  • Data: 2003-03-04 13:46:13
    Temat: Re: Monitor jak zaksięgować?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Gotfryd Smolik news" <

    przekopiowalem ze srodka...:

    Mysle ze jest tak

    mamy "wydatki na ulepszenie"...

    Do "wydatkow na ulepszenie" dajemy wszystko OPROCZ
    "elementow ... ktorych cena jednostkowa nie przekracza 3 500".
    (tak bylo dotad i to szlo na zwiekszenie WP - ST)

    w wyniku dopisania mamy sytuacje, ze na razie idzie to w koszty

    w momencie gdy dla danego ST "wydatki na ulepszenie"
    przekracza w roku 3 500 ST "jest ulepszony"
    "korygujemy koszty" i powiekszamy WP -ST
    teraz juz do konca roku "wydatki na ulepszenie" powiekszaja WP

    > On Fri, 28 Feb 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    > [...]
    ktorych

    > Dlatego że ustawodawca napisał: "w tym także". Czyli wymóg
    > ceny jednostkowej *nie jest* obowiązujący w przypadku
    > przekroczenia łącznej kwoty ulepszeń 3500zł/rok.
    > Inaczej czytamy ten sam tekst :)

    No wlasnie - inaczej czytamy.
    Bo dla mnie "w tym takze" oznacza, ze "cena jednostkowa ponizej"
    wylacza wydatki z sumowania.

    Popatrz.. JAKI SENS bylby pisana o "cenie jednostkowej.."

    > [...]
    [...]

    > Przyznam że w ten sposób na sprawę nie patrzyłem, uczy się
    > człowiek czas cały :)
    > Niemniej wytłumacz mi drobny dysonans: w zdaniu pierwszym
    > jest "jednostkowo 3,5kzł". Przyjmując że twoja interpretacja
    > jest jedynie prawidłowa (tj. wyklucza to co mówię o sumie
    > wydatków - *nawet jeśli są to wyłącznie elemety jednostkowo
    > <3,5kzł)) - to jak się ma ww. koszt 500 montażu do
    > określenia "rocznie" ???
    > Elementy mam liczyć "każdy osobno" (bo tak rozumiem
    > twoje stanowisko), ale przy montażach mam udawać że
    > określenia "w roku" to nie widzę ??

    Ja mowie o satanie dotychczasowym i OBECNYM.

    Dotychczas nie bylo podstaw dac tych 5 stow w KUP
    bo okreslenie cena jednostkowa bylo tylko do "czesci".

    Wobec tego te 500 PLN OD RAZU powinno zwieszyc WP

    teraz DODANO to o sumowaniu.
    wiec teraz juz jest podstawa, by "dac w koszty"
    .
    > [...]
    >
    > No dobrze.
    > Kupuję dwie karty po 3100zł, każda z montażem za 300zł.
    > Wytłumacz mi co robi określenia "w danym roku podatkowym
    > przekracza 3500zł" w kontekście przykładu.
    > Jeśli mi powiesz że *każdy* element (z montażem) ma mieć
    > "w roku" ???

    Wg interpretacji ktora WG MNIE wynika z ustawy
    po tej operacji masz dzie czesci "w kosztach" (na zawsze) po 3 100 kazda
    i 600 zl tez w kosztach.. bo nie przekroczylo 3 500 ale tylko warunkowo...

    > [...]
    >
    > Rozumiem, przyjąłem, podpisuję protokół rozbieżności :)
    > Natomiast ponawiam wezwanie: z chęcią poczytam co inni sądzą
    > o wykładni "nowego" przepisu :)

    Wlasnie w sasiednim liscie czytam cos o Pani Agacie i jej wypowiedzi,
    ale ja tej wypowiedzi nie widze...

    > [...]
    >
    > Możesz w końcu ustalić czy ty wymagasz w końcu aby każde
    > "ulepszenie" *z osobna* miało >3,5 kzł, czy jednak *łącznie* ??
    > Bo napisałeś znowu że "łącznie" i już nie wiem co myśleć :[

    Mysle ze jest tak

    mamy "pozabilansowe" "wydatki na ulepszenie"...
    Do "wydatkow na ulepszenie" dajemy wszystko OPROCZ
    "elementow ... ktorych cena jednostkowa nie przekracza 3 500".
    (tak bylo dotad)
    w wyniku dopisania...

> [...]
    "korygujemy koszty" i powiekszamy WP -ST
    teraz juz do konca roku "wydatki na ulepszenie" powiekszaja WP

    > [...]
    >
    > Popatrz na twóje poprzednie zdanie (że nieuniknione, bo wydajesz
    > 2kzł i znowu 2 kzł). IMHO wydajewsz 5800zł więc jest to ulepszenie.
    > I nieważne czy te opony nabywasz naraz czy "2+2".

    > Przyjąłem, nie zostałem przekonany :)
    >
    > [...]
    >
    > Znaczy, sugerujesz że przepis został celowo skonstruowany tak
    > żeby zakup w peryferii za 3400 i montaż za 200zł musiałby być
    > zrobione w różnych latach podatkowych, aby nie powodować

    Sugeruje ze znowu namieszano i ze z tego naieszania wyinka, ze teraz juz
    te 200 mozna od razu w koszty...

    > [...]
    >
    > Zgoda. Ale to by każdy zrozumiał, więc za bardzo odstawałoby
    > poziomem od reszty przepisów ;> !
    >
    > [...]
    >
    > Przyznam że ten składnik rozumowania (o zaliczeniu usług do
    > ulepszenia) mi wyłożyłeś, tylko ciekaw jestem twojej opinii
    > dla mojego przykładu :) (suma kosztów dla jednostkowego elementu
    > nie przekracza 3,5 kzł, ale każdy element z kosztem *w roku*
    > [czyli dwoma montażami] - przekracza) :)

    algorytm jest na poczatku...

    > [...]
    >
    > :)
    >
    > pzdr, Gotfryd