  • Data: 2021-01-10 09:51:41
    Temat: Deklaracje elektroniczne
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jak chciałbym złożyć jakiegoś PITa przez program, którego używam
    do księgowania czy poprzez e-Deklaracje, to musi tam być
    formatka odpowiadająca formularzowi, który wymagany
    jest za dany rok. Wygląd (wymagane pola) to z reguły jakieś
    rozporządzenie ministra finansów. Więc żeby pokazały się
    jakieś formularze do rozliczeń 2020 roku, to musiało by się ukazać
    rozporządzenie a może nie?
    W programie e-Deklaracje nie widzę żadnych formatek do rozliczeń za 2020
    (program zaktualizowany)
    ale z mojego programu do prowadzenia KPiR wygenerowałem
    VAT-7, VAT-7UE oraz PITy-11 i PIT-4R i wysłałem te dokumenty
    (VAT za grudzień 2020 i roczne PITy-11, 4R)
    Nie widzę natomiast PIT-36L czy PIT-36?

    Kto odpowiada za przygotowanie tej komunikacji i jak to sprawdzić?
    Tzn czy jest już ustalony jakiś wzór i tylko programiści się spóźniają
    z przygotowaniem? Czy nie ma rozporządzenia i dlatego trzeba czekać.
    Teoretycznie PITa rocznego za 2020 mogę złożyć 1 stycznia 2021,
    ale nie można, bo nie ma jak.
    Kto za to odpowiada i czym to jest zagrożone?
    Powiedzmy, że jestem pieniaczem i chciałbym kogoś pozwać
    za to, że nie mogę tego zrobić a mam prawo.
    Ewentualnie jak to zrobić, bo pewnie można samemu coś zrobić -
    w sensie wysłania, ale ja jestem zupełnie zimny w temacie
    tej wymiany informacji.