    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sun, 10 Jan 2021 04:24:38 -0800 (PST)
    Subject: Re: Broszurowanie KPIR
    From: Adam <a...@g...com>

    > Jaki jest u Ciebie charakter różnic kursowych?
    > Jak kupujesz (waluta) i jak sprzedajesz?

    Kupuję usługę w UE (bez VAT import 28b) w EUR w połowie miesiąca (płacąc kartą). I po
    kilku dniach mam ją rozliczoną w banku.
    Miesięcznie mam jedną taką zakupową FV plus czasem 1-2 sprzedażowe (eksport usług).
    Dogaduję się tak, że zawsze płatność (najczęściej w USD, EUR) za sprzedażowe jest w
    tym samym miesiącu (przez Paypal) co FV.

    Do każdej transakcji robię DW z różnicą kursową na którym piszę kurs NBP, kurs
    przeliczeniowy banku lub paypal i wyliczam różnicę
    (zawsze wychodzą ujemne ;).

    Jak to jest podpięte do oryginalnej faktury dostawcy w EUR to DW stanowi też info o
    kursie/tabeli NBP (po jakim wpisałem do KPIR).
    Dlatego to spinałem razem (plus wyciąg z banku lub paypal z przeliczeniem ich kursu
    na PLN)

    Oczywiście na własnych fakturach (sprzedażowych) dodane mam przeliczenie wg. kursu
    NBP z poprzedniego dnia roboczego.