  • Data: 2023-10-02 12:27:22
    Temat: Re: Nie zaokraglili mnie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Piotr,

    > Kiedyś nie wiedziałem - nie mogłem podvczytać.
    > Jak się dowiedziałem to przez jakiś czas mogłem odczytać, ale teraz już
    > nawet powiększony jest ciężko.

    No bez przesady. Sprawdziłem - maksymalne powiększenie daje tekst
    jakieś 16 punktów. Jeśli to dla Ciebie nadal za mało, to powinieneś
    już na stałe nosić okulary.

    > Według okulistki (byłem dwa miesiące temu po 10 latach nie bycia) do
    > czytania powinienem mieć +3, ale przed komputerem używam +1.5, aby mi
    > się oczy nie rozleniwiały i jednak trochę się wysilały.
    > Ostatnio z tymi +1.5 na oczach mam problem z przepisaniem kodu z sms-a.
    > Ale jak go powiększę to ok. Ale całkiem bez okularów to inna bajka.

    Jestem krótkowidzem (-4) i bez okularów jestem ślepy jak kret.

    > Co to jest terminarz i do czego miało by mi się to przydać? :)

    Kalendarz. Do przypominania o terminach. W połączeniu ze smartwatchem
    (zegarkiem) - nieocenione.

    > Do lekarza do którego tak mniej więcej raz na rok chodzę seriami po 4
    > wizyty co 2 tygodnie mam wg google 2.5km pieszo. Chodzę do niego zawsze
    > pieszo (w tamtą z górki, z powrotem pod górkę). Chodzę nieco dłuższą
    > drogą, za to mniej w spalinach.

    To się ciesz, że możesz tyle chodzić.

    > Co rusz natykam się na informacje o jakichś wirusach w aplikacjach
    > pobieranych (skądś się je pobiera). Nigdy nic nie doinstalowywałem na
    > telefonie. Pewnie najpierw trzeba by mieć jakiegoś antywirusa.

    Nie trzeba mieć antywirusa. Pobierasz aplikacje ze Sklepu Google i
    masz je sprawdzone. Problemem są aplikacje z dziwnych źródeł. Dlatego
    większość telefonów od razu ostrzega przed instalacją takich
    wynalazków.

    > Od zawsze obsługuję maile w ten sposób, że są ściągane z serwera na
    > komputer i tu trzymane. Używanie maili tak jak piszesz wymaga
    > pozostawiania ich na serwerze i zapewne korzystanie z tego co serwer
    > oferuje.

    W przypadku GMaila możesz mieć je zarówno w chmurze, jak i na własnym
    komputerze. W tej sposób używam poczty w TheBat! na blaszaku.

    > W Thunderbird wiem jak sobie przełączyć, aby mi sprawdzał pisownię po
    > Polsku czy Angielsku. Przypuszczam, że przy Twojej metodzie w każdym
    > narzędziu którym bym te maile obsługiwał musiałbym robić to jakoś
    > inaczej. Na pewno bym zapominał jak. Po co stwarzać sobie powody do
    > wściekania się, że znowu czegoś podstawowego nie mogę zrobić.

    Ależ ja Cię do niczego nie zmuszam. Wskazuję Ci tylko możliwości.

    > Wiem o tym. Ale dlaczego mam komuś poza niezbędnym minimum powierzać
    > swoje dane?

    No i? Uważasz, że dla firmy obsługującej grubo ponad miliard klientów
    poczty, Twoje dane są warte ryzykowania gigantycznych kar? Google to
    za wielka firma, żeby interesować się duperelami. Nawet RODO ich
    obowiązuje.

    > Może jak kiedyś zdarzy mi się zgubić telefon to będę mądry 'po szkodzie'.
    > Ale w sumie odchudziło by mi to listę telefonów w książce - może to zaleta.
    > Nie wiem czemu już od kilku przenosin między telefonami on umarcie
    > wszystkie wizytówki ma podwójnie. Wygląda mi na to, że trzyma jedną
    > kopię w karcie a drugą w pamięci. Albo przynajmniej kiedyś tak się
    > rozdwoiły i jakoś przez kilka lat nie miałem czasu, aby zrobić z tym
    > porządek.

    W usługach Google masz możliwość wykrycia i uporządkowania duplikatów. Bardzo
    przydatne.

    --
    Best regards,
    RoMan