  • Data: 2015-07-03 00:36:15
    Temat: faktura zaliczka
    Od: "Piotr" <h...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Sprzedający: sp. z o.o.
    Kupujący: 1os. DG + VAT

    Zamówiłem towar za który zapłaciłem zaliczkę w czerwcu.
    Sprzedawca wystawił mi fakturę zaliczkę 7 dni po wpłacie zaliczki (jeszcze w
    czerwcu),
    twierdząc że tak musi i koniec.
    Z tego co ja znalazłem po ostatnich zmianach w VAT to taką fakturę może mi
    wystawić do 15. dnia miesiąca następnego po miesiącu w którym dokonałem
    zaliczki.
    Czy dobrze wyczytałem i taki jest stan aktualny?
    Czy dobrze rozumuję że dla sprzedawcy to w zasadzie obojętne czy wystawi fakturę
    zaliczkę w czerwcu czy w lipcu bo do VAT i tak musi przyjąć datę zapłaty, a u
    mnie jak dostanę fakturę w czerwcu to odliczam ten VAT w czerwcu, ale jak
    dostanę w lipcu to odliczam w lipcu?
    Czy dobrze to kumam?
    Chodzi mi o to że z pewnych względów wolałbym ten VAT odliczyć sobie w lipcu ;)

    Pozdrawiam
    Piotr