    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Nowe podatki
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <s9ksf9$v3d$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s9l10n$1hfs$1@gioia.aioe.org>
    <s9l51a$4sg$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s9ldo4$41b$1@gioia.aioe.org>
    <s9lmu3$ftl$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s9m5mn$1f2v$1@gioia.aioe.org>
    <s9nkug$h0f$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s9nu53$1gvp$1@gioia.aioe.org>
    <s9ocso$tis$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s9ore9$1ovv$1@gioia.aioe.org>
    <s9qesq$416$2$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s9r2ge$1ffp$1@gioia.aioe.org>
    <s9vdd4$vq4$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <1...@e...not.valid>
    <s9vq5u$6su$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <sa0fc8$t89$1@gioia.aioe.org>
    <j...@4...net>
    <saahhn$1gdm$1@gioia.aioe.org>
    <m...@4...net> <sab50o$m1h$1@gioia.aioe.org>
    Date: Wed, 16 Jun 2021 12:40:00 +0200

    On Tue, 15 Jun 2021 23:10:50 +0200, Kviat wrote:
> [...]
    _the_United_States

    > Tylko co?
    > Wrzuciłeś jakiś cytat, tylko nie bardzo wiadomo po co.

    > Sprzed kilkudziesięciu lat... temu.

    a Ty sie na jakie lata powolywales?
    Bo jak widac, to z 50 lat trwalo.

    > No i? Dokończysz myśl?

    No i przez okres wojny mobilizowales spoleczenstwo do pracy w
    fabrykach, a teraz masz dodatkowo miliony wolnych pracownikow.

    Gospodarka zadziala, jesli ma cos fajnego do produkcji,
    albo to zmobilizowane spoleczenstwo odeslesz na zasluzone emerytury
    lub do rodzenia dzieci ...

    > Ani zaleta ani wada. Lokalne stawki podatkowe przestały mieć znaczenie
    > dla najbogatszych.
    > W zamian, lokalnie, bardziej biedni są szczuci na innych biednych przez
    > populistów.

    Bo jedni mowia "zabrac bogatym", a drudzy "wy ciezko pracujecie na
    swoje pieniadze, a oni chca wam zabrac"? Tylko mowisz to srednim?

    > Ludzi rozpala do czerwoności dyskusja, czy ktoś, kto zarabia
    > 2000 Euro ma płacić 35%, czy 40% (TO TYLKO PRZYKŁAD NA POTRZEBY
    > DYSKUSJI, A NIE KONKRETNE STAWKI JAKIE SĄ OBECNIE)

    Bo dopiero maja byc ?

    > albo czy ktoś ma
    > mieć kwotę wolną od podatku 8000 tys., czy 30000 tys. - tak jakby to
    > cokolwiek zmieniało w ich życiu.

    ale co proponujesz - obnizyc biedocie podatki do 5%, a panstwo niech
    utrzymuja bogaci z podatku 90%?

    A ten bogaty, to jaki zarobek proponujesz?

    > 1 m2 mieszkania kosztuje 10000 zł - zwolnienie z opodatkowania rocznego
    > równowartości 3m2 mieszkania to obecnie szczyt marzeń "klasy średniej" w
    > Polsce, bo ktoś, kto zarabia 2000 EURO/miesiąc jest nazywany przez
    > populistów bogaczem. I ludzie to łykają. Na zaoszczędzonym podatku od
    > takiej kwoty zyskają rocznie 0,5m2 wartości mieszkania.

    Dobre i 0.5m2 ... co roku.

    > Z tych "oszczędności" kupią sobie mieszkanie 50m2 za jakieś 200 lat, jak
    > im tych oszczędności inflacja nie zeżre.

    Ale jak to tylko dodatek, to zamiast 50m2 na kredyt mogliby miec
    60m^2.

    Ale co proponujesz? Zeby w ogole nie placili, zanim nie beda mieli
    100m2 mieszkania, czy ze panstwo powinno 100m mieszkanie "dac" ?

    > I dla tego 0,5m2 rocznie są gotowi wydrapać oczy sąsiadowi "bogaczowi",
    > który zarabia 2000 euro/m-c, bo oni zarabiają 500 EURO/m-c.

    Ale "to zarabiaj 2000 euro" bedzie bezczelnoscia bogaczy ?

    > A faktyczni bogaci patrzą, śmieją się z tego cyrku i robią kolejny
    > przelew na 100 mln euro/dolarów na Cypr, czy insze Kajmany.
    > Bo mają krótką pamięć.

    Cos w tym moze i jest, ale co proponujesz?
    Zlikwidowac bogaczy, zlikwidowac Kajmany, zlikwidowac przelewy?
    Bo mnie to pachnie socjalizmem :-)

    > Czytaj ze zrozumieniem. Wszystko trzeba ci łopatologicznie?
    > Przecież wyraźnie napisałem, ten 1% procent to tylko PRZYKŁAD i są inne
    > bonusy.

    No to sie zgadzamy - przeniosa produkcje tam, gdzie sie bardziej
    oplaca ...

