  • Data: 2002-04-08 19:24:11
    Temat: Re: Jak to teraz jest z ZUSem.
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0204072350260.28440-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...
    > Ja wiem... Po drugie (na przykład) nie wszystko można
    > robić "na czarno" (firmy np. potrzebują faktury lub rachunku)

    To na taką drobnicę jest "umowa o dzieło".
    I tu też jest problem.... Wiem, wiem...

    Do mnie nie dociera prowadzenie działalności permanentnie stratnej.
    Odnoszę wówczas wrażenie, ze ktoś kogoś "robi w konia":-))
    No bo po co się babrać w kontakty z miłymi "inaczej" urzędnikami wszelkiej
    maści, płacić >300 zł jakiemuś biuru rachunkowemu, płacić >500 zł na ZUS, o
    opłatach bankowych, pocztowych i innej drobnicy nie wspominając, nie mogąc
    na to zarobić ????

    Państwo pomaga ???
    Szczególnie jak ktoś był marnie opłacanym najemnikiem, którego zamieniono w
    bezrobotnego, i chciałby uczciwie dorobić ?
    Nikt takiemu nie pomoże. Może tylko płakać, szukać innych pracodawców, albo
    kraść.
    Szansę w handlu ulicznym czy usługach pospolitych ma jedynie wtedy gdy
    znajdzie tego pierwszego "sponsora". Tego kogoś, kto mu zawierzy i da
    zaliczkę na materiały.
    Albo ma "pomocną dłoń" w rodzinie czy wśród znajomych.

    Co ja mogę takiemu doradzić ? jeśli się nad nim ulituję ?
    Jedynie, żeby mi "na czarno" przekopał ogród, albo zrobił cokolwiek innego
    pożytecznego, za co mu zapłacę. Jak zrobi to dobrze, polecę go innym, będzie
    miał szansę....

    Niestety te "głupie" dwie średniomiesięczne krajowe pensje trzeba mieć
    odłożone na starcie, na opłaty państwowe, aby otwierać legalną działalność
    gospodarcza w zakresie własnoręcznych usług.