  • 11. Data: 2006-11-15 14:10:14
    Temat: Re: Samozatrudniajšcy stracš przywileje podatkowe - jak to wyglšda w praktyce?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-11-2006 o 14:57:51 Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    napisał(a):

    > Dla mnie cyrk na kółkach, który ewentualnie może zrobić krzywdę tylko
    > zmuszonym do samozatrudnienia.

    No właśnie, kto zechce to to obejdzie jednym posunięciem pióra po umowie,
    a ci którzy nie mogą uciec przed tym zostaną i bez DG i bez umowy o pracę.
    Po co to komu potrzebne(zakłądając szczytność celu) - nie mam pojęcia

  • 12. Data: 2006-11-16 07:35:43
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 15 Nov 2006 14:57:51 +0100, Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > Dla mnie cyrk na kółkach, który ewentualnie może zrobić krzywdę tylko
    > zmuszonym do samozatrudnienia.

    Wbrew pozorom gdy się przeanalizuje skutki kontroli i wyrzucenia czegoś
    takiego z DG (zarówno podatek jak i ZUS) to skutki są gorsze dla
    zmuszającego niż dla zmuszanego.

  • 13. Data: 2006-11-16 09:35:10
    Od: Pawel <p...@W...pl>

    jureq napisał(a):

    > Wbrew pozorom gdy się przeanalizuje skutki kontroli i wyrzucenia czegoś
    > takiego z DG (zarówno podatek jak i ZUS) to skutki są gorsze dla
    > zmuszającego niż dla zmuszanego.
    Tylko, że wyższy ZUS i podatek płaci zleceniobiorca (zmuszany) więc to
    jemu będzie postawiony zarzut oszustwa skarbowego w razie próby obejścia
    tego przepisu. Zleceniodawca (zmuszający) może odmówić płacenia wyższych
    faktur o te 600zł...

    --
    Paweł

  • 14. Data: 2006-11-16 09:45:52
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 16 Nov 2006 10:35:10 +0100, Pawel napisał(a):

> [...]
    > jemu będzie postawiony zarzut oszustwa skarbowego w razie próby obejścia
    > tego przepisu. Zleceniodawca (zmuszający) może odmówić płacenia wyższych

    Zapominasz kto jest płatnikiem podatku dochodowego i składek ZUS od umowy
    zlecenia.

  • 15. Data: 2006-11-16 10:18:28
    Od: Pawel <p...@W...pl>

    jureq napisał(a):

    > Zapominasz kto jest płatnikiem podatku dochodowego i składek ZUS od umowy
    > zlecenia.

    Przy samozatrudnieniu podpisuje się najczęściej umowę o współpracy a nie
    umowę zlecenie i to zleceniobiorca płąci składki ZUS i podatek.
    Zleceniodawca płaci tylko fakturę (lub rachunek jeśli zleceniobiorca
    jest na ryczałcie).

    --
    Paweł

  • 16. Data: 2006-11-16 10:32:58
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 16 Nov 2006 11:18:28 +0100, Pawel napisał(a):

> [...]
    > umowę zlecenie i to zleceniobiorca płąci składki ZUS i podatek.
    > Zleceniodawca płaci tylko fakturę (lub rachunek jeśli zleceniobiorca

    Przecież cały czas piszemy o tym co będzie jeśli US uzna, że nie jest to
    samozatrudnienie (czyli nie jest to DG), tylko zwykła działalność
    wykonywana osobiście (czyli umowa zlecenie)

  • 17. Data: 2006-11-16 11:11:46
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-11-2006 o 11:32:58 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

    > Przecież cały czas piszemy o tym co będzie jeśli US uzna, że nie jest to
    > samozatrudnienie (czyli nie jest to DG), tylko zwykła działalność
    > wykonywana osobiście (czyli umowa zlecenie)

    Ale gdzie w sutawie napisali ze jesli nie DG to UZ?
    Ja czytałem i słyszałem że to będą INNE źrodła przychodów - czyli ani
    UZ/UoP
    ani DG - istna próżnia.

  • 18. Data: 2006-11-16 11:15:39
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-11-2006 o 12:11:46 t <r...@o...pl> napisał(a):

    > Ale gdzie w sutawie napisali ze jesli nie DG to UZ?

    Miało być "ustawie" ale jak tak się wczytałem przez chwile to to też pasuje

  • 19. Data: 2006-11-16 11:56:10
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 16 Nov 2006 12:11:46 +0100, t napisał(a):

    > Ale gdzie w sutawie napisali ze jesli nie DG to UZ? Ja czytałem i
    > słyszałem że to będą INNE źrodła przychodów - czyli ani UZ/UoP ani DG -
    > istna próżnia.

    Popatrz na to tak:
    Jest jakaś umowa. Szukamy w prawie (tak zasadniczo, to możemy się w tym
    wypadku raczej ograniczyć do Kodeksu Pracy i Kodeksu Cywilnego) co to jest
    za rodzaj umowy. Typowo zostaną nam trzy możliwości: umowa o prace, umowa
    o dzieło lub umowa zlecenie. Umowe o pracę na razie odłóżmy na bok. Z dwu
    pozostałych wypadków umowa o dzieło przy typowym samozatrudnieniu jest
    mniej prawdopodobna. Weźmy zatem umowę zlecenie. Taka umowa mogła
    dotychczas być wykonywana w ramach DG lub poza DG. Jeśli było to poza DG
    to właśnie wchodziło do *innych* *źródeł* *przychodu*. Teraz mamy nową
    ustawę, która podaje kiedy taka umowa nie jest wykonywana w ramach DG. A
    jeśli poza DG to na zlecającego są nałożone różne obowiązki: m. in.
    odprowadzenie zaliczek i składek ZUS. W wypadku umowy o dzieło poza DG
    jest niewiele lepiej. Co się stanie jeśli US uzna, że była to umowa o
    pracę, to już lepiej nie myśleć ;-)

  • 20. Data: 2006-11-16 12:36:38
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-11-2006 o 12:56:10 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

    > Popatrz na to tak:
    > Jest jakaś umowa. (...)

    A wiesz, zgadzam się - z tym wyjątkiem że wcale nie musi to być zlecenie
    ani dzieło.
    No i wtedy mamy próżnię - nie można delikwentowi zarzucić prowadzenia
    nielegalnej DG bo wszystko ma ładnie pozgłaszane, jednoczesnie wykonywane
    czynności
    pod nic zdefiniowanego w KC/KP się nie łapią. Czyli skutek odwrotny do
    zamierzonego
    bo mamy nienazwaną umowę i próżnię wokół.