  • Data: 2008-03-04 12:15:47
    Temat: Re: umowa o dzieło bez VAT
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    > Gdzie w tym artykule jest odwołanie do ustawy o swobodzie gospodarczej?
    > Konkretny zapis proszę.
    > Zasada domniemania nie dział w przypadku aktów prawnych.

    Chwilunia - ustawy powinny być między sobą zgodne.

    Jeśli nie są - ktoś tę nowszą ustawę spartolił...

> [...]
    > ust. 1, nie uznaje się czynności:
    > [...]
    > 3) (32) z tytułu których przychody zostały wymienione w art. 13 pkt
    > 2-9 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób
    > fizycznych, jeżeli z tytułu wykonania tych czynności osoby te są
    > związane ze zlecającym wykonanie tych czynności prawnymi więzami
    > tworzącymi stosunek prawny pomiędzy zlecającym wykonanie czynności i
    > wykonującym zlecane czynności co do warunków wykonywania tych czynności,
    > wynagrodzenia i odpowiedzialności zlecającego wykonanie tych czynności

    Rany... Ale bełkot... Muszą być jakieś "prawne więzy" określające
    wynagrodzenie i odpowiedzialność, żeby nie była DG - tak to brzmi
    przełożone na ludzki język? Czyli np. ramowa umowa (kontrakt?)
    określająca stawki i to, że wykonujący dzieło ponosi lub nie ponosi
    odpowiedzialności za te dzieła wobec osób trzecich, tylko będzie je
    ponosić zamawiający?

    > Wg. Twojej teorii nie ma on sensu.

    Wiesz, w ustawach zdarzają się bezsensowne rzeczy, np. "imitacja kija
    bejsbolowego" w ustawie o broni i amunicji - czym się różni imitacja od
    "prawdziwego" ;->

    [ciach]

    > A Ty proszę, właśnie oświeciłeś nas, że żadnego VATu od działalności
    > wykonywanej osobiście nie ma i nie było. Ktoś nas wszystkich nabija w
    > butelkę. Parę milionów ludzi.. nieźle.

    Nie byłby to pierwszy raz ;)

    > I dopiero Ty pierwszy poprawnie zinterpretowałeś intencje ustawodawcy
    > (bo przecież nie przepis, wszak nie przeczytałeś go dokładnie).
    >
    > I na deser:
    >
    > http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/1757,ktore-umowy
    -zlecenia-i-umowy-o-dzielo-bez-vat.html

    > po dacie widać problem odkryto zanim przepis wszedł w życie.
    >
    > I trochę o tym jakie problemy art.15 powoduje w praktyce

    Chwilunia... Ktoś ma etat w A i podpisuje sobie z B jakąś umowę o dzieło
    - nie ma VAT. W trakcie wykonywania tego dzieła (tzn. po podpisaniu a
    przed ukończeniem) ten ktoś wylatuje natychmiastowo (dyscyplinarnie) z A
    i nagle ni stąd ni zowąd ta umowa o dzieło powinna być oVATowana?

    Przynajmniej takie coś sugeruje ten artykuł...

    > http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=159298&i_smpp_s_strona=1

    > http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=159117&i_smpp_s_strona=1

    > Wybrałam te pisma które przy okazji wyprowadzają Cię z błędu co do tego,
    > _CO_ jest działalnością gospodarczą w świetle ustawy o podatku od
    > towarów i usług.

    W drugim jest mowa o sumowaniu dochodów grożącym wpadnięciem pod VAT w
    przypadku zarejestrowanej DG...

    Pierwsze zasadniczo dotyczy zleceń...

    Ale mniejsza z tym, bo właśnie dotarłem do Art.113, więc grunt to nie
    przekroczyć limitu i jakoś będzie ;) więc sprawa przestaje mnie
    osobiście interesować.

    > Jak już napisałam - ustawa definiuje to na własne potrzeby, inaczej niż
    > w pozostałych aktach prawnych. Nie doczytałeś.

    Być może. Zdarza się. Tylko skąd ta agresja?

    > Jeżeli masz dostęp (płatny) do archiwum Rzepy albo GP to wrzuć sobie w
    > wyszukiwanie "VAT od umów cywilnoprawnych".

    > Otworzy sie przed Tobą cały nowy świat.

    I po co ten jad?