  • 11. Data: 2005-08-12 10:50:46
    Temat: Re: klopoty ze skladkami ZUS
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    R6 wrote:

    > wlasnie :) jaka jest teraz min. wart umowy zeby placic tylko zdrowotne?

    Z tego co czytam, to wyglada na to, ze umowa o prace na minimalne
    wynagrodzenia czyli 900 + coś lub umowa-zlecenie lub inna na kwote taka,
    od jakiej liczy sie skladki, czyli 1800 + cos

    niech mnie ktos poprawi, jak pomylilem...

    --
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________

  • 12. Data: 2005-08-12 11:07:20
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Herbi wrote:

    > I tutaj właśnie dopiero zostałby pracodawcą - na razie jest tylko
    > przedsiębiorcą ;)

    Się zastanawiałem, czy nie zatrudnić kogoś na etat, ale już
    przestałem...
    Wedle tego kalkulatora
    http://www.money.pl/podatki/kalkulatory/podatkowy/
    wychodzi, ze zeby pracownik dostal te 650 na treke, to ja musze placic
    prawie 1100 zlotych

    to wole na czarno zatrudniac...

  • 13. Data: 2005-08-12 11:24:17
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    no ale z jakiej ustawy to wynika?
    Czy ktoś z grupowiczów mógłby podać link do tej ustawy?

  • 14. Data: 2005-08-12 12:43:48
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 12 sie o godzinie 13:07, na pl.soc.prawo.podatki, mariposa doux
    napisał(a):

    > Wedle tego kalkulatora
    > http://www.money.pl/podatki/kalkulatory/podatkowy/
    > wychodzi, ze zeby pracownik dostal te 650 na treke, to ja musze placic
    > prawie 1100 zlotych

    Powoli, powoli mariposa......
    Ten rzeczony "Twój" 1100 to nie jest tak w rzeczywistości ... twój.
    Ty pokrywasz tylko FUS - ~187zł - reszta jest potrącana z dochodu
    pracownika.

    > to wole na czarno zatrudniac...

    hmmmm..... ;)
    Dosyć interesujące - biorąc pod uwagę ... grupę :P

    --
    Herbi
    12-08-2005 14:43:45

  • 15. Data: 2005-08-12 13:14:28
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Herbi wrote:

    > Powoli, powoli mariposa......
    > Ten rzeczony "Twój" 1100 to nie jest tak w rzeczywistości ... twój.
    > Ty pokrywasz tylko FUS - ~187zł - reszta jest potrącana z dochodu
    > pracownika.

    :]

    Musze zaplacic "za wszystko" ok. 1100 zlotych. Przy umowie na 900
    zlotych brutto dla pracownika. Pracownik zas dostanie "na reke" ok. 650
    zlotych.

    Czyli widzisz, ja place 1100, a ktos dostaje 650 - 450 zlotych "gdzis
    znika".

    > Dosyć interesujące - biorąc pod uwagę ... grupę :P

    no tak. a poniewaz tak nie robie - to nie zatrudniam w ogole.

    za wysokie sa te haracze panstwa. gdyby to bylo, ze moge za 750 miec
    pracownika, ktory dostanie 650 - to inna bajka, na to mnie jeszcze
    stac...

  • 16. Data: 2005-08-12 13:18:50
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    > A nie została ta "możliwość oszczędzania" właśnie wykluczona ??

    A czy ktoś zna dokładnie ustawę zmieniającą ustawę o Systemie ubezpieczeń
    społecznych wykreślającą art 9 ust 1 ustawy? Wydaje mi się, że nie zostało
    to usunięte.

    Pozdrawiam

    Damian.

  • 17. Data: 2005-08-12 13:25:57
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    mariposa doux wrote:

    "Zgodnie z nowym przepisem art. 9 ust. 2a osoba prowadząca działalność
    gospodarczą i wykonująca jednocześnie pracę na podstawie umowy
    agencyjnej lub umowy zlecenia albo innej umowy o świadczenie usług, do
    której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące
    zlecenia, oraz współpracująca przy wykonywaniu tych umów – będzie
    musiała płacić ZUS z działalności gospodarczej, jeżeli z tytułu
    wykonywania ww. umów podstawa wymiaru składek będzie niższa od
    obowiązującej tę osobę najniższej podstawy wymiaru składek z
    działalności gospodarczej"

    http://www.msp.money.pl/aktualnosci/warto_wiedziec/1
    02610/1/

    Ale tu jest tekst obowiazujacej do 16 sierpnia ustawy:
    http://www.infor.pl/dane/?akt_prawny=ok&akt_id=u6

    A tu tekst nowelizacji przekazany do sejmu:
    http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/3684_u.htm

    I jakos nie widze zeby do sejmu trafila nowelizacja Art. 9 ust. 2a

    Hmmm?

    Znaczy sie - nie ma zmian w umowach-zlecenia i niskim zusie.

  • 18. Data: 2005-08-12 13:35:52
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Damian wrote:

    > A czy ktoś zna dokładnie ustawę zmieniającą ustawę o Systemie ubezpieczeń
    > społecznych wykreślającą art 9 ust 1 ustawy? Wydaje mi się, że nie zostało
    > to usunięte.

    wyglada na to, ze faktycznie nic nie zmienili
    --> tekst nowelizacji przekazany do sejmu:
    http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/3684_u.htm

    Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o zmianie ustawy o
    systemie ubezpieczen' spo?ecznych oraz niektórych innych ustaw
    Dz.U. 2003 nr 166 poz. 1609

    http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

  • 19. Data: 2005-08-12 13:48:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mariposa,

    Friday, August 12, 2005, 3:14:28 PM, you wrote:

    [...]

    > Czyli widzisz, ja place 1100, a ktos dostaje 650 - 450 zlotych "gdzis
    > znika".

    "Gdzieś znika"? Masz rodziców lub dziadków na emeryturze/rencie? Teraz
    już wiesz, gdzie "znika"?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2005-08-12 14:09:36
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > "Gdzieś znika"? Masz rodziców lub dziadków na emeryturze/rencie? Teraz
    > już wiesz, gdzie "znika"?

    jak dla mnie - znika.