  • Data: 2007-09-13 21:51:53
    Temat: Re: DG bez meldunku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Sep 2007, t...@o...pl wrote:

> [...]
    [...]
    > Złoż doniesienie o (podejrzeniu) popełnienia przestępstwa przez
    > funkcjonariusza publicznego,

    Ściślej - dwu.
    Jedno polega na tym, że bezzasadnie odmówił rejestracji, tak
    jak piszesz.
    A drugie polega na tym, że występując jako osoba urzędowa która
    powzięła informację o złamaniu przepisów nie powiadomił urzędnika
    w sąsiednim okienku że zgłaszający się powinien zostać ukarany
    mandatem za niedopełnienie obowiązku meldunkowego ;)

    [...]
    > Gwóźdź programu:

    Co racja to racja :)

    > Co do odmowy przyjęcia wniosku - baba w oknie nie ma prawa nie przyjąć.
    > Zawsze zmuś taką
    > do napisania odmowy na piśmie.

    To moze nie być proste, ale jakiś czas temu prosiłem o przypomnienie
    podstawy prawnej, bo mi "dzwoniło", a nie mogłem skojarzyć.
    Wyszło że odmowa "czynności urzędowej która może narazić petenta
    na szkodę" (tak pi razy oko, z głowy czyli z niczego), idzie
    o ew. odmowę "dania na piśmie", jest przestepstwem, czyli
    kwalifikuje się do wezwania policji.

    pzdr, Gotfryd