    > Bo dzięki pracy pracowników za miskę ryżu zarobią tyle, że jak ta
    > niestabilność się wydarzy, to sobie przeniosą interes gdzieś indziej i
    > nadal będą do przodu.

    No i dokladnie to robia, tylko ze ja inne kraje mialem na mysli :-)

    > Przecież to właśnie napisałem...
    > Tak się dzieje, bo państwa w imię wyimaginowanej suwerenności konkurują
    > ze sobą wysokością opodatkowania najbogatszych, którzy to najbogatsi na
    > nacjonalistyczne podziały mają wylane.

    No ale jaki podatek proponujesz dla bogatych?

    > Wręcz przeciwnie.
    > Pokazuję obecną schizofrenię.
    > Setki miliardów euro/dolarów skitranych na kontach w rajach podatkowych
    > na jednej szalce, a na drugiej szczepionki kosztujące 1 czy 2 dolary.

    Ale nie bardzo rozumiem - proponujesz, zeby bogaci wydali wlasne
    pieniadze na afrykanskie dzieci, czy zeby panstwo im zabralo, czy
    jeszcze co?

    > Setki ton żywności rocznie wyrzucanych na śmietnik na jednej szalce, a
    > na drugiej tysiące ludzi dziennie umierających z głodu.

    Ale tego nie unikniesz. Jest dobrobyt, bedzie zywnosc na smietniku.
    Co proponujesz - zamiast na smietniki wysylac do afryki ?

    > I to udawane zdziwienie bogatych, że imigranci walą drzwiami i oknami na
    > pontonach przez wzburzone morze... jakby nie wiedzieli o co chodzi.

    O zasilki socjalne :-P

    Ale Ty do czego chcesz ich przekonac, bo nie bardzo rozumiem ?

    > A co robią populiści? Jedni załamują ręce, że ludzie toną, a drudzy, że
    > obcy płyną żeby im zabrać pracę i zbałamucić ich córki.

    Kiedy jedno, drugie i trzecie zawiera troche prawdy ...

    > I tak i nie.
    > Większość lewaków nie ogarnia, że podniesienie (lokalnie) podatków dla
    > najbogatszych niczego nie rozwiąże. Manipulują ludźmi sloganami tak
    > samo, jak prawackie pokemony.

    To o co chodzi - namawiasz do globalnego podniesienia, czy co?

    > Ale wiesz, że właśnie awantura jest o ten drobniutki procent i że zyski
    > wcale nie zostają w danym kraju?

    Nie zawsze o ten drobniutki, i nie mowie o zysku, tylko o podatku od
    zysku.

    Zakladasz np spolke na Kajmanach, ktora inwestuje w Polsce,
    zysk trafia na Kajmany, po czym zaraz wyjezdza np na Ukraine ...
    ale jak Kajmany maja z tego 1%, to kajmanscy politycy maja zalowac?

    A kajmanscy obywatele, wcale nie za miske ryzu, pracuja np w
    ksiegowosci, bankach czy urzedach skarbowych.
    Ewentualnie w hotelach, klubach i restauracjach. Zle ?

    > Jak zwykle nie czytasz uważnie.
    > Ja piszę o przyczynach i leczeniu syfa pudrem.

    Nadal nie rozumiem.
    Przyczyny sa takie, ze:
    -gdzies na swiecie jest bieda,
    -gdzies na swiecie sa niskie zarobki,
    -moze wojna i bezprawie,
    -ewentualnie - bo gdzies na swiecie mozna nic nie robic i niezle zyc.

    Wiec o co chodzi z tym syfem i pudrem ?

    > Nie, nie chcę.
    > Naucz się czytać ze zrozumieniem.

    Nie rozumiem. wiec co konkretnie proponujesz?

    > Mam wrażenie jakbym ze ścianą dyskutował.
    > Przecież cały czas ci klaruję, że właśnie tak robią.

    No robia. Wiec nie widza problemu pozaru pod dupa :-)

    > Ale nie jest zadowolona.

    > Toć ci przecież tłumaczę, że ilościowo na tyle się zmniejszyła, że znowu
    > populiści dochodzą do władzy.

    No to trzeba rozszerzyc definicje, czy jak wolisz - napuscic srednich
    na biednych :-)

    Faktem natomiast jest, ze troche sie nam gospodarka rozdwaja - jest
    miejsce na nisko kwalifikowanych praownikow, i na wysoko
    kwalifikowanych, bo srednio kwalifikowanych zastepuja automaty i
    komputery.

    Ale jednoczesnie pojawiaja sie nowe stanowiska, wymagajace takich
    srednich kwalifikacji. Jakies np systemy zarzadzania jakoscia.

    > Serio?

    Bardzo serio. Przeciez nie podoba ci sie nazywania bogatymi tych, co
    zarabiaja 2000 euro, wiec tym bardziej wytlumacz tym co zarabiaja
    1000euro, ze populisci chca im ukrasc ich pieniadze :-)

    J.