOS tu nie rozumie..

    Czlowiek SPRZEDAJE i ma FAKTURE (kopie) sprzedazy,
    ze stawka zw...

    Piszesz ze do wczoraj liczylo sie struktura VAT od sprzedazy ogolem
    >(ten ktorego nie mozna
    > przypożądkowac jednoznacznie do konkretnego typu sprzedazy -
    > opodatkownej lub zwolnionej)

    rozliczalo sie struktura...

    A mnie sie wydawalo, ze napisalem to samo...

    ma fakture sprzedazy VAT ze stawka zwolniony...
    No to co chce ta struktura rozliczyc ?
    Przeciez napisalem SPRZEDAZY ..

    > Kurcze, ale te przepisy sie zmieniaja, człowiek przysnie w nocy pare
    > godzin i budzi się w innym świecie ;-)
    >
    > Maddy ewidentnie zapóźniona

    Ewidentnie moze wyjasnijmy te sprawe na przykladzie...

    Czlowiek kupil kiosk wiec mu nie przyslugiwalo odliczenie VAT
    (zaolacil PCC czy co tam wtedy bylo) uzywal.... teraz
    sprzedaje jeako "uzywany".

    Bezspornie chyba wystawia fakture...
    1. czy sprzedaz jest zwolniona z VAT - wg mnie tak..
    2. czy sprzedaz podlega PCC - wg mnie nie, bo jedna ze stron jest zwolniona
    z VAT
    3. czy ma doliczyc owa sprzedaz do "puli" gdy bedzie obliczal VAT nalezny od
    sprzedazy - wg mnie nie - bo WIADOMO jaka jest stawka VAT (ma fakture).

    Wybacz Dobra Kobieto, jesli Cie urazilem

    Napisz gdzie bladze.

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-04-16 09:59:39
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

  • 6. Data: 2004-04-16 10:23:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bosz napisał:

> [...]

    opodatkownej lub zwolnionej) rozliczyc poporcją wlasnie.

    Kurcze, ale te przepisy sie zmieniaja, człowiek przysnie w nocy pare

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-04-16 10:25:10
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    >
    > Odpowiedź jest w ustawie o podatku dochodowym: składniki majątku
    > ujęte w EST przy sprzedaży zalicza się do dochodu z DG.

    Generalnie tak - przy prywatnej działalności gospodarczej to 'gra', ale:

    jak ma się do tego samochód prywatny przekazany przez wspólnika spółce
    cywilnej - środek trwały i amortyzowany.
    W dowodzie rejestracyjnym właścicielem jest wspólnik samodzielnie, a nie
    wspólnicy razem jak to miałoby miejsce, gdyby samochód był kupiony
    bezpośrednio na spółkę.
    Faktura sprzedaży wystawiona przez spółkę powinna być podstawą dla
    kupującego do przerejestrowania samochodu w wydziale komunikacji - ale IMO
    to nie przejdzie - kto inny widnieje w dowodzie rejestracyjnym, kto inny
    jest podmiotem sprzedaży na fakturze.

    Ja powyższy przepis pdof interpretuję następujaco:
    zaliczamy do dochodu z DG, czyli umowa cywilno prawna sprzedaży samochodu +
    dopiero po tym w oparciu o kwotę sprzedaży z umowy księgujemy dochód/stratę
    na sprzedaży środka trwałego.

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 8. Data: 2004-04-16 11:01:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bosz napisał:
    [ciach błądzenie Bogusia]
> [...]
    > sprzedazy - wg mnie nie - bo WIADOMO jaka jest stawka VAT (ma fakture).
    >
    > Wybacz Dobra Kobieto, jesli Cie urazilem

    Alez nie...
    Tyle że denrwuję sie jak robię za dziada gadającego do obrazu ;-)

    > Napisz gdzie bladze.

    Błądzisz, bo cały czas chodzi (co zauwazyli wszyscy oprocz Ciebie i o co
    na 100% chodziło Gotfrydowi, bo samo sie narzuca) o strukture odliczania
    VAT naliczone wg. struktury sprzedazy a nie od obliczanie VAT naleznego
    wg. struktury zakupów.

    To sa dwie różne sprawy, dwa zupełnie niepowiązane przypadki.
    Pierwszy ma miejsce gdy mamy sprzedaz mieszaną - zwolniona i
    opodatkowaną, a to ma wpływ na to co możemy a czego nie możemy ODLICZYC
    przy zakupach.

    Druga ma miejsce w przypadku sprzedazy bezrachunkowej, o czy tu w ogóle
    nie było mowy!!! Jedyna osoba której sie cos pokojarzyło z bezrachunkowa
    sprzedaża jestes Ty. Nasz grupowy Filip z konopii.

    Cały czas jest mowa o prawie do odliczania VAT naliczonego od zakupów i
    jaki w pływ na to ma incydentalna sprzedaz zwolniona środka trawłego (a
    stanowiska są różne i sprawa do dziś jednoznacznie nie wyjasniona, rożne
    US róznie to interpretują), a nie o sposobie obliczania VAT naleznego od
    sprzedaży.

    Mały drobiazg, tycia róznica (coś jak między piernikim i wiatrakiem),
    ale jej nieznajomość może Cię kiedyś kosztować krocie.

    Maddy

    > Pozdrowienia
    >
    > Boguslaw

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-04-16 11:05:35
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

    Użytkownik "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl> napisał w wiadomości

    > Ale czy od sprzedazy srodka trwałego jako "zw" robi się proporcję??
    > :-O.

    Wiadomo jaka jest zasada odliczania, że proporcjonalnie odlicza sie f-ry
    kosztowe jezeli wystapiła sprzedaż zw - jezeli nie jest się w statnie
    przyporzadkować konkretnej sprzedaży ... zatem:

    np. mam sprzedaż opodatkowana VAT i ponosze koszty z nimi zwiazane (np. za
    energię elektryczną).
    To np sprzedaż samochodu osobowego ze stawką zw. spowoduje, że ową f-rę za
    energie elektr. naliczę proporcjonalnie? A co ma sprzedaz zw. samochodu do
    kosztu za energię elektryczna???

    Co innego gdy np:
    mam chłodenie (która ciągnie energię ;)) i w tej chłodnii trzymam cos co
    jest ze stawka zw i 22%. wtedy to dla mnie jest logiczne ze idzie
    proporcjonalnie bo nie jestem w stanie przypisac ze dana f-ra za energię
    dotyczy sprzedazy 22% czy zw.....

    Tak mi się jakos nasuneła taka myśl a propo tej f-ry środka trwałego ze
    stawka zw ;)
    Pozdrawiam,
    Zulka

  • 10. Data: 2004-04-16 11:16:03
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

    > jest ze stawka zw i 22%. wtedy to dla mnie jest logiczne ze idzie

    Abstrahując oczywiście czy to co w chłodnii jest- powinno byc ze stawka
    "zw". Poprostu dla przykładu podałam ;)