    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta faktury?
    Date: Thu, 3 Jun 2021 12:38:20 +0200

    W dniu 2 cze 2021 o 07:02, cef pisze:

    > Przy rozliczeniu korekty jest zawsze odwołanie do korygowanej faktury,
    > ale rozliczasz w okresie, w którym korekta jest wystawiona i tak jak
    > rozliczasz podatki za ten okres.

    Jest to też furtka do księgowania zapomnianych faktur zdolnych ;)
    do otrzymania duplikatów -- data wystawienia duplikatu jest wówczas
    dobrą (prawie ;) dobrą) datą do księgowania. (zbyt starych faktur
    nie można księgować i nie można pomijać faktur wzbogacających, co
    pozornie ;) sprawia konflikt niemożliwy do rozwiązania)

    > Ja też bym olał - nawet jak w JPK będzie widać, to
    > przy takiej kwocie-jeśli korekta jest zmniejszająca -jak Ci się nie
    > chce nic robić - to zawsze możesz nie zauważyć albo nieświadomie
    > zgubić fakturę i nic nie robić.

    W jakim celu? Umie księgować dodatnie -- zaksięguje ujemną.
    Raz zaksięguje ujemną -- będzie miał w przyszłości łatwiej.
    Pominie tę -- będzie miał w przyszłości trudniej. (będzie
    miał kolejne ujemne)

    > Ja miałem wiele faktur, które już w czasach JPK gdzieś ugrzęzły
    > i nigdy nie zostały uwzględnione, bo znalazły się za późno albo wcale.

    Koryguję w takich wypadkach... W szczególności proszę o duplikaty...

    --