  • 11. Data: 2005-08-02 18:20:54
    Temat: Re: siedziba zadłużonej firmy w moim domu
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 2 sie o godzinie 18:10, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik news
    napisał(a):

    > Czyli kupując KAŻDY samochód. Albo inny środek trwały.
    > Wyjaśniając mniej zorientowanym - jakbym miał samochód "firmowy" to
    > nikt mi nie zabroni "przekazać go na potrzeby osobiste" (wykreślając
    > z EST) i sprzedać jako "osobisty".
    > Ale ponieważ nie ma czegoś takiego jak "majątek firmy osoby fizycznej"
    > - z dochodowego p. widzenia to byłby nadal taki sam tak samo mój
    > samochód - zobowiązanie podatkowe nadal by go obciążało.

    > ...ściślej: nie zapłaciła jakichś podatków. Zgadza się...

    Heh - jak to czytam to dochodzę do wniosku że to całkiem fajny sposób na
    uzyskanie środków finansowych :)
    Po prostu, prowadząc działalność, sprzedaję osobie fizycznej samochód który
    kiedyś był "na majątku firmy". Następnie nie spłacam należnych podatków,
    komornik sie melduje u ..... nowego właściciela tego samochodu który ode
    mnie kupił, i który to dokonał pełnego rozliczenia ze mną.
    Komornik mu go w majestacie prawa .... egzekwuje ???

    No to skoro tak jest - to ...... :D

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 12. Data: 2005-08-02 21:58:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Aug 2005, Artur Ch. wrote:
    [...]
> [...]
    > kiedyś był "na majątku firmy". Następnie nie spłacam należnych podatków,
    > komornik sie melduje u ..... nowego właściciela tego samochodu

    Nie tak szybko - jak się zamelduje to "nowemu" będziesz musiał
    oddać. Nadto odpowiedzialność jest solidarna i nie wątpię iż najpierw
    komornik zajrzy do ciebie ;)

    > mnie kupił, i który to dokonał pełnego rozliczenia ze mną.
    > Komornik mu go w majestacie prawa .... egzekwuje ???

    To może się zdarzyć.
    Zawsze wszystkim teoretykom ludowcom (którzy jakby co to chcą mieć
    "pewną pracę z wypłatą i urlopem" ale doradzać jak łupnąć przedsiębiorcę
    to umieją że hoho) pocieszam iż ich argument przy dyskusjach o odliczaniu
    VAT (znaczy: że odliczaniu VAT z faktury która została NIE wpisana
    u sprzedawcy - a więc sprzedawca okradł a nabywca ma odpowiadać)
    może się na nich samych sprawdzić.
    A nuż kupia taki samochód :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd