  • 1. Data: 2005-06-23 18:52:42
    Temat: wycena rachunku dwizowego
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    Witam.
    Szanowni Panstwo prosze mi powiedziec jak ksiegujecie wplaty i wyplaty na
    rachunku bankowym dewizowym?
    Wyceniacie go czy nie? Kiedys czytalem ze metoda FIFO etc. nie ma
    zastosowania do tej czesci aktywow(UoR) , a tu widze ze w gazecie podatkowej
    ciagle pisza ze wlasnie ma zastosowanie.
    Jak to jest?
    pozdr.
    KJ

  • 2. Data: 2005-06-24 11:48:10
    Temat: Re: wycena rachunku dwizowego
    Od: "my way" <y...@t...pl>

    Użytkownik "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:d9f0ng$h5f$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > zastosowania do tej czesci aktywow(UoR) , a tu widze ze w gazecie
    podatkowej
    > ciagle pisza ze wlasnie ma zastosowanie.

    chodzi o wczorajszą gazetę podatkową?
    ja księguję wg wzoru 1 tam podanego

    a jesli chodzi o kolejne Twoje pytanie, to przyznam że nie bardzo rozumiem,
    zwłaszcza gdy popatrzę na temat dyskusji. wyceniam każdą operację na
    rachunku walutowym, natomiast samą wartość "pozostałą" na rachunku - tylko
    na koniec roku.
    wycena rachunku dewizowego np. na koniec każdego miesiąca wydaje mi się
    bzdurą.
    ale może źle Ciebie zrozumiałam
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-06-24 14:10:31
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "my way" <y...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na koniec roku.
    > wycena rachunku dewizowego np. na koniec każdego miesiąca wydaje mi się

    Ogólnie wycena na koniec roku w większości przypadków powinna całkowicie
    wystarczać,
    ale sam zmieniłem zdanie w tym miesiącu, gdy w związku z dużymi zmianami
    kursów miałem na koncie
    420 Euro i saldo konta -4200 zł.
    :-)

    czyli:
    wszystko zależy - mój program księgowy robi to 'od ręki', więc nie widzę
    przeszkód żeby to robić sobie co miesiąc...

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 4. Data: 2005-06-24 14:34:59
    Od: "my way" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wystarczać,
    > ale sam zmieniłem zdanie w tym miesiącu, gdy w związku z dużymi zmianami

    przy takim sposobie wyceny, jaki stosuję, czyli przy wpływach - kurs kupna
    banku, a przy rozchodach - kurs sprzedaży banku z jednoczesną korektą o
    róznice kursowe , zarówno na kontach rozrachunkowych z klientami jak i na
    koncie bankowym - taka sytuacja nigdy nie wystapi
    ale w Twoim przypadku - rozumiem, też tak bym postapiła

    wzajemnie

  • 5. Data: 2005-06-27 05:22:19
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    > koncie bankowym - taka sytuacja nigdy nie wystapi
    > ale w Twoim przypadku - rozumiem, też tak bym postapiła

    Różnica u mnie wystąpiła nie ze względu na nierozksięgowanie różnic
    kursowych na danej operacji (powiązanej z rozrachunkami)
    ale tylko i wyłącznie ze względu na wachania kursu związane z saldem
    konta...
    przykładowo:
    kupuję 100000 eur po 4,20 (saldo 420 000 zł)
    po kilku dniach:
    obciążają mi rachunek bankowy w kwocie 99580 eur po kursie 4,26 (424 200 zł)

    saldo konta: 420 eur -4200 zł.

    pomijam uzgodnienia rozrachunków i kont rozrachunkowych, bo różnice kursowe
    do tej operacji 99580 eur zostają zaksięgowane od razu....
    oczywiscie gdy konto nawet przy dużych obrotach ma spore saldo to rożnice
    nie będą zauważalne, ale często przy takim prawie wyczyszczeniu konta mogą
    pojawiać się takie kwiatuszki...

    p.s.
    ja używam symfonii, być może Twój program ma trochę inne rozwiązania,
    ale jeżeli: przy płatnościach i wpływach walutowych liczysz różnice kursowe
    (Wn/Ma) w odniesieniu do kont rozrachunkowych (tak jak robi to symfonia), to
    i tak powyższa sytuacja może wystąpić...

    :-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 6. Data: 2005-06-27 06:21:23
    Od: "my way" <y...@t...pl>

> [...]

    > nie będą zauważalne, ale często przy takim prawie wyczyszczeniu konta mogą

    u mnie bedzie tak:
    wartośc wpływu 99.580 x 4,20 = 418.236
    wartośc rozchodu 99.580 x 4,26 = 424.210,80
    róznica 5.947,80
    i tą róznicę ksieguję jako dodatnie róznice kursowe na koncie bankowym.
    w ten sposób saldo (420.000 -424.210,80+5.974,80 = 1.764,00) zawsze jest
    dodatnie, a jego wartość jest zawsze wartoscią ostatniego wpływu lub kilku
    wpływów.

> [...]
    > (Wn/Ma) w odniesieniu do kont rozrachunkowych (tak jak robi to symfonia),
    > i tak powyższa sytuacja może wystąpić...

    jak widzisz nie wystąpi, dlatego saldo rachunku wyceniam tylko na koniec
    roku

    > pozdrawiam
    > Łukasz Kaliński

    również