  • Data: 2008-05-05 12:56:48
    Temat: Re: "Mała Księgowość" Rzeczpospolitej i fakturowanie
    Od: m_kola <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    OK, odgrzewam temat ale trochę poczytałem i być może wiem chociaż jak
    zadać pytanie.
    Mój tok rozumowania jest taki:
    Jeśli zakupiłem laptopa za kwotę 2299zł brutto to mogę (ale nie muszę)
    tego dawać do EŚT. Więc chcę dać to zatem dodaję środek trwały z
    dokumentem np 1/ST/2008. Ponieważ mogę dokonać jednorazowej
    amortyzacji co robię. Naliczam amortyzację (100%) a następnie
    wspomniany wcześniej dokument (1/ST/2008) wprowadzam podobnie jak
    "zwykłe" fv zakupowe. Czy dobrze to rozumiem? Jeśli tak to proszę o
    info jaki rejestr powinienem wybrać:

    W programie dostępnych jest 7 różnych rejestrów VAT:
    1 - Dostawa towarów i usług
    2 - Opodatkowane nabycie środków trwałych związane wyłącznie z
    czynnościami opodatkowanymi
    3 - Opodatkowane nabycie środków trwałych związane z czynnościami
    opodatkowaną i zwolnionymi
    4 - Opodatkowane nabycie środków trwałych związane wyłącznie z
    czynnościami zwolnionymi
    5 - Opodatkowane nabycie towarów i usług pozostałych związane
    wyłącznie z czynnościami opodatkowanymi
    6 - Opodatkowane nabycie towarów i usług pozostałych związane z
    czynnościami opodatkowanymi i zwolnionymi
    7 - Opodatkowane nabycie towarów i usługpozostałych związane wyłącznie
    z czynnościami zwolnionymi
    8 - Import usług związany wyłącznie z czynnościami opodatkowanymi
    9 - Import usług związany z czynnościami opodatkowanymi i zwolnionymi
    10 - Import usług związany wyłącznie z czynnościami zwolnionymi
    11 - Import usług zaliczonych do środków trwałych związany wyłącznie z
    czynnościami opodatkowanymi
    12 - Import usług zaliczonych do środków trwałych związany z
    czynnościami opodatkowaną i zwolnionymi
    13 - Import usług zaliczonych do środków trwałych związany wyłącznie z
    czynnościami zwolnionymi

    oczywistym dla mnie jest, że wszelkie importy itp odpadają;)
    i jak to wpisać do KPiR:

    1 - Bez wpisu do księgi
    7 - Sprzedaż towarów i usług
    8 - Pozostałe przychody
    10 - Zakup towarów i materiałów według cen zakupu
    11 - Koszty uboczne zakupu
    12 - Wynagrodzenia w gotówce i naturze
    13 - Pozostałe wydatki
    15 - Inne koszty