  • Data: 2002-03-27 15:59:39
    Temat: Re: Export
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik CHODPOL <c...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a7s7ak$l98$...@n...tpi.pl...

    > Wylicza się wg kursu na SAD-ie z dnia odprawy celnej.
    >
    > Pozdro
    > Wilbert

    Ja jednak dalej uważam że do rejestru Vat wylicza się w/g kursu NBP z dnia
    przekroczenia granicy ( ustawa o Vat Art.4 punkt 4 -Eksport-rozumie się
    przez to potwierdzony przez graniczny urząd celny wywóz towarów z polskiego
    obszaru celnego ) Potwierdzeniem nie jest oprawa celna lecz pieczatka z
    przekroczenia granicy.Wartość z SAD-jest dobra przy wyliczeniu danych do
    księgowanie a nie do rejestru Vat.Nie zmienia to kwoty Vat bo jest i tak
    stawka 0 % ( jeśli są spełnione warunki eksportu ) ale gdy się występuje o
    zwrot to jest to istotne bo inna jest podstawa do wyliczenia zwrotu.
    Potwierdziła mi to też kontrola US.