  • Data: 2002-07-22 08:09:18
    Temat: Re: DG
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Oliwia napisał:

    > dobre pytanie poniewaz we wpisie ewidencji DG mam oznaczenie przedsiebiorcy
    > .... czyli moje imie i nazwisko i dalej nazwa i nazwa juz jest bez imienia i
    > nazwiska ...

    Polecam lekturę prawa działalności gospodarczej.
    Definicja oznaczenia przedsiębiorcy (art. 4 pkt. 7) to w przypadku
    osoby fizycznej "..imię i nazwisko *oraz* nazwa pod ktorą wykonuje on
    działalność". Oraz - tzn. imię i nazwisko nie jest częścią nazwy,
    chociaz nic nie stoi na przeszkodzie aby nią było.

    Urzędy na ogoł nie dopisują nazwiska przedsiębiorcy do nazwy firmy,
    chyba że to jest np. "Firma Handlowa Nowak" - w takim wypadku
    nazwisko przedsiębiorcy jest integralną częścią nazwy własnej
    przedsiębiorstwa. Ale kierując sie wskazaniami prawa działalności
    gospodarczej należalo by i ta nazwę poszerzyć o imie i nazwisko
    przedsiębiorcy.
    Zawsze do nazwy firmy trzeba *dodać* imię i nazwisko właściciela fimy.
    Skrótów nazw nie dokunuje sie przez usunęcie imienia i nazwiska, bo
    nie jest to częśc nazwy.
    Nazwa krócona od Przedsiębiorstwa Budowlanego "DOM" Jan Nowak to może
    byc "DOM" Jan Nowak, ale nie po prostu "DOM".
    Oczywiście, w praktyce nieprzyjemności z powodu nieużywania imienia i
    nazwiska właściciela firmy mozna mieć tylko z tytułu VATu - sama się
    jeszcze z takim przypadkiem nie spotkałam, ale swego czasu rzepa
    pisała sporo na ten temat (trzeba by pogrzebac w archiwum - m. in. że
    były sygnały z US że jest cos czego mozna się czepić, bo nazwa firmy
    bez nazwy przedsiębiorcy na fakturze VAT jest nieprawidłowa a więc
    mozna zakwestionować odliczenie VAT jeżeli nie ma noty korygującej).

    Reasumując - imię i nazwisko przedsiębiorcy nie jest z zasady częścią
    nazwy firmy a obowiązkowym dodatkiem.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk