  • Data: 2010-10-22 22:17:48
    Temat: Re: Konto dla DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 Oct 2010, Zozin wrote:

    > Jakie są kary za niezgłoszenie dodatkowego konta dla DG?
    > Czy można używać konta prywatnego do DG

    Y... moje pierwsze standardowe pytanie: a konto gospodarcze,
    to niby jest jakie?
    Nieprywatne? :O
    Znaczy państwowe czy komunalne? ;)

    > (w sensie drukować na fakturze i otrzymywać wpłaty) - czy za to
    > coś grozi, jest możliwość sprawdzenia?

    Możliwość sprawdzenia przez US wynika na dzień dobry z dwu rzeczy:
    - tego że chcesz ujawniać na f-rze :)
    - kontroli krzyżowych

    > Chodzi oczywiście o to, żeby poborca nie paraliżował mi możliwości
    > spłacenia zaległości - jak przestanę płacić dostawcy, przestanę być
    > pośrednikiem - nie będzie kasy na spłatę podatków.

    Ale chyba coś pomyliłeś.
    Przepisy podatkowe akurat w przypadku konta bankowego przewidują
    *faktyczne* powiązanie z DG, a *nie* poprzestają na powiązaniu
    deklaratywnym!
    Tj. "kontem związanym z DG" staje się nie tylko konto, które w myśl
    umowy z bankiem jest *przeznaczone* do DG, lecz na mocy przepisów
    staje się konto które jest *faktycznie wykorzystywane* do DG.

    Przykład z ustawy o podatku dochodowym:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    14
    1. Za przychód z działalnoœci, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3,
    uważa się[...]
    2. Przychodem z działalnoœci gospodarczej sš również:
    [...]
    5) odsetki od œrodków na rachunkach bankowych utrzymywanych w zwišzku
    z wykonywanš działalnoœciš,
    ---

    ...i dalej:
    http://sjp.pwn.pl/slownik/2547604/zwi%C4%85zek

    Prawdopodobieństwo "namierzenia" wydaje się niewielkie, ale tylko tak
    długo jak długo US nie zechce właśnie "szukać pieniędzy" (np. za
    zapłatę podatku).

    pzdr, Gotfryd