  • Data: 2020-10-01 13:43:03
    Temat: Re: Inwestycja w mieszkanie (flip) a podatek PIT
    Od: rex <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 30 września 2020 o 12:02:16 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    pewne okoliczności życiowe zmuszą nas do sprzedaży. I co, cz to DG? :)
    > Z pierwszego posta rozumiałem, że planujecie robić to stale.
    > No bo jak macie środki i nie macie co z nimi zrobić i w związku z tym
    > chcecie ulokować to jeśli ulokujecie, wyremontujecie i sprzedacie to
    > jesteście w punkcie wyjścia - znów macie środki do ulokowania.

    Niezupełnie. Te środki są TERAZ wolne, ale za rok już może będą komuś potrzebne.

    babka powiedziała, że na każdy zakup muszą być wystawiane 4 faktury. Czyli jeśli np.
    kupimy materiały budowlane za 1000 zł to ta kwota ma zostać rozbita proporcjonalnie
    do udziału w mieszkaniu. Ktoś kto ma 20% udziału na swojej fakturze będzie miał 200
    zł.
    > Ja mogę mieć jedną zapewne z powodu wspólności majątkowej.
    jedną fakturę na której - w polu Nabywca - będą wyszczególnieni wszyscy
    współwłaściciele mieszkania, a udział w kosztach na fakturze będzie wynikał z aktu
    notarialnego (będzie proporcjonalny do udziały w mieszkaniu).
    > Jak kiedyś dzwoniłem do krajowej informacji podatkowej (czy jakoś tak)
    > to zadziwiły mnie odpowiedzi w stylu, że mam się w swoim US dowiedzieć
    > jaka jest tu lokalna praktyka - co akceptują, a co nie.
    > To pośrednio świadczy o stanie państwa.
    Dokładnie tak. Nie raz czytałem, że interpretacje podatkowe określonej sprawy w
    urzędach skarbowych są różne. Po części wynika to z nieścisłego prawa podatkowego.

    zakwestionować te faktury i będę musiał zapłacić wyższy podatek PIT (większa podstawa
    opodatkowania).
    > Może najlepiej dowiedzieć się w swoim US. Tylko, co jak za pół roku
    > 'lokalna praktyka' się zmieni.
    To nie takie proste. Bo ja jestem z innego miasta niż moi wspólnicy. Może być tak, że
    "lokalna praktyka" w moim urzędzie skarbowym będzie jakaś tam, a w urzędach
    skarbowych moich znajomych inna.

    to cała zabawa nie byłaby rentowna.
    księgowości przez kilka miesięcy. W przypadku sp. z o.o. większe koszty prowadzenia i
    podwójne opodatkowania

    > A może 4 niezależne zwykłe zgłoszenia DG i każdy kupuje sobie kawałek
    > mieszkania. To chyba nie jest wykluczone.
    > Jakoś ludzie prowadzą takie DG i jakoś to udaje im się rozliczać.
    Jeśli już mielibyśmy to jakoś sformalizować to założylibyśmy s.c. lub sp. z o.o.
    Zakładanie 4 osobnych DG nie miałoby większego sensu - wtedy roboty
    księgowo-podatkowej byłoby w przybliżeniu 4x więcej niż przy jednej spółce.