  • 11. Data: 2010-12-24 08:34:39
    Temat: Re: przejęcie firmy przez rodzinę po zmarłym rodzicu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Dec 2010, andrzej wrote:

    > Mądrze piszesz, ale nic mi po Twoim sprzeciwie, bo faktem jest, że już żadna
    > transakcja nie będzie firmowana NIPem, Regonem i Peselem zmarłego, więc nowy
    > podmiot trudno będzie nazwać kontynuacją starego.

    To prawda, ale skoro podmiotem jest zmarła osoba, to trudno oczekiwać
    innego skutku - a efektem jest przejęcie "praw i obowiązków" pod
    innym NIPem, REGONem i PESELem.
    Przecież FAKTYCZNIE prowadzenie takiej DG będzie sprawowane przez inną
    osobę, i to właśnie upozorowanie że nic się nie zmieniło pod płaszczykiem
    "osoby prawnej" zaprzecza stanowi faktycznemu.
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-12-24 14:49:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    > Sprzeciw, Wysoki Sądzie.
    > Obrazę prawa materialnego opisałem w sąsiednim poście, wskazując na
    > szerokie pojęcie "długu" oraz przykładowe regulacje dla umowy zlecenia ;)
    > Ale za to zawiera zapis art.922 Kodeksu cywilnego.
    > Bardzo polecam :)
    > Szczególnie słowa: "prawa I OBOWIĄZKI zmarłego PRZECHODZĄ"...
    > Oczywiście spadkobierca nie jest zniewolony - zawsze może spadek
    > odrzucić. Wolno mu.
    > Ale na wypadek jakby jednak chciał przyjąć, to wyłącznie RAZEM
    > ze zobowiązanimi :)

    Jeszcze można przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2010-12-28 09:50:27
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Gotfryd,
    >
    > Jeszcze można przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza...
    >
    > [...]

    (wiedzialem, ze ktos to wyciagnie :)
    Z dobrodziejstwem inwentarza to nie jest przypadek odrebny. Z
    dobrodziejstwem inwentarza == RAZEM ze zobowiazaniami, tylko
    odpowiedzialnosc za te zobowiazania zostaje ograniczona...

    Wieslaw

  • 14. Data: 2010-12-28 17:07:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/28/2010 3:50 AM, Wwieslaw wrote:

> [...]
    > dobrodziejstwem inwentarza == RAZEM ze zobowiazaniami, tylko
    > odpowiedzialnosc za te zobowiazania zostaje ograniczona...

    dodam jeszcze ze ograniczona nie "do spadku" a do "wysokości wartosci
    spadku".
    roznica jest taka, ze jak odziedziczyłeś np. zadłużony, zdezelowany
    jacht pełnomorski warty np. milion złotych. to dłużnik ma prawo domagać
    się spłaty długu, i owszem tylko do wysokosci miliona złotych, ale nie
    jest ograniczony do dochodzenia tego "tylko z jachtu". Rownie dobrze
    moze sprzedac twoja chałupe, ale nie wiecej niz za milion. :)