    From: xyz <x...@x...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zaokrąglanie wartości na fakturze
    Date: Mon, 13 Sep 2004 11:58:58 +0200

    Dnia 11-09-2004 01:13, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > On Sat, 11 Sep 2004, SP9LWH wrote:
    > [...]
    >

    > No, kiedy ja wzorem RoMana powiadam że się NIE wyrówna :)
    > Dane "dokładne" powinny np. obejmować wartości X,XXYYY
    > zaś "prezentowane" są X,XX (dwie cyfry "urzędowe").
    > Na początek przyjmijmy, iz obliczenia pośrednie robimy "tak
    > jak na fakturze" - czyli operujemy tylko na kwotach pośrednich
    > które *są zaokrąglane*. Oczywiście trzeba zauważyć iż wiele
    > wyników pośrednich różnych obliczeń (np. płacowych) MUSI
    > być tak liczonych (to dla zastrzeżenia dalej).

    Mimo, że na maturze miałem matematykę to jednak trochę trudno mi
    zrozumieć wasze wywody więc spytam wprost. Twój wywód jest prawdziwy dla
    liczb wcześniej zaokrąglonych, natomiast w przypadku zaokrąglenia
    liczb o dużej precyzji w większym zbiorze liczb zaokrąglenia znoszą się,
    czy dobrze rozumiem?

    --
    xyz

    Inteligo, mechanizm oszustwa: