    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Data nabycia w SD-Z2
    Date: Wed, 7 Apr 2021 12:22:20 +0200

    W dniu 2021-04-07 o 10:28, t-1 pisze:

    > To nie jest żadna darowizna tylko spóźnione wydatki na twoje wychowanie
    > i spłata zobowiązań edukacyjnych. Nie powiesz, że nie gonił cię do nauki
    > i miał za to płacić.

    Co jakiś czas trafiam w necie na informacje, że US miewa na ten temat
    inne zdanie i wolę się zabezpieczyć niż potem kopać z koniem.
    Ktoś, kiedyś, przy innej okazji, na innej grupie napisał, że jak pomagał
    córce spłacać kredyt to w sumie sprowadziło się do wysyłania mniej
    więcej raz na rok takiej deklaracji. Czyli przez pół roku zbierał się
    limit, potem było pół roku czasu i zapewne składała deklarację
    obejmującą wszystkie wpłaty z roku (włącznie z tym co zbierało się na
    limit), aby można było znów zacząc od zera, a nie że limit już
    wyczerpany. Żałuję, że wtedy nie dopytałem o wszystkie szczegóły, a
    napisał, że wszystko było konsultowane z US.

    Syn przerwał studia (planuje od października studiować na innej uczelni
    w innym mieście).
    US podobno uznaje takie przelewy jako obowiązek alimentacyjny tylko pod
    warunkiem, że otrzymujący je podejmuje jakieś działania (kursy itp)
    zmierzające do uzyskiwania przychodu w przyszłości. Ale trzeba to jakoś
    udowodnić. Na przygotowywanie się samemu do egzaminu nie ma kwitów.
    W dziedzinie syna (dyrygentura chóralna) jest obecnie totalny zastój -
    mało kto organizuje jakieś koncerty (poza TVP, ale to nie chóry), a
    podejmowanie jakichkolwiek działań (zgodnie z wymogiem US) w sumie nawet
    grozi śmiercią. Na próbie chóru wystarczy jeden chory i... . Już raz
    przechorował (ewidentnie nie bezobjawowo), ale na tyle dawno, że znów
    może złapać (podobno powtórne przechorowanie bywa cięższe od pierwszego).

    W sumie wygląda mi, że nie dowiem się inaczej niż bezpośrednio w US.
    Zbieram się do tego, ale jeszcze nie sprawdziłem czy da się coś
    telefonicznie, bo osobiście to może jak nas wyszczepią, tylko, że to
    będzie już za późno.
    Dlaczego u nas wszystko co mogło by być proste musi być skomplikowane.
    Nie stawiam '?' bo to w sumie nie jest pytanie.
    P.G.