  • 81. Data: 2006-11-24 15:42:58
    Temat: Re: Samozatrudniajšcy stracš przywileje podatkowe - jak to wyglšda w praktyce?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@W...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > udowadniać na postawie znowelizowanych przepisów ustawy o PIT, że nie
    > jest to działalność, bo nie pasuje do nowej definicji.
    > [..]
    > Już dotychczasowe przepisy prawa pracy regulują kwestie związane z
    > poprawną klasyfikacją umów. Z art. 22 kodeksu pracy wynika, że nazwa
    > umowy, np. umowa zlecenia, nie ma decydującego znaczenia dla oceny, czy
    > jest to umowa zlecenia. Zawsze należy uznać, że jest to stosunek pracy,
    > jeżeli praca jest wykonywana w warunkach typowych dla stosunku pracy -
    > wyjaśnia Agnieszka Pytlas-Skwierczyńska.

    Dokładnie to samo powiedziałem na początku tej dyskusji.
    Dla mnie to wszystko to bicie piany.

  • 82. Data: 2006-11-24 17:09:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Nov 2006, Pawel wrote:

> [...]
    > Już dotychczasowe przepisy prawa pracy regulują kwestie związane z
    > poprawną klasyfikacją umów. Z art. 22 kodeksu pracy wynika
    [...]

    Ano właśnie.
    Wniosek: rzeczona zmiana nic nie zmieni w faktycznym stanie prawnym,
    bo de facto owa *nowa* zmiana ma zerową skuteczność prawną a liczy się
    najwyżej już istniejąca możliwość "wywalenia z DG", która dla odmiany
    jak dotąd miała zerową skuteczność faktyczną.

    pzdr, Gotfryd

  • 83. Data: 2006-11-24 17:31:32
    Od: Pawel <p...@W...pl>

    Cavallino wrote:

    > Dokładnie to samo powiedziałem na początku tej dyskusji.
    > Dla mnie to wszystko to bicie piany.

    Wcześniej, zdaje się, PIP nie miał możliwości zgłoszenia oszustwa do Izby
    Skarbowej, teraz coś jakby skoordynowali działania.

    --
    Paweł

  • 84. Data: 2006-11-24 19:51:14
    Od: Władysław Kornatowski <s...@x...pl>

    > Mimo wszystko wydaje mi się, że liniowy to pikuś - gorzej z ZUSem, gdy
    > PIPa
    > uzna że to jest umowa o pracę i nie należy się miesięcznie ulgowe 250zł
    > tylko pełna kwota uzależniona od "wypłat"...

    Czwartkowa Gazeta Prawna twierdzi, ze z ZUS-em
    raczej problemu nie bedzie (w razie kontroli US).
    Napisali, ze ZUS po prostu nie bedzie poinformowany.

    Ja liniowego i tak nie mam, ale najbardziej balbym
    sie nieuznania tego co wkladam w KUP. I nie piszcie,
    ze prawo nie dziala wstecz, bo US zawsze kontroluje wstecz :-)
    (no zartuje, ale chodzi mi o to, ze jesli w 2007 kogos
    uznają ze nie jest DG, to wg przepisow, ktore obowiązywaly
    wczesniej, tez raczej nie jest DG).

    Latet

  • 85. Data: 2006-11-27 13:02:57
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Wcześniej, zdaje się, PIP nie miał możliwości zgłoszenia oszustwa do Izby
    > Skarbowej

    A co im tego zakazywało?